През 2009 г. ЮНЕСКО пише в свой доклад, че Ноливуд изпреварва щатския Холивуд по брой произведени филми, а производителността му се превъзхожда единствено от индийския Боливуд.
Филмовият бизнес в Нигерия, често наричан Ноливуд, е един от най-големите в света. Повечето филми се правят на местните езици, сред които са йоруба, хауса и игбо, но голяма част се снимат и на английски. Ноливуд има все по-голяма публика, особено сред африканците, които живеят далеч от родината си и изпитват ностагия по дома. На такива заглавия човек може да попадне във фризйорски салони в Лондон или пък въвфилмотеките в Тексас. Първият нигерийски филм е заснет през 1904 г. и се казва "Проблем" (Palaver). Фотографът Акинтунде Акинлейе разказва, че преди снимките му, правени през втората половина на 2013 г. по снимачните площадки на различни филмови продукции в Нигерия, да се появят в "Ройтерс", не е вярвал, че те някога ще бъдат публикувани. "Докато прекарвах време да навържа проектите им, срещах бариера след бариера. Много от срещите ми с продуценти или други контакти пропадаха. В случаите, в които изглеждаше, че ще получа зелена светлина да снимам, мястото на снимките се променяше без никой да ме предупреди. Беше адски трудно да получа достъп до новите луксозни кина в Лагос, но малко по малко успях да постигна напредък", разказва фотографът във фотографския блог на "Ройтерс". Идеята да проследи филмовия бизнес в Нигерия му хрумнала още преди няколко години - през 2008 г., когато негова близка позната - нигерийски модел и актриса, му предлага да пътуват до Индия за снимки от снимачната площадка на копродукция между Нигерия и звезди от Боливуд, но тогава пътешествието така и не се осъществява. Акинлейе успява все пак да осъществи идеята си и да изследва Ноливуд с помощта на проекта Wider Image на "Ройтерс", който поръчва по-задълбочени фотографски теми и така потегля, за да провери защо нигерийският филмов бизнес е толкова успешен на континент, където се ширят беднос и конфликти. Милиони в Африка гледат нигерийските филми. Те са толкова популярни зад граница, колкото са и в родината си. Преди години по време на почивка в Габон, фотографът се качва в автобус, в който на пътниците се пуска нигерийски филм. Ноливуд генерира огромно количество пари не само за тези, които директно участват в кинопроизводството, но и в сферата на рекламата и корпоративното спонсорство, обяснява той. Хиляди филми се произвеждат с мизерни бюджети за различни медийни формати, които захранват телевизионни канали от десетилетия. "На академичен форум в университета в Лагос наскоро приятелка ми каза, че нигерийски филм е изиграл важна роля за понижаването на политическото напрежение в Нигерия. Тя дори твърдеше, че филмите от Ноливуд са успокоили нацията и са предотвратили гражданска война", разказва още Акинлейе. "Не мога да се съглася напълно - мисля, че филмите са предимно просто забавление. Но след като видях работата на нигерийските филмови продуценти като Кунле Афолаян и неговия по-възрастен колега Тунде Келани, чийто гениални филми съчетават политически и сатирични теми, не е трудно да се забележи значението на НОливуд в политическата комуникация", пише фотографът. Нигерийският развлекателен бизнес се е променил много от 50-те и 60-те години насам, когато театрални трупи пътуват между общностите и селата, натоварени в камиони заедно с декорите и техните сцени. Сега филмовата индустрия е толкова могъща, че през 2009 г. ЮНЕСКО пише в свой доклад, че изпреварва щатския Холивуд по брой произведени филми, а производителността му се превъзхожда единствено от индийския Боливуд. Така през август 2013 г. фотографът прекарва четири дни в дъждовните гори в югозападна Нигерия, където наблюдава впечатляваща смесица от камери, светлини, сенки, дим и група талантливи хора - от електротехници през дизайнери на костюми, които работят заедно, за да създадат пример за медията, станала толкова популярна и влиятелна в Африка и нейната диаспора. Действието във филма, озаглавен "Октомври 1", се развива в ключов за нигерийската история момент - малко преди независимостта. Той е сниман от Кунле Афолаян. Малко преди това, през юли, фотографът посещава Абеокута, също на югозапад в Нигерия, където прекарва други четири дни на снимачната площадка на филма "Аке". Филмът е адаптация на детските мемоари на нигерийски нобелов лауреат по литература Уоле Шойинка и е продуциран от Дапо Адения. Много хора отхвърлят Ноливуд като евтин и сензационен. Други обаче твърдят, че Ноливуд е осигурил така необходимата на африканските платформа да разкажат своите африкански истории. "Независимо на коя страна ще застанете вие, Ноливуд е сила с ярка светлина. Смятам да я следвам, накъде и да води", завършва разказа си фотографът.