"Мистерията на българските гласове" се включи в кампания срещу ниската избирателна активност

В средата на предизборната кампания Институтът за развитие на публичната среда (ИРПС) съвместно с фондация "The Convo" обяви инициативата "България, ти имаш суперглас". В нея участие взема световноизвестният хор "Мистерията на българските гласове" с посланието, че гласът е важен не само в изкуството, но и в политиката. Във видеата пеят само част от певиците в хора, което символизира ниската избирателна активност в България и цели да насърчи гражданите да гласуват на изборите на 9 юни.
"Казват, че гласовете ни са космически, но на избори мълчим. Ето на това ние казваме "Мистерията на българските гласове". Няма как гласовете за Европейски парламент в два от трите района на европейската столица София да са с активност под 30% и да искаме Брюксел да чува какво му пее България. И няма как Сливен да иска да е пълноценно представен в българския парламент, ако само всеки трети гласува", казва Иван Хадживеликов, творчески директор и съосновател на фондация "The Convo".
Организаторите припомнят данните на Централната избирателна комисия, според които избирателната активност в последните години се движи около 40%.Сливен е един от районите, в който делът на гласувалите е сред най- ниските (едва 30%), затова и в кампанията "България, ти имаш суперглас" едно от
изпълненията е именно на песен от този регион.
За София:
За Сливен: