Водка и империя

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2002 Разстроено

    Какви евенки, какви сибирски народности???
    Цяла Русия потъна в алкохолизма!
    Водка струва по-евтино от мляко!!
    Защото Путен е велик геополитик!!
    Ето путенландска действительност

    МОСКВА, 14 окт — РИА Новости. 
    В Москве 12-летняя девочка пришла в стоматологическую клинику в состоянии острого алкогольного опьянения, сообщает РЕН ТВ.

    "Чуждестранен агент"
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    Тъжни реалности с народите от севера, и алкохолът е само една от причините. Културният империализъм не щади не само малките народи.

  4. 4 Профил на ole_munk
    ole_munk
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Де да беше само Русия потънала във водка. Отидете и вижде датчаните, шведите и финландците как се търкалят по земята всеки уикенд. Мъртво пиян да припадне на ескалатора и да се заклещи си е интересна гледка - Копенхаген 2018 г

  5. 5 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всъщност ензимът, който разгражда алдехидите, липсва или не достига на цялата жълта раса. Не случайно японското саке е цели 20 алкохолни градуса, въпреки че ние го броим за вид ракия. А американските индианци са да го речем така, първи братовчеди точно на тези изчезващи малки народи в Сибир. Така че, нищо ново под небето.

    Докато, да речем преди 200 години липсващият ензим не е бил известен, то сега, да пробутваш концентрати на хора от жълтата раса, си е чиста имперска безотговорност.

    73! Go Go
  6. 6 Профил на bramasole СУПЕР
    bramasole
    Рейтинг: 2277 Весело

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    Неслучайно съществува мнение, че истинският национален празник в Русия е 31 януари:
    https://nakratko.bg/category/29/38544

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на pisna_mi_ot_vas
    pisna_mi_ot_vas
    Рейтинг: 471 Весело

    Водката - предпоставка за империя!

  10. 10 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#1] от "putinxujlo":

    това за цените е пълна лъжа - освести се:
    1 литър водка = $8
    1 литър прясно мляко =$1.5

  11. 11 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#7] от "bib45647808":

    Каква проблема?:)))
    Пишеш на руски език и гледаш в Google:)))
    11 летняя девочка родила:
    12 летняя девочка родила:
    13 летняя девочка родила и т.н.

    И какво е важно, всико това се случило в алкохолно опияниние ..🤦🏻‍♂️

    "Чуждестранен агент"
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Прекрасен текст!
    Неприятно четене желая на всички рубладжии!!!

  14. 14 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Моите приятели монголци също не носеха на пиене, но налитаха. Все пак тогава там имаше полусух режим. Даваха им по малко и от време на време. Моят директор беше тежък алкохолик.

    без подпис!
  15. 15 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "bib45647808":Каква проблема?:)))Пишеш на руски език ..🤦🏻‍♂️
    —цитат от коментар 11 на putinxujlo


    Не пиша на руски!
    Всичко, което не е на български,
    е „Сору-Раste” от твоя коментар №1

    До коментар [#11] от "putinxujlo":

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    ".....малките коренни народи на Русия, които са 45, излиза, че под 250 представители имат алюторците, които са останали 12, кереките - само 8, и енците, които са 237. Тазите са на границата на изчезването, защото са останали 276. В крайна сметка, заедно с големите народи като якути, буряти, хакаси, тувинци в Сибир живеят два милиона аборигени...."

    "Малки коренни народи, завладени, колонизирани и поробени от Русия", горките! Авторът доста се е постарал да изкара Русия имперска, робовладелска, себична, жестока и геноцидна. Демек Русия не е усвоила Сибир, а го завладяла. Също както в Америка, англосаксонците са унищожавали местните. Същата аналогия се прави и за колонизирането на Тибет от китайците. Целият западен свят неуморно се бори за правата на Тибет. Само че.....!!!?
    Тибет е територия колкото Европа, "тибетците" са една шепа народ с център Лхаса. Тибетското плато е населено с практически безброй племена с най-различни езици и култури, практически без връзка помежду им. И да, китайците са усвоили и развили територията, не са я колонизирали. Ако не бяха китайците, други щяха да са. В Сибир положението е още по фрапантно. Там "малките народи" буквално не са в състояние да направят нормално общество. Не само че са нищожен брой и са откъснати от света, но и защото климатичните условия са екстремни. В Америка е съвсем различно. Добър климат, прекрасна природа, практически безброй местни племена и култури, варварски унищожавани от заселниците. Само застреляните бизони в името на спорта са 13 милиона. Но авторът е длъжен да покаже, че и руснаците, и китайците са империалисти като янките и евроатлантиците. Санким да не си и помисляме, че са нещо друго. И тъй като звучи не много убедително, на помощ идва водката. Тя става дяволско изобретение за потисничество и геноцид на местните сибирски народи. Аферим на автора!
    Па и аз в момента му ударих една водка и вече съвсем ясно си представям положението на горките сибиряци. Мамка и водка, на никого не прощава!

    Judjuk
  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3367 Весело

    Захар Прилепин - смелото ЗКПЧ на донбаските лумпени,патреот и дебил!

    klimentm
  18. 18 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3367 Весело

    До коментар [#4] от "Danny_K":

    Но те поне нямат претенциите че са със "спец душевност" "особен път" и че "ще спасят света"!

    klimentm
  19. 19 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bramasole":
    За Менделеев могат да се кажат и други интересни неща:):
    https://www.britannica.com/biography/Dmitri-Mendeleev/Other-scientific-achievements
    Между другото той е сибиряк, от Тоболск, роден като 13 дете в семейство на учител -колонизатор и жена от семейство на колонизатори-индустриалци. Повечето хора са го чували главно покрай Периодичната система, а сега и водката. Менделеев е направил много за развитието на руската индустрия, като развитието на въгледобива в Донецк, нефтодобива .. Един от хората зад издаването на прочутата енциклопедия на Брокхаус, където той е инициатор през 1890 за създаване на "Енциклопедия на промишлените знания" . Британската енциклопедия го определя като човек, една от основните цели на когото е била:..., Mendeleev was able to combine his lifetime interests in science and industry and to achieve one of his main goals: integrating Russia into the Western world

    "The glory of God is intelligence"
  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    До коментар [#16] от "Judjuk":
    "Но авторът е длъжен да покаже, че и руснаците, и китайците са империалисти като янките и евроатлантиците."

    В Източна Еропа руснаците са колониалисти като всички колониалисти.
    Народите колонизирани от СССР бяха и си остават много по-образовани и напреднали от колонизаторите.

    подпис
  21. 21 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Весело

    До коментар [#5] от "Go Go":

    Не обобщавайте с незнание, иначе ще ви е трудно да обясните японското уиски, или китайските ракии над 40 градуса - те нямат саке. Корейците има соджу, и то е малко по-силно от саке. После, в традициите на японските организации е напиването със шефа. Ще ми е интересно да ви видя колко топло 20 градусово саке можете да изпиете :-)

  22. 22 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Весело

    До коментар [#14] от "Лопе де Вега":

    Като студенти във Варшава имахме трима монголци, с които никой не искаше да живее. Да оставим експериментите им с месото, но по съборите се напиваха като прасета, след което търсеха някой да се сбият. Като не намираха, биеха се помежду си, след което се връщаха да си допиват. А иначе бяха най-екстравагантно облечените с скъпи западни дрехи, помня един в прилепнал кожен костюм и гащи като звезда от рок-сцената :-)

  23. 23 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иван K":Народите колонизирани от СССР бяха и си остават много по-образовани и напреднали от колонизаторите.
    >>> Хайде сега приказки за добрите и лошите колонизатори:). Да оставим настрана, че "колонизираните народи" не бяха колонизирани, а..комунизирани. За образованието също не съм много убеден, ако изключим невинните деца на природата от Севера , Средна Азия и Кавказ.

    "The glory of God is intelligence"
  24. 24 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#17] от "klimentm":
    Не си прав да определяш Прилепин като лумпен...Тойе добър и известен писател. Понеже се споменава и друг писател-Лимонов(Савенко), ето какво пише в Гардиън за посветена на него книга:
    https://www.theguardian.com/books/2014/sep/21/emmanuel-carrere-most-important-french-writer-youve-never-heard-of
    Interview
    Emmanuel Carrère: the most important French writer you've never heard of
    Robert McCrum

    "The glory of God is intelligence"
  25. 25 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Алкохолен делир" (превод Диляна Денчева, "Парадокс", 2019) на поляка Яцек Хуго-Бадер
    ================================================
    Пред алкохолния делириум на поляците руснаци, шведи, финландци и т.н. са просто трезвеници.

    Свободата, Санчо...
  26. 26 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Калин Янакиев, в общо четири текста под заглавие "Колониална държава ли е Русия?"
    ==============================================================
    Завършил марксистко -ленинска философия, аспирант (докторант) в Института по марксиситко -ленинска философия на БАН всекция "Научен атеизъм" с дисертация за "революционния заряд на ранното християнство" (според Енгелс раннохристиянските общини са първообраз на ранните класово -работнически организации).

    Свободата, Санчо...
  27. 27 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#25] от "Bornagain":
    "Полякът Хуго-Бадер" ми звучи малко като българина Ахмед Доган.:)

    "The glory of God is intelligence"
  28. 28 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#27] от "тулса":

    Яцек Хуго-Бадер е журналист, доста странна личност на пръв поглед, много невротичен и - абе прецени https://www.youtube.com/watch?v=B7qYOJBfdMA
    Иначе е признан в Полша като "специалист по Русия и СССР", страна която смята за изключително богата като източник на истории.
    Роден е 1957 в едно селище до Варшава, Сохачев. Женен, с две деца. Завършил е педагогика, работил в клиника за семейна терапия преди.Четири години е живял в Русия, пропътувал с велосипед по Сибир, Гоби, Китай и Тибет. Интервюирал е Калашников, този по АК47, генерал Лебед и други известни личности в Русия, много пътувания с руски етнографски експедиции, оттам и сведенията.
    Участвал в експедиция по Хималаите в търсене на телата на двама полски алпинисти. Имаше един скандал през 2016 когато се е правил на афроамериканец в "Марша за Независимост", но нищо сериозно...

  29. 29 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#10] от "mandzo":

    това за цените е пълна лъжа - освести се:
    1 литър водка = $8
    1 литър прясно мляко =$1.5
    ▪️▪️▪️▪️
    :)))) даааа:) весомо доказателство
    Ще се опитам да ви обясня на пръсти какво имам предвид. В Русия по всяко време те се бориха срещу пиянството. Вземете например антиалкохолната конвенция от 1906 г.
    https://rg.ru/2019/12/28/110-let-nazad-v-peterburge-otkrylsia-pervyj-sezd-po-borbe-s-pianstvom.html
    Там директно обвиняват правителството, че помага на хората да пият. Цитат :

    Бюджет страны во многом зависел от продажи спиртного. Неудивительно, что многие выступающие обвиняли правительство в спаивании народа. В ответ представители министерства финансов покинули съезд. Вслед за ними вскоре ушли священники, обидевшись на то, что съезд отказался признать необходимость "религиозно-нравственных устоев" в борьбе с пьянством.

    Нашето време е 20 век. Сега правителството (уж) се опитва да регулира цените. Погледнете само как звучи законът:
    ▪️Федеральный закон от 22 ноября 1995 г. N 171-ФЗ г. Москва "О государственном регулировании производства и оборота этилового спирта, алкогольной и спиртосодержащей продукции☝️ и об ограничении потребления☝️ (распития) алкогольной продукции"
    Но в действителност има само една цел - да се получат повече пари в хазната. Ето указ от 2016г. на министерство на финансите РФ
    https://rg.ru/2016/06/16/minfin-dok.html
    Там в таблицата има посочена цената на водката, като цената не е по-ниска от тази, която може да се продава на търговците на едро и каква цена трябва да бъде в магазина. 👇 178 -рубли!!
    https://cdnimg.rg.ru/pril/127/18/29/6997_1.jpg
    Тоест, не по-малко от тази цена!: Виждали ли сте това в друга държава? Да ви казват за това.?
    Ето таблицата и законът за 2019 година.
    http://base.garant.ru/73256003/53f89421bbdaf741eb2d1ecc4ddb4c33/ #block_1000

    230 рубли. Това е 2.98 $ и литр 5.97 $
    Далеч не е 8 $
    Сега е ясно?

    "Чуждестранен агент"
  30. 30 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#28] от "daskal1":
    Четири години е живял в Русия, пропътувал с велосипед по Сибир, Гоби, Китай и Тибет
    >>> Аз съм живял два пъти повече от него в Русия, ама не ме смятат даже тук за специалист по РУсия /СССР. Виж, подвизите му на велосипедист в Сибир, Гоби и Тибет са впечатляващи. Май имам аз една книга от него за екзотиочните му пътешествия .Трябва да погледна в библиотеката си.

    "The glory of God is intelligence"
  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    "В Източна Еропа руснаците са колониалисти като всички колониалисти. Народите колонизирани от СССР бяха и си остават много по-образовани и напреднали от колонизаторите."
    До коментар [#20] от "Иван K":

    Ми вече не са. А в миналото не са били повече отколкото сега са западняците.
    По отношение на образование и интелект, руснаците вече превъзхождат източните европейци.

    Judjuk
  32. 32 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#30] от "тулса":

    Какво тук "смятат" някои едва ли е меродавно като гледам реакциите им. Яцек има и интересни книги, и филми по негови сценарии. На мен ми харесва, че не цепи басма и на колеги в интервюта, тонът му е като от студентските ми години...:-)
    В културната, писателско-журналистическата общественост в Полша го считат на влюбен в Русия човек, и писаното от него тук отразява загриженост към хората от "малките народи". Той многократно е заявявал, че мрази покитиката и не чака добро от политиците, нито от тези от разните "сигурности". Интересен чешит.

  33. 33 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Весело

    До коментар [#32] от "daskal1":
    Май съм го объркал с друг- Том Бисел. Имам от него книгата " Господ живее в Санкт Петербург" :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Bissell
    "God Lives in St. Petersburg"(2005)

    "The glory of God is intelligence"
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на bramasole СУПЕР
    bramasole
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#19] от "тулса":

    Благодаря за информацията.
    По стечение на обстоятелствата, донякъде съм запозната с научната дейност на Менделеев и приложението ѝ в практиката. Може да е шаблонен израз, но той наистина е енциклопедист.
    Съвсем млад, в средата на 19-и век, в Симферопол започва да се занимава с подвързване на книги и др. книговезки операции. Разширява хобито си и започва да сглобява картонени/мукавени кутии и куфари, които се оказали търсени заради здравината си. Менделеев е измислил лепилото, което ползвал - на основата на животинския туткал и малко количество каша от целулоза.

    На шега - Менделеев дълго, но безрезултатно е обяснявал на жена си, че на първо място поставя водорода, а не семейството и дома си...

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
  36. 36 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Весело

    До коментар [#34] от "Главанако":
    Ma mignonne...:)

    "The glory of God is intelligence"
  37. 37 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Весело

    ......What is creativity? The answer offered here is novel and, ultimately, compelling. The authors argue that a key component of creativity is the ability to draw what they call "fluid analogies." We do this in conversation all the time:
    "Ana: My parents are always calling me 'Lucie' and my sister 'Ana.'
    "Bob: Oh, yeah -- my parents used to do that, except it was with our dog and cat."
    ..... Even the academic A.I. community is not without its poseurs

    "The glory of God is intelligence"
  38. 38 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "danny_k":

    Това не е сравнимо с руския алкохолизъм. Скандинавците имат нулева алкохолна култура, пият бързо, като за последно и всичко. Мешана скара, но с пиячка. Петък вечер и събота са тараби, опикани и осрани, оповръщани, но! Не всички и не непременно. Много трудно ще видиш пиян датчанин, швед или норвежец в работен ден. А зад волана, почти никога. Защото имат жестоки закони, които се спазват. Иначе съм съгласен с теб, ако видят малко лабаво, са същите свини като ватниците.

  39. 39 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Сифилис, шарка...европейски подаръци? Ти да видиш. А кой им ги донася тия европейски подаръци? Руснаците. Журналистчето е забпавило да обвини и поляците, щото водката е с полски произход. Колко евтино и умнокрасиво. Като за Дневник.

  40. 40 Профил на gbn48395586
    gbn48395586
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "Judjuk": Руснаците са били жестоки колонизатори и асимилатори в Сибир. В резултат от съществуващите там около 100 народности, 50 напълно са изчезнали, а от други около 40 са останали по 200-300 души. Насилствено са им давани руски имена и са принуждавани да говорят руски, затова културите им са почти напълно изтрити и изчезнали. Отвратих се дълбоко, че ти се опитваш са оправдаеш това с изрази като: "Там "малките народи" буквално не са в състояние да направят нормално общество". Типична мисъл на жесток колонизатор, който си вярва, че има право да отнеме самоопределението на цели народи. Пфу, гнус!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #