Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2

Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2

Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
Дневник
Три дни преди президентския и местния вот пародийната предизборна агитация продължава в социалната мрежа "Фейсбук". В мрежата се появиха нови шаржове и шеговити девизи на кандидати за предстоящите избори.
След плаката на кандидатпрезидентската двойка Ивайло Калфин и Стефан Данаилов с "предупреждението": "Избираш Касабов, получаваш Калфин" по аналогия на предизборния клип от 2009 г. "на "Нова зора": "Гласуваш за Бойко, получаваш Костов", в мрежата се завъртя и постер на анонимен автор: "Гласуваш за Послушко, получаваш Бойко".
Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
На колажа премиерът и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов е сложил на ръката си марионетка с лика на кандидат-президента Росен Плевнелиев.
В мрежата се появи и нов шарж на предизборен билборд на кандидата на ГЕРБ за кмет на София Йорданка Фандъкова, отново пародиращ рекламните девизи на пластичния хирург д-р Ангел Енчев. "Мога да контролирам живота си. Благодаря ти, Бат Бойко!", гласи посланието от билборда, на който Фандъкова е в ролята на кукла на конци в ръцете на премиера Борисов.
Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
От седмица във "Фейсбук" се "рекламират" и цигарите "Boyko fat" и "Volen ultra". В карето на "Boyko fat", което трябва да предупреждава, че тютюнопушенето е вредно за здравето, посланието е: "Гласуването за него вреди сериозно на Вас и на другите около Вас". При "Volen ultra" предупреждението е: "Волен съдържа агресия, омраза, жестокост и измама".
Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
Друг постер пародира "кметомобила" на кандидата на БСП за кмет на София Георги Кадиев, с който той обикаля столицата, както и призива на Кадиев от десетките билбордове по магистрала "Тракия": "Карай внимателно, София има нужда от теб". "Жорка, карай внимателно в пандиза. София има нужда от теб през 2041 г.".
Покрай скандала с искания подкуп на Плевнелиев трима общински съветници от ГЕРБ заведоха дело за клевета срещу Кадиев, който обяви имената им като нарочените "брокери", позовавайки се на Петър Курумбашев, който публично твърдеше, че Росен Плевнелиев го е потърсил по същия въпрос в края на 2007 г.
Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
По-късно се разбра, че прокуратурата отказва да образува разследване дали Плевнелиев и вътрешният министър Цветан Цветанов са извършили престъпление, като не са съобщили за искания подкуп. Пред прокуратурата Курумбашев пък казал, че Кадиев няма откъде да знае имената на "брокерите", поискали подкуп от Плевнелиев, тъй като той не е присъствал на разговора им.
След срещата на премиера Борисов с американския актьор и бивш губернатор на Калифорния Арнолд Шварценегер, който беше у нас за снимки на екшъна "Непобедимите 2", във "Фейсбук" се появи шарж на Шварценегер и колегите му Силвестър Сталоун и Брус Уилис, които зоват: "Бойко, дай нещо да работиме".
Пародийна предизборна кампания във "Фейсбук" 2
Още преди началото на предизборната кампания, която официално започна на 23 септември, във "Фейсбук" се появи и инициатива, призоваваща за "наказателен вот" на изборите и гласуване с нарисуван среден пръст върху бюлетините, което ги прави невалидни. Поддръжниците на групата са 122. "Нека покажем, че можем да наказваме политическата класа, като не даваме гласа с за нея!", призовават още те.