Красен Кръстев, "Мекалит": Заради китайската пазарна агресия Европа не я чака друго освен отрезвяване

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 609 Весело

    Камък ми падна от сърцето. Тия били пластмасови шприцаджии на части за перални. Ама правели "прецизно" шприцоване. Ми ако правеха чипове за перални и ракети. Не ми се мисли.

    Обаче като го слушаш байчото, се едно слушаш CEO на някоя от S&P 500. Ашколсун!

    000000000000000000000000
  2. 2 Профил на apple.ka
    apple.ka
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Сетихте се да попитате за прогноза хора от бизнеса, а не надъханите ви 'анализатори'.
    Европа няма как да оцелее икономически, ако спре да произвежда на територията си.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, които поставят интересите на България над интересите на Русия."
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    В последните 20 години така или иначе изчезнаха някои автомобилни марки, като Сааб например. Други преживяха ренесанс като Дачия. Автомобилни компании се сливат и разделят. Всеки трябва да има свободата да си купи евтин китайски боклук.

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  4. 4 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Тази тенденция я има от много години. За съжаление чак сега някои се стреснаха от резултатите на водената досега политика.
    Европа ще научи по трудния начин, че най-важното е да има конкурентно производство, а не да се води по акъла на зелените и да унищожава икономиката си. Или да харчи пари за какви ли не безполезни инициативи и да въвежда стриктни регулации.

  5. 5 Профил на tut471219554
    tut471219554
    Рейтинг: 523 Весело

    Спокойно, като спечелят про-руските националистически партии в европа, ще забранят вноса от китай и ще се оправят нещата.

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    Е, сега ще изчезнат не някои, а всички 🙂
    Всъщност марките дори няма да изчезнат (като брандове), защото китайците ще ги изкупят. Както вече стана с Волво, MG и други.
    Въпрос на политика и приоритети на ниво ЕК.
    За Европа очевидно индустрията не е приоритет, а селско стопанство, туризъм и съпътстващи услуги.

  7. 7 Профил на inq101261080
    inq101261080
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Германците са си изхвърлили мръсното производство на пластмаса у нас. И това момче, приело се много сериозно, акъл на цялата планета раздава. Много по нашенски.

  8. 8 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Слагайте му епитет “путинист” и става не вярно …

  9. 9 Профил на roumen
    roumen
    Рейтинг: 745 Неутрално

    За съжаление производителите на коли в Европа не ги чака нищо хубаво през следващата година. Производителите на коли обаче са финалната част на една верига от поддоставчици, които прозвеждат всевъзможни части за автомобили. Така че ако те рухнат цялата верига рухва. На всеки работник от един автопроизводител се падат 10 работника на поддоставците. Сега чувам, че Фолксваген щял да съкращава 35 000 свои работници. Това на практика означава че други 350 000 работника от поддоставците също ще загубят работа. Това ще е катастрофа.

    Европа трябва спешно да вземе мерки. Иначе много скоро нещата ще станат брутални. Трябва да се спрат зелените идиотщини веднага. Трябва половинта от идиотските регулации на ЕС да бъдат премахнати както и съпътсващата им бюрокрация. Иначе Господ да ни е на помощ.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":Е, сега ще изчезнат не някои, а всички 🙂Всъщност марките дори няма да изчезнат (като брандове), защото китайците ще ги изкупят. Както вече стана с Волво, MG и други. Въпрос на политика и приоритети на ниво ЕК. За Европа очевидно индустрията не е приоритет, а селско стопанство, туризъм и съпътстващи услуги.
    —цитат от коментар 6 на zxp53317185


    Няма да изчезнат всички за ужас на русофилите. Все ще останат няколко европейски марки. Няма да им е лесно и ще трябва да се върнат към старите традиции, да произвеждат по-малко и по-качествено. Пак повтарям, всеки трябва да има право да си купи евтин китайски боклук. Аз ще си купувам европейско. Е... Те и русофилчетата ще плюят Европа и ще хвалят Китай, ама няма да си купят китайски Москвичи. 😃

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Ами отиди си купи европейски телефон, сешоар или телевизор в такъв случай 😃
    Щото и тогава (когато още ги имаше) ги слушах същите лакардии 😉
    И не знам що реши че съм русофил че и съм се бил радвал на това че европейската индустрия е с единия крак в гроба?

  12. 12 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 644 Неутрално

    "Затова 2025 г. за мен ще бъде година на осъзнаване, на отрезвяване, на шокиращи данни и те вече се виждат. Абсолютно всички производители, особено германски, в Китай им се сриват продажбите в двуцифрени измерения. А половината им печалба идваше от китайския пазар. Някои от тях имат изключително висока задлъжнялост. И това е само началото."

    Така става, когато нямаш самостоятелна политика, а интересите ти са подчинени на друга държава. В случая става дума за САЩ, това е колониалния ефект, но на по-високо ниво.
    Идеята им е, че като се справят с Русия и Китай със силови средства, след това нещата ще си тръгнат по обичайното русло. Т.е. победителят взима всичко, затова засега рискуват, идеята е, че като "победят" ще има мноооого благинки...

    И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
  13. 13 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Европа без Русия е една кръгла НУ-ЛА. Без евтина и изобилна енергия и ресурси си за никъде. Преди просперитетът на Европа се дължеше на безмилостната експлоатация и ограбване на колониите. Като им ги отнеха след ВСВ, тяхната роля играеше първо СССР, а после и Русия, като в замяна, получаваше продукция и ноу хау. Беше изгодно и за двете страни. Сега САЩ принудително лишиха Европа от руските ресурси и енергия, които са евтини и безкрайни и резултатът е налице. А са минали едва две- три години. Ами след 5 или 10, какво ще е?!!!!

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Проблемът на ЕС икономиката е структурен. Допуснаха зелени болшевици и неомарксистки джендерасчета да диктуват тренда. Тия същите още се ослушват и се надяват, че всичко ще се оправи само и разправят на раята, проблемът е цикличен и всичко ще е по старо му. Е, да ама не. Предстоят години на стагнация и реформи, ще има още спадове - при нас особено където сме основата на веригата на доставки, много ще боли. Ще гърми голям НИ балон, охолният живот на сулю и пулю приключва. Ще затварят лъскави кръчми с европейски ++ цени. Кътайте излишния кеш в Европейски и Американски държавни облигации. Кой разбрал - разбрал.

  16. 16 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#7] от "inq101261080":

    Дурак, явно не си на ясно за какво става дума. В модерното шприцоване на пластмаси няма нищо мръсно. А въпросната фирма е топ в това отношение. Истинският проблем е, че се губят читави за България работни места - отиваме към дългогодишна рецесия с всички съпътстващи екстри

  17. 17 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Хора икономиката я оправихме но когато забумти и се разлисти отново тук ние как ще дишаме?
    Омразните зелени и пембени регулации прикрито означават само едно.
    Всичко мръсно зад вратата това е главното на тоя номер.
    Като си върнем производството боклуците какво ще ги правим а хора дето им се работи в мърсотия от къде ще намерим?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  18. 18 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 223 Неутрално


    Хора икономиката я оправихме но когато забумти и се разлисти отново тук ние как ще дишаме?...................................Като си върнем производството боклуците какво ще ги правим а хора дето им се работи в мърсотия от къде ще намерим?
    —цитат от коментар 17 на dedoliben


    Е, какво предлагаш? Да се превърнем в бедняци, дишащи най- чистия въздух ли?

  19. 19 Профил на Alive & Kicking СУПЕР
    Alive & Kicking
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#4] от "pamela":

    В момента, произвежданите в Азия стоки са с леко по-ниска цена и с много занижено качество. Допълнително се оскъпяват от транспорта. Да не говорим, че задълбочават проблема с независимостта на евро-производствата от волни или неволни затруднения в доставките. Евро-чиновниците трябва да направят максимума да върнат обратно пром. производство в Европа, дори и с цената на драстично повишение на митата за стоки, произведени в Азия.

  20. 20 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    В последните 20 години така или иначе изчезнаха някои автомобилни марки, като Сааб например. Други преживяха ренесанс като Дачия. Автомобилни компании се сливат и разделят. Всеки трябва да има свободата да си купи евтин китайски боклук.
    —цитат от коментар 3 на Petleshev


    Дачия обаче се изнася в Мароко, понеже трудът в Румъния силно поскъпна.

  21. 21 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Европа без Русия е една кръгла НУ-ЛА. Без евтина и изобилна енергия и ресурси си за никъде. Преди просперитетът на Европа се дължеше на безмилостната експлоатация и ограбване на колониите. Като им ги отнеха след ВСВ, тяхната роля играеше първо СССР, а после и Русия, като в замяна, получаваше продукция и ноу хау. Беше изгодно и за двете страни. Сега САЩ принудително лишиха Европа от руските ресурси и енергия, които са евтини и безкрайни и резултатът е налице. А са минали едва две- три години. Ами след 5 или 10, какво ще е?!!!!
    —цитат от коментар 13 на rvr12572942


    ти знаеш ли какво се случва, когато страните от Близкия изток предизвикват петролните кризи от миналото столетие. В Германия в неделя е било забранено да се кара кола. А след това? Колите започват да потребяват по-малко гориво. Когато един ресурс е евтин не ти пука много как го потребяваш. В соца, а и 90-те години в общежитията, хората пуската парното на максимум и по цял ден прозорците отворени, за провертряване. Ама като вече ти измерват енергията и плащаш на потребление, пък и енергията поскъпнала търсиш начин да използваш енергията ефективно. Хладилниците от соца сигурно харчена по 500 киловата на година, сега един модерен хладилник с камера харчи 150 киловата, а без камера 90см хладилник изкарва с 60 киловата на година. Един телевизор харчи повече в днешно време.
    Едно време осветявахме с крушки по 100 вата, сега с крушки, които потребяват 10 пъти по-малко. Миялната ми харчи по-малко енергия за да измие посудата отколкото аз, ако използвам топлата вода от чешмата. Миялната ползва 11 литра вода и по спомен половин киловат ток. Дори мога да включа миялната към топлата вода и тогава да измия всичко с 11л вода.
    Да не обяснявам, че при нас много фирми започнаха да си инсталират ФЕЦ-ове по покривите. При работа през деня, което е масовото, могат да покриват до 100% от потреблението си. Тия дни гледах, че цените на панелите още повече са спаднали. В Германия 445 вата панел е 90лв, 36 панела на пале са 3240лв за 16 киловата инсталация. До 30 киловата е улеснен режима, т.е. за едни 6 бона за панели и няколко инвертора, да кажем за около 12 хиляди без работата и крепежите една фирма денем може да покрива 30 киловата в слънчево време и по този начин да не купува ток между 50 и 100ст/квтч. Т.е. между 15 и 30лв/ч при 8ч през лятото са 120 до 240лв, или по панел и половина/два на ден изплатени. За едно лято инсталацията се изплаща, след това е бонус. И изведнъж безкрайните ресурси ги има и у нас :)

  22. 22 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Европа много грешки направи, много се отпусна и сега ще си плати. И не и остава друго, освен отрезвяване.

  23. 23 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 894 Неутрално

    по панел и половина/два на ден изплатени. За едно лято инсталацията се изплаща, след това е бонус. И изведнъж безкрайните ресурси ги има и у нас :)
    —цитат от коментар 21 на ekp351157130

    Да, ама някои дни/часове не грее слънце и тогава искаш да ти е осигурен ток, който да купуваш на достъпна цена. И този някой да си построи и поддържа конвенционалните мощности без може да продава пълния им капацитет, при който те работят ефективно, а да ги включва и изключва според капризите на вятъра и слънцето.
    После се чудиш защо токът бил станал 50 цента в Германия - ами ето затова. А ако не бяха се хвърлили да инсталират толкова китайски панели, а да си ползват например атомните централи, които спряха, токът и сега щеше да си е 10 стотинки и панелите да се обезмислят.

  24. 24 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7244 Любопитно

    Колко от марките каруци или каляски съществуват днес?

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  25. 25 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    Всъщност китайците доминират при малките превозни средства - нещо като мотопед, но с три/четири колела и отделение за багаж. Чудех се защо не ги внасят в България и те междувременно започнаха. За евтините електрички не знам дали им се връзва сметка да ги внасят с кораби.

  26. 26 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ген. Колев":

    И защо е така ? Да не би защото зелените направиха тока х 3 ?!

  27. 27 Профил на Змеят присмехулник
    Змеят присмехулник
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Аха, като MG и Volvo , дето са китайска собственост? Или пък като разни немски производители дето за по-евтино ги произвеждат там и ги карат тук. Хайде стига смешки!!

  28. 28 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev":

    Мненията на шефа на Форд и Илон Мъск някак се различават от вашето мнение за качеството на китайските автомобили. Но те пък какво разбират от конкуренция и производство.

    Това високомерие и подценяване е толкова вредно колкото и зелените талибани които за 10 години превърнаха Европа в експеримент.

  29. 29 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Хора икономиката я оправихме но когато забумти и се разлисти отново тук ние как ще дишаме?
    —цитат от коментар 17 на dedoliben


    Ако леко се увеличи процентът СО2 , колко ще се влоши дишането ни?
    Има ли някакви изследвания?

  30. 30 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Тази тенденция я има от много години.
    —цитат от коментар 4 на pamela


    Ами самата концепция за индивидуална мобилност се променя ..

    Което сме го дискутирали с Реалиста поне 50 пъти, още преди години...

    И се вижда , че каквото сме го казвли - си идва, като тенденция ..

    Няма да западат едни брендове - и да идват нови, понеже хората НЯМА ДА СИ КУПУВАТ НИКАКВИ индивидуални превозни средства ..

    Понеже те няма да покриват техните потребности и общо-взето няма да им трябват!

  31. 31 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    ..... Трябва да се спрат зелените идиотщини веднага. Трябва половинта от идиотските регулации на ЕС да бъдат премахнати както и съпътсващата им бюрокрация. Иначе Господ да ни е на помощ.
    —цитат от коментар 9 на roumen


    ето алтернативата на "зелените идиотщини".
    https://www.dnevnik.bg/photos/2025/01/03/4719495_snimka_s_istoriia_jivotnite_niamat_izbor/

  32. 32 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    ..... За Европа очевидно индустрията не е приоритет, а селско стопанство, туризъм и съпътстващи услуги.
    —цитат от коментар 6 на zxp53317185


    Някои и от туризма печелят. В много италиански градове и села си купуваш билет, за да можеш да се поразходиш. А мисля че бе във Флоренция, където си паркираш колата за час за 70€. Европа е луксозна дестинация, и все по-трудно достъпна.
    А по-евтини китайски автомобили и сега се предлагат у нас, но за тях няма опашка.

  33. 33 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    "...Да, ама някои дни/часове не грее слънце и тогава искаш да ти е осигурен ток, който да купуваш на достъпна цена...."

    България е южна страна, дори и Варна от северното Черноморие е на линията на Ница и Биариц, така че не можем да се оплачем от липса на слънце. А слънчевите панели чудесно могат да се комбинират с ПАВЕЦ "Чаира", и други подобни, които са много по-евтини от който и да е ядрен реактор. Но Чаира все още не функционира. Защо? Не зная.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #