Херман Хесе и провинцията на духа

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Да , ама се е записал доброволец за фронта , нищо че е бил достатъчно дърт да се скатае, пък чак след това е изразил недоволството си от "патриотарски безумия " . Не като офисните , добре платени пацифисти.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  2. 2 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Любопитно

    Иначе самият писател още след пътуването си в Индия разбира, че хармонизирането на Изтока и Запада извън идеите е утопия.
    =======
    И защо?
    Във философията на изтока, такъв проблем въобще не съществува....
    Подозрително разминаване....

    Bukalemun
  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3412 Любопитно

    "На 15 г. се събира с лоши другари, пие, пуши, ходи по кръчмите "

    И аз бях такъв но не успях да стана Херман Хесе!

    klimentm
  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3412 Весело

    До коментар [#2] от "eti mehter":

    Я да видим комшу как Източните философии са спомогнали на източните държави да създадат проспериращи общества?
    Май само Япония и Ю Корея ми идват на ум и то защото са направили обратното, възприели са западните идеи,може и да греша?

    klimentm
  5. 5 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Весело

    До коментар [#4] от "klimentm":

    Не грешиш....
    Нямаш никакъв шанс да грешиш.....
    Ние бяхме онова поколение.....на което едно от първите неща които ни беше втълпено.....бе, че това на което ни учат от малки, е абсолютната истина.

    Bukalemun
  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3412 Весело

    До коментар [#5] от "eti mehter":

    Ами не, аз съм привърженик на тезата че "Онова което зная е че почти нищо не зная"

    Елиф Шафак: Откъде знаеш, че онова, с което си свикнал, е по-добро от нещата, които ще дойдат?

    klimentm
  7. 7 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тази статия е едновременно интересна и много зле написана.

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    До коментар [#6] от "klimentm":

    Щом е така.....тогава защо задаваш въпроси започващи с "май".....и завършващи с.... "може и да греша".....!

    После.....същите вие се смеете на ония които казват, че земята (май) е плоска....

    Bukalemun
  9. 9 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "eti mehter":

    Колко точки правят многоточие? Явно и това вече е въпрос на лично мнение.

  10. 10 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "На 15 г. се събира с лоши другари, пие, пуши, ходи по кръчмите "И аз бях такъв но не успях да стана Херман Хесе!
    —цитат от коментар 3 на klimentm


    Между неговото "лошо" и вашето "лошо" със сигурност разликата е като между обидите в началото на 20-ти век и обидите в началото на този. Но до такива заключения водят зле написаните статии.

  11. 11 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#8] от "eti mehter":Колко точки правят многоточие? Явно и това вече е въпрос на лично мнение.
    —цитат от коментар 9 на Victoria


    Колкото повече, толкова по-добре.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2369 Весело

    До коментар [#11] от "Храбър":

    Приетият стандарт е три точки :-)

  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2369 Весело

    До коментар [#3] от "klimentm":

    Ами не си имал дядо - "доктор по философия, полиглот, издател и мисионер на Изток, чиито дом е пълен с книги, екзотични предмети и далечни гости", нито майка - швейцарка от Индия. Мъчна работа... :-)

  14. 14 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#8] от "eti mehter":

    “ че земята (май) е плоска....“
    ——
    Ко значение има дали е плоска или вдлъбната... стига да е достатъчно корава да можеш се опря на нея

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  15. 15 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#9] от "Victoria":

    “Колко точки правят многоточие? “
    ——
    Зависи от гледната “точка”. Липсата на такава също може да е ... многоточие, де

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  16. 16 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#13] от "daskal1":
    Освен дядо е имал и жена (първата ) от прочутата династия математици Бернули. Тя може затова да се разболяла от шизофрения, че математиката май... има някои общи черти с нея:)

    "The glory of God is intelligence"
  17. 17 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#13] от "daskal1":
    До коментар [#3] от "klimentm":

    “Ами не си имал дядо
    ——
    Тъй е. Както казват нашенци: “на калпавия ( многоточие) дядо му е виновен”

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  18. 18 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Апропо, това за хипитата обяснява що не ми аресва ... Хесе, де

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  19. 19 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#17] от "Gretel":


    “на калпавия ( многоточие) дядо му е виновен”
    ——
    Корекция: “на калпавото многоточие дядо му е виновен”

    Извинение за политическата некоректност... лапсус некъф си

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  20. 20 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Направили са на Х. Хесе доста сполучлив паметник в родния му град:
    http://bit.ly/39LqL6x

    "The glory of God is intelligence"
  21. 21 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3412 Весело

    До коментар [#13] от "daskal1":

    Добре е че ме успокои,къде съм тръгнал и аз с това "работническо селско " семейство?!

    klimentm
  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3412 Весело

    До коментар [#16] от "тулса":

    "Бернули."

    В багеристкия техникум имахме учител който ни инквизираше редовно с уравнението на Бернули за течности и газове, самият той казваше че не е осмислил до край същността му но това не му пречеше да се гаври с нас,още изпитвам ужас само при името Бернули!

    klimentm
  23. 23 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#22] от "klimentm":
    Е, това е бил Даниил Бернули, с уравнението от хидродинамиката. Иначе фамилията се е подвизавала почти два века( 17 и 18):
    http://bit.ly/2YFALIb
    Като гледаш Луната, гледай да не уцелиш... кратера на Бернули:).Херман Хесе и той пострадал от бернулиевци като младия багерист.
    п.п. На Даскала пък да оставим фамилията Рабинович, с която се е сродил Хесе покрай единия си син.

    "The glory of God is intelligence"
  24. 24 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2369 Весело

    До коментар [#22] от "klimentm":
    До коментар [#23] от "тулса":

    Как да не си приятел с "тулса", щедър човек . Виж, както казваше едната ми баба, "на секо ушенце по обичка" - на "климент" Бернули, на мен - Рабинович. :-)

  25. 25 Профил на Подуенски нюанс
    Подуенски нюанс
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Жалко е, че в коментарите дотук не се споменава нищо за творчеството, за идеите....

    Сидо
  26. 26 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 653 Неутрално

    По мое мнение Хесе и Томас Ман* са двама от най-добрите творци на века.
    Въпреки високото ми мнение за Хесе, обаче, литературната опаковка на неговите идеи не ми допада. У неговите произведения, (както и в тези на Мураками), има много дълбок духовен замисъл, но ФОРМАТА е донякъди фалшива - при Хесе с несвойствения опит да пише "източно", а при Мураками (за това го споменах) - несвойствения за него опит да пише "западно".

    * "Вълшебната планина" е едно магическо произведение."Безвремието" на пансиона е толково брилянтно пресъсзадено, че докато четеш, сякаш живееш в паралебна времева линия.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#26] от "olexander":

    Не съм чел "Вълшебната планина",но безвремието описано в нея дали е същото като това през комунизма у нас през 80-те години?

  28. 28 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Много безсъдържателни коментарии за съжаление.
    Не вреди, преди да се пише, да се прочете туй-оний. За тези, които биха изявили желание, мога да кажа, че е Херман Хесе е добре застъпен в 'читанка".
    За тези които не искат, само ще спомена, че "играта..." за която става дума и в статията, е едно философско есе, което описва ситуацията по времето, когато образованието и живота на бюргерите (казано в най-добрия смисъл) по времето на литературните притурки на вестниците са доведени до някакъв вид халтура като цяло. Приликата с нашето време на образоване и одухотворяване чрез т.н. социални мрежи е поразителна - просто днес резултата е още по силен в тази посока, поради усилващия ефект на лесното разпространение.
    Та играта с перлите, макар и вид идеализация и нещо като утопично желание, вероятно съществува и днес, сред ограничен кръг хора, което впрочем е напълно естествено.

  29. 29 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#24] от "daskal1": На мен Рабинович
    >> Не си разказал някой виц от Одеса за Рабинович. Как няма колегата Цветко да ни обвини в безсъдържателност на коментарите :)
    Хайде да почна с Григорий Рабинович, баща на жената на Хайнер Хесе. Той е получил докторската си по право от МГУ, но е известен като график и карикатурист. Преди войната антифашист и почитател на съветския комунизъм , след войната антисталинист( ама от Швейцария). Дъщеря му Иза Рабинович е относително известна кинодокументалистка и художничка. Омъжва се за Хайнер, един от синовете на Хесе. Именно Хайнер е направил много за запазване и пропагандиране на цялостното творчество на баща си, включително и на акварелите му:......Heiner Hesse was for more than 35 years the administrator of the literary estate of his father, the Nobel laureate Hermann Hesse, and collaborated in the editing of his four-volume collected letters.
    https://www.independent.co.uk/news/obituaries/heiner-hesse-36441.html

    "The glory of God is intelligence"
  30. 30 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3479 Разстроено

    "Книгата излиза през 1943 г.. Германците не го разбират и иронизират великия си писател. "
    ============
    Крайно наподходящо време за издаване на книга.

    Еретик
  31. 31 Профил на Коруптен Евроатлант
    Коруптен Евроатлант
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Херман Хесе е роден през 1877 г. в Калв, Баден-Вюртенберг. Момчето е умно и своенравно.
    ________________________________________

    Миналото лято посетихме Калв, родната му къща е на Марктплац, сега музей. Има една негова бронзова статуя на мост на реката!

    Аз съм евроатлантик




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #