"Гугъл" разработва изкуствен интелект, който "пише" статии

"Гугъл" потвърди, че инструмент с изкуствен интелект ще позволи на издателите да създават статии и заглавия. Коментарът на "Гугъл" е предоставен на американското технологично издание The Verge.
Продуктът е демонстриран пред директори в "Ню Йорк таймс", "Вашингтон пост" и "Нюз корп", която притежава "Уолстрийт джърнъл", разказват за "Ню Йорк таймс" трима източници на "Ню Йорк таймс", запознати с въпроса (медията впрочем няма официална позиция по темата). От тази публикация последваха и коментарите на "Гугъл" за американски медии.
Genesis (вътрешното му име) може да работи с информация за текущи събития и да работи, според събеседниците на вестника, като "личен асистент" на журналисти и да извършва дейности, които могат да се автоматизират и да освободят време за други.
"Целта е да се даде на журналистите изборът да използват тези нововъзникващи технологии по начин, който подобрява работата и продуктивността им", казва говорителят на "Гугъл". За него това е сходна работа с инструментите, достъпни в "Джимейл" и "Гугъл Докс".

"Билд" съкращава 200 позиции и ще замени някои с изкуствен интелект
"Отговорно разработена технология"
Според "Гугъл" целта не е да се заменят журналистите, нито ролята им в репортерската работа, създаването и проверка на статиите. Потенциалът на тези инструменти, обучени с информация онлайн, обаче притеснява някои експерти заради риска от т. нар. халюциниране (възпроизвеждане на несъществуващи факти). Тази година, няколко месеца преди да обяви съкращаването на журналисти и начало на работа с изкуствен интелект, най-големият медиен издател в Европа "Аксел Шпрингер" допусна, че може да има подобна замяна.
The Verge коментира, че ако се съди по работата на различни инструменти с генеративен изкуствен интелект в различни американски издания, такива средства само ще усилват грешките, които и без това могат да правят журналистите.
Обяснението на събеседниците на "Ню Йорк таймс" е малко по-различно: че според компанията тази отговорно разработена технология ще държи бранша далеч от капаните на генеративния изкуствен интелект като цяло.

Защо ChatGPT губи блясък в зората на "ерата на изкуствения интелект"
Директори, видели Genesis, обаче били обезпокоени. Досега подобни способи са използвани за публикации по теми като корпоративни приходи, но те са едва малка част от създаваното съдържание. Изкуственият интелект може да промени драстично мащабите.
