Инфлацията, цените на енергията и здравеопазването - най-големите проблеми за българите

Инфлацията, цените на енергията и здравеопазването - най-големите проблеми за българите

Инфлацията, цените на енергията и здравеопазването - най-големите проблеми за българите
Четвъртата поредна предизборна кампания за по-малко от две години започва в силно променена социална и политическа среда в сравнение с предишните три, показва ново социологическо проучване на "Алфа Рисърч".
Според социолозите:
  • Налице е категоричен превес на икономическите и финансовите притеснения на хората над доминиращата преди година цел за промяна на модела на управление;
  • Недоверието към партийните лидери обхваща вече цялата политическа класа, не само старите политици;
  • Разочарованието измества миналогодишните надежди и заедно с липсата на ясни управленски алтернативи прави избирателя силно колеблив дали и за кого да гласува;
  • В резултат голяма част от партиите губят дори и лоялни доскоро избиратели, а вотът за половината от политическите сили с шанс да бъдат представени в 48-ото Народно събрание остава в тесен диапазон, в който биха могли да разменят позициите си.
Трите най-важни проблема за хората, посочвани от осем от всеки десетима българи, са: 1. инфлация (89%); 2. цени на енергоносителите (86%); 3. здравеопазване (83%). Най-високи са очакванията избирателите да чуят позициите на партиите именно по тези три приоритета.
Инфлацията, цените на енергията и здравеопазването - най-големите проблеми за българите
''Алфа Рисърч''
Войната на Русия срещу Украйна и корупцията са посочени от около две трети от анкетираните. Следват екологичните проблеми, свързани със състоянието на язовири, водоеми и т.н., както и нелегалната емиграция, които отново застанаха във фокуса на общественото внимание покрай трагичните инциденти в последните седмици и вълнуват две трети от анкетираните пълнолетни българи.
Класацията на десетте най-значими проблема се допълва от състоянието на пътищата, особено на прага на наближаващия зимен сезон и от образованието.
Какви са електоралните нагласи според "Алфа Рисърч" в началото на предизборната кампания вижте тук.