Макдоналдс влиза в Лувъра

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Макдоналдс влиза в Лувъра

Макдоналдс влиза в Лувъра
"Макдоналдс" се настанява в най-посещавания музей на изкуствата в Париж - Лувъра, пише "Телеграф". С откриването на заведението в сградата ще се отбележи 30-годишнината от създаването на веригата ресторанти за бързо хранене във Франция.
Новината обаче доведе до крайни мнения и остри коментари от страна на парижки критици и изкуствоведи.
"Това е еманацията на изтощителното консуматорско мислене, на несъвършената гастрономия и на изключително неприятния аромат в контекста на музей", коментира един от историците, работещи в Лувъра.
"Далеч не съм срещу това в музея да се яде, но едва ли "Макдоналдс" е най-добрата алтернатива", смята Дидие Рикне, редактор на уебсайта на The Art Tribune.
Според него резултатът би бил "огорчителна смесица от изкуство и консуматорки дух".
От "Макдоналдс" потвърждават, че откриването на ресторанта е следващият месец, а от Лувъра - че мястото на заведението е в подземния път към музея, известен като Carrousel du Louvre.
Ръководството на Лувъра има правото да ограничи позиционирането на обекти с търговска дейност в района на музея. Но в официално изявление от музеят заявяват, че "Лувърът приветства възможността посетители от страната и чужбина да се наслаждават на разнообразни продукти, които заведението предлага, независимо от това дали разположението му е в музея или в района му".
Подобен културен спор се роди, когато кафе от веригата "Старбъкс" отвори врати опасно близо до входа на дясното крило на музея. "Старбъкс си беше достатъчно зле, но Макдоналс е още по-зле", споделя един от културните историци на Лувъра.
До три години се очаква да бъде построена още една зала за чакащите посетители, която ще бъде пред входа на Макдоналдс. "Когато това се случи, посетителите на музея ще виждат две огромни златни арки, долепени една до друга", допълва уредникът с доза чувство за хумор.
Според статистиките Франция е най-големият консуматор на продукти на веригата за бързо хранене след САЩ. И ако бизнесът във френските бистра е в застой, то за последната година във европейската държава са открити над 30 нови обекта на "Макдоналдс", които посрещат 450 млн. потребители - с 11% повече от миналата година.