След AI революцията маркетингът ще бъде напълно различен

След AI революцията маркетингът ще бъде напълно различен

Дигиталната реклама ще преживее бърза и сериозна трансформация, казва Зоран Арсовски от Verto Digital.
Pexels.com
Дигиталната реклама ще преживее бърза и сериозна трансформация, казва Зоран Арсовски от Verto Digital.
"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
В края на 2023 г. въпросът вече не е дали AI ще промени нещо, а колко точно и къде. Някои индустрии ще бъдат по-засегнати от други и абсолютно неочаквано за много хора един от секторите, които ще се променят най-много, вероятно ще бъде маркетингът.
Възможностите с изкуствен интелект да се създава съдържание, както и да се автоматизира дистрибуцията му в различни канали ще напише изцяло нови стратегии в корпоративната комуникация. Това създава големи опасности за сегашните големи играчи в маркетинга и огромни възможности за нови.
През ноември 2023 г. "Капитал" организира мастър клас за различни практични приложения на AI и един от лекторите - Зоран Арсовски, говори точно за промените, които предстоят в маркетинга. В този епизод от "Гласа на "Капитал" го поканихме да разкаже още повече по темата, като фокусът беше не само върху бъдещите възможности, а за това какво реално може да се прави в момента и предстои през близките месеци.
По-долу е обобщение на разговора, направен от ChatGPT - езиковият модел на OpenAI. Той се базира на транскрибирания разговор от друг продукт с елементи на AI - Azure на Microsoft.
Обобщението на разговора за изкуствения интелект (AI) в маркетинга и дигиталната реклама включва следните десет ключови точки:
  • Развитие и очаквания на AI: разглежда разликата между високите очаквания и текущата реалност на AI.
  • AI в маркетинга: подчертава трансформативното влияние на AI върху маркетинговите стратегии особено в дигиталната реклама.
  • Напреднали техники на AI: обхваща иновативни подходи на AI за ангажиране на клиенти и анализ на данни.
  • Ролята на AI в електронния маркетинг: изтъква нарастващата важност на AI в персонализирането и оптимизирането на имейл кампании.
  • Бъдещи тенденции в AI: изследва потенциалните бъдещи развития в технологията на AI и тяхното очаквано въздействие.
  • AI и творческата индустрия: разглежда влиянието на AI върху творческите професии и пазара на труда като цяло.
  • AI във взаимодействието с потребителите: обсъжда как AI подобрява взаимодействието с клиентите и техния опит.
  • Етични съображения: засяга етичните последици на AI в маркетинга и защитата на личните данни.
  • Общественото въздействие на AI: разглежда по-широките обществени промени, произтичащи от развитието на AI.
  • Предизвикателства и възможности: очертава предизвикателствата и възможностите, които AI представя в сектора на маркетинга.
  • 1X
  • 1.2X
  • 1.5X
0:00
0:00

След AI революцията маркетингът ще бъде напълно различен