За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Роси
Рейтинг: 5502 Неутрално"политическата омраза към компетентността постепенно се превръща в правило."
Така е, като те управляват некомпетентни.
realguru
Рейтинг: 1329 Неутрално"Правото става все по-трудно за разбиране от гражданите и съда"
Е кой е виновен - гражданите и съда или тея дето творят правото? :)
Едно време било лесно имало е "Здрав разум" и правото се определяло по него. Сега да осъдят убиеца на Милен Цветков има 10-20 експертизи, нищо че на камерата се вижда че оня го торпилира направо.
пРезидента!
Рейтинг: 2681 НеутралноЗакон, който слага материалното над моралното и в който логиката е изкривена до неузнаваемост чрез безбройни вратички, прокарани във времето от едни "наши читави хора", няма как да бъде разбран и харесван. Лошият Закон комбиниран с корумпираните прокуратура и съдилища ще заличат България от картата в рамките на няколко десетки години. Достатъчно е да споменем, че България е в демографска криза, слаба икономика и на практика без армия ... накратко мърша.
Doge
Рейтинг: 436 Неутрално“Братиньо”, разбира се , като такива братиньота вършехте там.
Слава Україні!nhh18551388
Рейтинг: 8 ВеселоЕх, а навремето баща му на Борката какви закони пишеше!!!
Умни, разбираеми, професионални!
Браво другарю Велчев!
Так держать!
KRAFTWERK
Рейтинг: 1375 НеутралноНапоследък бях заподозрял , че съда не разбира правото ......не съм грешал.....
kvasimodo
Рейтинг: 185 Неутрално"В последните години правото силно се усложнява."
"Което беше порок стана обичай" - СенекаУсложнява се защото се прави главно от адвокати.
Те така формулират законите, че да има разни врътки , които да се ползват от адвокатите.
kvasimodo
Рейтинг: 185 НеутралноДо коментар [#3] от "Гражданин":
"Което беше порок стана обичай" - СенекаКоментар в десетката!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2789 НеутралноДо коментар [#5] от "nhh18551388":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ПАК лъжеш. Баща му никога не е писал закони.
atmanpg
Рейтинг: 959 НеутралноПравото отдавна се е превърнало в стока за продан.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ju.li
Рейтинг: 429 ВеселоЯ, братиньо!😁😁😁
fkm26555709
Рейтинг: 20 ВеселоНеразбираемият върши работа. Можеш да го обясняваш на клиентите си , както ти оттърва. А най смешното е, че неразбираемят текст се пише по лесно от разбираемия...
strymski
Рейтинг: 8 НеутралноПравото винаги е било на страната на по-силния.
Впрочем , Вълчев казва много верни неща , а и направените изводи са точни. Един от основните проблеми днес е възпитателната и образователна дейност в училищата. От там се започва.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноВелчев е превъзходен теоретик,но не бе добър главен прокурор. За подобна длъжност се изискват не само познания,а най-вече смелост и агресия(в добрия смисъл).
SSS
Рейтинг: 890 Неутрално"Това ми се струва факт, с който трябва да свикваме. И правосъзнанието и общата култура не са на особена почит. Но в това е само половината зло.
Втората половина на злото настъпва, когато съвестният гражданин все пак се реши да прочете закона с благородната цел да го изучи и спазва и установи, че всъщност не го разбира."
Аз пък, като си спомня какъв зор беше навремето да се "докара" правото до масите и да се обучи пролетариата - що е това престъпление и наказание....Имаше едни общовойскови курсове, дето пращаха всякакви "лектори" в Кремиковци, да обучават народните маси.
Велчев носи родилните петна на компартията и в това му е проблема, иначе не е лошо момче. Но нищоправенето по време на неговия мандат и отъркването му в една безподобна мутра , като Бибинко, го прави абсолютно безполезен в обществения разговор за наказателното право и има ли то почва сред хегемоните.
Правото не е, за да го разбират масите, а за да го разбират юристите.
По-скоро бих написал статия - защо не се разбира правото от правоприлагащите и се отдалечава от тях, отколкото да се занимавам дали електората е наясно, що не може да влезе за умишлено убийство шоферчето , дето удари Милен Цветков.
Е, те такива работи за Велчев..
cnu40695109
Рейтинг: 8 ЛюбопитноТва е , щото му е*ахте майката, другарю велчев.
Ти, и цялата правосъдна гилдия.
inn
Рейтинг: 981 НеутралноВелчев е прекалено нежен и чувствителен за действителността, която ни заобикаля. Малко като бройлер ми идва. Доколкото разбирам от публикувания текст, поантата, която го вълнува е "прекалено професионален е тестът на л. 12 НК (и , та затова гражданите не го разбират". Дали? Сещам се за това каква реакция е срещнала пиесата на Самюел Бекет "В очакване на Годо" сред театралите и сред затворниците. Вторите я схванали от раз.
Та така и с чл. 12 НК (неизбежната отбрана). Смея да кажа, че и съдът, и гражданите го разбират твърде близко, а теоретиците като Велчев - най-зле. Кое е обяснението - ами, че и двете категории са здраво стъпили на земята.
Впрочем - нито един тексасец ще разбере нашия институт на неизбежната отбрана, нито пък един нашенец следва да действа като един тексацец. Нещата са различни, а за 50 години съдебна практика чл. 12 НК е достатъчно добре разяснен към това, което се очаква да разбира нормалния българин...
samoedin
Рейтинг: 2839 Неутрално"Трудно може да се направи някакво обобщение какъв трябва да бъде езикът на законите - общодостъпен и простичък или строго професионален. Наистина, като че ли чл. 9, ал. 1 от Закона за нормативните актове ясно урежда този въпрос - "Разпоредбите на нормативните актове се формулират на общоупотребимия български език, кратко, точно и ясно." За съжаление, това в чести случаи се оказва само пожелание. А и вероятно няма как да е иначе в нашия сложен свят, в който непрекъснато възникват нови и нови правни явления."
Велчев, Велчев, бързо ли забрави какво написа покойният вече Кристиян Таков за начина, по който КС, в чиито състав ти понастоящем тълкуваш КРБ и закона, защити мафията и успелия млад мъж преди малко по - малко от 10 години ? Толкова ли ти е къса паметта ?
Конституционният съд реши. Реши зле. Обидно за достойнството на институцията. Унизително за висотата на поста. Позорно за академичната титулованост на "професорската шесторка" (Димитър Токушев, Пламен Киров, Красен Стойчев, Стефка Стоева, Борис Велчев и Гроздан Илиев). Защото въпросът не е, дали Делян Пеевски ще продължи да хвърля отсенки от присъствието си върху политическата (?) партия ДПС, върху личността (?) на г-н С. Станишев или върху образа (?) на г-н Пл. Орешарски. Пачавра леке не хваща. Въпросът е, че вярата ми в Конституционния съд е по-малко. Презрението ми към правната професия е повече. Разочарованието от познати съдии горчи.
Аргументацията на "професорската шесторка" е пример за преднамерена поредица от логически грешки, неотносими аргументи и трайно сбогуване със здравия разум.
Логическите грешки
- КС правилно аргументира, че началната несъвместимост – тази, която е налична към момента на избора за депутат (избраният за депутат все още е кмет, управител на ООД и др.) – може да се отстрани в рамките на подходящ срок. Това става, като избраният депутат сам се откаже или от депутатството, или от несъвместимата с него длъжност. Такъв срок трябва да има, защото в противен случай всички кандидат-депутати трябва едва ли не да са безработни, за да могат да встъпят "чисти" в длъжност.
- При последващата несъвместимост положението е коренно различно. Ако при началната несъвместимост трябва да има срок за отстраняването й, при последващата даването на такъв срок е безпредметно. При такава несъвместимост депутатът съвсем съзнателно е направил избор и е предпочел да е друго, а не депутат. И този избор може да е само окончателен. Та нали Делян Пеевски, който е депутат, би следвало да знае, че ако стане шеф на ДАНС, няма да е съвместим с депутатството си! Какъв срок трябва да му се дава? И колко дълъг трябва да е този срок? Може би – до края на мандата му като шеф на ДАНС? За да може да се "възроди" като депутат и в следващия парламент, без да е избиран в него?
- "Професорската шесторка" още в началото на аргументацията си посочва, че има разлика между "първоначална" и "последваща" несъвместимост. После шесторката обаче се занимава напоително само с началната несъвместимост, разнищва я подробно, позовава се на предшестващи решения на КС и обосновава, как трябва да се процедира в такива случаи.- А в края на аргументацията си шесторката от КС напълно е забравила разликата между начална и последваща несъвместимост – същата разлика, която изтъква в началото. И – дали защото е удобно, дали защото дългът зове или защото страх лозе пази – прилага правилата на началната несъвместимост спрямо случай напоследваща несъвместимост. И започва да звучи убедително. Само дето не е убедителна. Никак.
- Защото несъвместимостта на Делян Пеевски не е начална, а е последваща. Защото той първо е станал депутат и едва след това е станал шеф на ДАНС.
- При тази Делян-Пеевска ситуация всички добре звучащи аргументи на шесторката продължават да са верни, но са напълно неотносими. Шесторката се държи като посредствено-хитроват студент на изпит – като му се зададе въпрос, говори. Само чеговори не по въпроса, а това, което си знае. И се надява, отсреща да спят.
Неотносимите аргументи: Шесторката пуска и още много мъгла и трици с пяна за разкош, като например разсъждава, че ако на депутат се вземе депутатството, това би подменило волята на избирателите му – забравяйки, че такава подмяна на волята настъпва в множество законово уредени случаи (като депутатите станат министри, еврокомисари, заминат да посланичат някъде и т.н.).
Шесторката говори за "подходящия срок" и "подходящата процедура" при които на успелия млад човек Делян Пеевски е следвало да се даде възможност да се върне в лоното на Парламента. Като не казва, какъв ще да е този срок и тази процедура. Явно, подходящи ще трябва да са.
Обикновено, като се говори много и неструктурирано, нещо се крие. Затова на шесторката неотносимите аргументи й трябват – "като слънцето и въздуха за всяко живо същество".[1] Смокиновият лист обаче е малък, а позорът – голям.
А здравият разум на мен лично ми шепне:
1) Делян Пеевски е депутат;
2) Народното събрание избира депутата Делян Пеевски за шеф на ДАНС (това още не поражда несъвместимост, защото новият пост не е зает). С този избор Народното събрание изявява ясна воля, да се лиши от присъствието на Делян Пеевски в редиците си;
3) Делян Пеевски полага клетва като шеф на ДАНС (с което встъпва в несъвместимата с депутатството длъжност). Така Делян Пеевски прави избора между двете несъвместими длъжности в полза на шефската в ДАНС;
4) Оттук насетне всякакви последващи действия (напр. подаването на оставка като депутат, подписването на акт за встъпване в длъжност, изричното решение на Парламента за прекратяване на правомощията му, подписването на ведомост за заплата и издаването на служебен пропуск) имат само формален характер. Волята и на едната (Парламента) и на другата страна (Делян Пеевски) е изявена и то – доста недвусмислено, безусловно и окончателно;
5) В случая има още една особеност – Пеевски не е приел да стане шеф на Газпром или гаулайтер в Хитлерюгенд например. Той е приел да стане шеф на ДАНС и е избран за такъв не от друг, а именно от същия този Парламент, който не бил гласувал оставката му и така "не бил завършил фактическия състав" на прекратяването на депутатските правомощия. Това е все едно да те награбят, да те употребят сексуално, ти да виеш от кеф и после да кажеш, че полов акт не е имало, защото не сте си прошепнали, че се обичате и не сте си подарили червено цвете.
6) След своеобразен катарзис, в който е по-добре да не вниквам, Делян Пеевски "оттегля" оставката си като депутат. Вероятно следвайки примера на свой съпартиец от ДПС, който "оттегли" подписа си под вече извършен акт. Явно хората от ДПС смятат, че всичко може да се оттегля. Подписи, оставки, съгласия… всичко – освен може би взети пари.
7) И иска да си остане поне депутат.
За правната грамотност и приличието
Хората в ДПС явно имат навика да оттеглят оставки и подписи. Проблемът е техен. Когато обаче конституционни съдии гледат на това с хладна благосклонност, проблемът е наш.
Самата мисъл, че подадена оставка може да се оттегля и че такова "оттегляне" може да обезсмисли и полагането на клетва, и фактическото начало на дейност като шеф на ДАНС, говори или за правна неграмотност у част от съдиите, или за нещо още по-неудобно за споменаване.
Шесторката можеше поне да не споменава факта на "оттеглянето" на оставката. Можеше да се направи, че в стаята няма голям розов слон, но след като го спомена, нямаше как да не го обсъди. Но тя го подмина. Предлагам за в бъдеще, ако и да сме безобразни, да гледаме да сме барем донякъде прилични.
Мъка
Който е чел доводите на шестимата съдии, с право ще сметне, че юристите плямпат неразбрано, примъкват води от девет кладенеца, пардон, кал от девет локви, баламосват и услужват, за да пребъдат.
Не се гордея, че съм юрист. Никак.
Не се гордея, че съм университетски преподавател. Хич.
Станахте съвсем нетърпими. Хептен.
Недостойни сте. Идете си.
С мир.
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/10/12/2159671_uspeliiat_mlad_chovek_i_neuspeliiat_konstitucionen_sud/
...................................................................................
lz73
Рейтинг: 1955 НеутралноДо коментар [#19] от "samoedin":
Понякога се налага да защитаваме правото от закона....Липсва ми Кристиян Таков
samoedin
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#20] от "lz73":
" Понякога се налага да защитаваме правото от закона....Липсва ми Кристиян Таков"
И на мен ! Ракът приключи сравнително рано живота на един забележителен цивилист ..........Всеки път като цитирам горното, се сещам за него и как заради голата истина си развали отношенията в университета с такива като Велчев и Токушев ( айде, тоя последния и той не е между живите отдавна !) . Сам по себе си, Велчев е много добър пеналист, уважаван и от студентите си, но като главен прокурор и после съдия в КС се оказа голям конформист и защити успелия млад мъж и компания......Рядко се намират хора, които като Таков впрягат таланта и цялата си ерудиция в полза на обществото, а не са скъпоплатени държанки на някой мафиот, както повечето им колеги, не са в услуга на силните на деня ! Та пак да повторя: някак си ми липсва, просто се надявам други да поемат щафетата и всеки според областта, в която работи и това, което може, срещу ОПГ - то у нас......
palav_nik
Рейтинг: 217 Неутрално"Нашето законодателство, взето в своята цялост, е чуждо на българския народ, на неговите правни схващания, правни чувства и правни разбирания."
Категорично вярно.
Редно е да се прилагат старите Крумови закони...
extraCACA
Рейтинг: 1391 Неутрално*бати глупостите... не беше зле братиньо преди да се засили да обяснява колко е прост матряла, да беше прочел едно друго книжле отпреди стотина години - Народното обичайно право, има-нема двеста и нещо страници - не боли демек... може би щеше да зацепи значението на думата "право" и да не се мори нахалос с бръщолевениците си за високата наука... щото правото си е било право векове преди бандата му червени мошеници и ще си остане такова и много след нея... пък историята казва, че ако правото не идва по лесния начин, рано или късно идва по трудния, а календара показва, че вече е по-скоро късно, отколкото рано... истински късметлии са тия пропаднали мошеници, че биологията ще ги отърве
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Един препатил
Рейтинг: 1123 НеутралноДокато Борис Велчев беше главен прокурор в-к "Стършел" обикновено го назоваваше "небрежно небръснатият безделник".
Та казвате, че небрежно небръснатият безделник написал книга. Интересно е дали скоро няма да научим колко и откъде е преписал - просто зщото го е домързяло да постави кавичките.
famousandco
Рейтинг: 442 НеутралноКато юрист ще трябва с болка да призная, че основната причина за подобни констатации е на първо място факта как правото е оставено безконтролно само в ръцете на юристи.
Лични интереси, връзкарщина, корупция, зависимости, а от друга страна грандомания, недосегаемост, безотговорност.
Почти нямаме закон, с изключение на няколко по-стари, който да е написан ясно, просто, подредено. Вместо всяка дума да си тежи на мястото и дори обикновени хора да могат бързо и лесно да разберат за какво иде реч, четем едни обемни творения, които не само не успяват да регламентират никакви отношения, но и са написани неграмотно, нарушавайки всякакви правни, логически и граматически правила.
Почти няма и въпрос, по който практиката да е непротиворечива. А със сигурност няма такъв, по който съответният върховен съд да не може да създаде нова. В резултат и адвокати, и юристи, само вдигат рамене, когато ги питат дори елементарни неща, като това какво дължимо поведение трябва да следва клиента, за да е спокоен, че закона ще го пази.
Красимир Андонов
Рейтинг: 1172 НеутралноАко е вярно,.че ставаме неспособни да различаваме добро от зло? То политиците, които ще бъдат избрани в бъдеще все по-често ще са грешка.
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.antonio_vivaldi
Рейтинг: 822 НеутралноНЕкои съображения...
antonio_vivaldi
Рейтинг: 822 НеутралноВ България съдии и прокурори в голямата си част са едни затворени корумпирани общества, обслужващи определени кланове срещу съответното заплащане. Случайни хора там не попадат. Всичко е като в масонска ложа. Съдебните палати, особено в по-малките градове са семейни крепости на всякакви селски ,номенклатурни родове, чиято наглост и алчност е безгранична.
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 8 НеутралноПравото става все по-трудно за разбиране от гражданите и съда
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.Ами щото все повече се отделя от комън сенз. Затуй.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 822 НеутралноПравното образование в България е такова ниско ниво, че няма как да не възпроизвежда неграмотници и връзкари. Първо никъде в нормалния свят не се изучават през целия курс на обучение двайсет вида права, а навсякъде на втората и най-късно на третата година се преминава към определен вид право- гражданско, наказателно ,конституционно, международно и т.н. като се пристъпва и към практически занятия тясно свързани със стаж в юридически институции. У нас до последно се трупат някакви теоретични знания, зубкат се закони и практика - нулева. Нивото на преподавателите осолбено в градове като Пловдив, Русе, Варна - т.н. гастролиращи факултети е под всякаква критика - дементни дядовци , алкохолици,корумпирани лелки, замествани от малограмотни асистенти. Всичките преписали по едно учебниче, от което нищо не се разбира и си го пробутват на студентите. Дечицата на магистратите пък са със специален статут - не ходят на лекции, а някои дори на изпити, но в края на семестъра се оказват оценени подобаващо. Със подобен статут се ползват и депутати и общински съветници, които изкарват курса за по две години в повечето случаи неприсъствено и накрая им лепват по една магистърска степен. И Велчев ще ми пише врели -некипели.
motochristo
Рейтинг: 832 НеутралноБорис Велчев с някои свои решения и постъпки като главен прокурор и като конституционен съдия има лични заслуги за безобразното състояние на българската юриспруденция. Проява на пълно лицемерие е да го коментира. Айде у лево.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.motochristo
Рейтинг: 832 НеутралноДо коментар [#6] от "KRAFTWERK":
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.Отличен коментар. Валиден даже на ниво Конституционен съд, дето би следвало да са качествените юристи...
volarok
Рейтинг: 890 НеутралноПрифесоре, по-същественият въпрос в българската наказателноправна наука и практика е за вината. Той така е уреден в нашето законодателство, че голяма част от престъпленията остават недоказани, заради изначалната невъзможност на прокуратура да докаже вина по маса от тях. Въпрос, който беше повдигнат от гл. прокурор Гешев, с когото иначе не съм съгласен по много теми, но тук няма как да не се отчете приноса му по тази наболял въпрос. Който остана да види във въздуха.
Бубенце
Рейтинг: 600 НеутралноИ ние тук се възхищаваме от българските юридически колоси, но възхищението ни е най-силно от председателя на Конституционния съд, който не успя да организира чевръсто гледане на дело №18 и отговорът на въпроса дали Кико е незаконен министър, незаконно назначен от Радев вече е безпредметен. Остава въпросът какъв е предметът на КС? Но ние не ги разбираме тези работи. Тежкото, безвременно академично умуване очевидно е по-важно от резултата.
42864cd0e1dac484f51402d3d5155b72Боби Колев
Рейтинг: 1005 НеутралноПо силата на коя логика ще трябва да слушаме размишленията на човек, който като главен прокурор не направи нищо за ограничаване на организираната престъпност в страната?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083crprales
Рейтинг: 8 НеутралноДокато в обществото битува израз като "ще взема да запиша едно Право", съм песимист за качеството на законите и тяхното прилагане.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Хи-хи
Рейтинг: 1545 НеутралноЛично считаме, че ББ е с минало. Какво е мнението на авторчето към прилагащия правото сегашен гл. пр-р, по отношение на ББ. И съответно не счита ли, че именно такива "икони" карат хората да се Отвращават от т.нар. негово "право"
Боян Баянов
Рейтинг: 2832 Неутрално"Правото става все по-трудно за разбиране от гражданите и съда"
Напротив. Правото стана много лесно за разбиране.
Имаш ли братиня и каскет - имаш право.
Нямаш ли братиня и каскет - нямаш право.
saz391051887
Рейтинг: 8 Неутралнотова е изключително важна тема, усложняването на езика, твърде излишно до степен на неразбираемост. характерно не само за правото, макар че там особено. като моторно превзно средство вемсто просто кола. струва ми се, че е свързано с желанието на хората да се направят това с което се занимават по-престижно отколкото е. започва оше от училище и неразбриаемите ни учебници.
ето го и велчев дорпинася за същия проблем за който говори като реферира към елитарността на юридическата професия. но тя не е елитарна - в огромната си част, 99%, е занаят като всеки друг. и политика, в неговия случай особено.
georgievb
Рейтинг: 644 НеутралноНормален процес на възстановяване на капитализма в една социалистическа система, комбиниран с глобализацията на света, в това число и на правото ...
Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...Blaga Yankova
Рейтинг: 8 НеутралноТОЧНО !!!!!!!РАЗБИРАНЕТО НА ПРАВОТО И СЪВЕСТНОТО МУ ПРИЛАГАНЕ Е РАБОТА НА ЮРИСТИТЕ!!!!!!!!!!!!!ПРИ 80% ДЕБИЛНА ОРДА КАКТО И ДА Е НАПИСАН ЕДИН ЗАКОН ТОЙ ЩЕ СИ ОСТАНЕ НЕРАЗБИРАЕМ !!!!!!!!!!!!!!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1106 Неутралноотдавна КС не е критерий за право.Там се събираха употребени комунистически политици за да взимат добра заплата 9 години.Сега май нищо не се е променило-четеш решения на КС най висшия съд,този който тълкува конституцията и се смееш от сърце.Вярно личи че са искали да оправят правилния човек в конкретен случай ама имайте срам от Бога и от всеки млад районен съдия който си пише мотивите към решенията много по добре от вас.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1106 НеутралноЧетето новото решение за министеро канадец и пак ще се смеете от сърце.
Molossian
Рейтинг: 60 Неутрално"От друга страна, успоредно върви и един друг процес - като цяло спада интелектуалното ниво на нацията. "
Panta rhei....За съжаление, този процес вече е изцяло необратим.
Според мен основна роля за това изиграват т.нар. "социални мрежи" и ... демографската структура на населението.
tsvetko_51
Рейтинг: 793 НеутралноРазумно? Но разумни ли сме ние, редовите хора/избиратели, които като стане нещо, което пряко ни засяга ( да речем катастрофа или някакъв инцидент, външен за нас), веднага се събират някаква група хора, които искат нов закон или промяна на съществуващия. Депутатите, които искат да бъдат избрани отново, съответно откликват и се получава един порочен кръг.
Има една за мен странна вяра, че ако нещо влезе като текст в правилник, закон или друг вид инструкция, живота става по-добър. А всъщност правната среда само се усложнява и бих казал задръства, възникват вътрешни противоречия и се стига до там, че и очевидни нарушения се доказват и осъждат трудно. Това се отнася не само до НК, но и до новия (от преди 10-на и повече) години закон за събиране на доказателства, в който бяха напъхани всички мислими и немислими изисквания за събиране на доказателства. Предвид техническото и научно състояние на нашите криминални институти и квалификацията на дознатели, следователи и прокурори, правосъдната система просто блокира, дори и когато се опитва да бъде справедлива. А ние знаем какво се случва, когато към това се добавят всякакви корупционни и началнически ходове.
В този смисъл, кадровите и текстови промени в различните елементи на цялата тази система, наистина са наложителни.
tsvetko_51
Рейтинг: 793 НеутралноРазумно? Но разумни ли сме ние, редовите хора/избиратели, които като стане нещо, което пряко ни засяга ( да речем катастрофа или някакъв инцидент, външен за нас), веднага се събират някаква група хора, които искат нов закон или промяна на съществуващия. Депутатите, които искат да бъдат избрани отново, съответно откликват и се получава един порочен кръг.
Има една за мен странна вяра, че ако нещо влезе като текст в правилник, закон или друг вид инструкция, живота става по-добър. А всъщност правната среда само се усложнява и бих казал задръства, възникват вътрешни противоречия и се стига до там, че и очевидни нарушения се доказват и осъждат трудно. Това се отнася не само до НК, но и до новия (от преди 10-на и повече) години закон за събиране на доказателства, в който бяха напъхани всички мислими и немислими изисквания за събиране на доказателства. Предвид техническото и научно състояние на нашите криминални институти и квалификацията на дознатели, следователи и прокурори, правосъдната система просто блокира, дори и когато се опитва да бъде справедлива. А ние знаем какво се случва, когато към това се добавят всякакви корупционни и началнически ходове.
В този смисъл, кадровите и текстови промени в различните елементи на цялата тази система, наистина са наложителни.
dnevnikar
Рейтинг: 3503 РазстроеноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Да не кривим право.
Право е то, право.
Остареваш, брато.
Книжката е малка.
Като залъгалка.
Млад другарин списа 680 листя!
Друг другар... отписа 80.
Така се сдобиха с два труда.
Един стар, улегнал и все още дебел том,
вдъхващ морален респект и висока покупателна стойност.
Книжка малка, като залъгалка, ширпотребно достъпна, за начинающи.
Продукт на труд "с пот и сълзи" труден.
С обезкуражаваща промоция...
"Правото става все по-трудно за разбиране от гражданите и съда",
Борис Велчев
Нефертити
Рейтинг: 1321 НеутралноВсъщност е прав. Законодателството се прилага на кой както му скимне и това е абсолютен факт.
Предразсъдъците са за ограничените.dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноUNITED EU UNION
Лъжата паразитира покрай истина.
Винаги.
На по-силния "истината", тоже.
Накрая сте написали "чиста" лъжа...
днес какъв проблема е.
Не.
Днес проблемът е лъжата в съдилиищата.
Трупана и там събирана... ред години култивирана.
И закони криви, но:
повече закони прави, изкривени с криви нрави.
А каквото днес в училищата, ще даде "юридически" плод след 10-20 години.
Трай коньо за зелена околна среда...
До коментар [#14] от "strymski":
Правото винаги е било на страната на по-силния.
Впрочем , Вълчев казва много верни неща ,
а и направените изводи са точни.
Един от основните проблеми днес е
възпитателната и образователна дейност в училищата.
От там се започва.
Lilith
Рейтинг: 8 ЛюбопитноЯ да видиш ти колко приятен за четене стил на писане имал председателят на Конституционния съд и бивш главен прокурор проф. д.ю.н. Борис Велчев! С удоволствие ще прочета двете книги, представянето им определено ме грабна!
По темата:
Подкрепям написаното, включително твърдението, че " успоредно върви и един друг процес - като цяло спада интелектуалното ниво на нацията." Тези думи се доказват както от преки наблюдения, така и от статистиката.
За съжаление не виждам как ще се промени тази действителност и даже смятам, че все по-зле ще стават нещата.
ddd
Рейтинг: 8 НеутралноОооо, Братиньото дава правни акъли, наставлява облечено в некаква клоунска дреха.
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Прав е и казва защо е прав.
Защо и вие сте прави.
Защото, Закона е труден.
Като живота.
Трудно разбиран от гражданите и съда.
Гражданите трудно разбират, оттам и съда.
За съда... какво да говорим.
Ако се разприказваме, мислиме и разпишаме,
ще напишаме томове тезиси и съображения.
И: пак не можем стигна количеството на Генералния другар на БКП ТЖ.
Не можем боядиша количеството.
Това поколение не... и следващите!
пп
Не можем да не признаем сръчното заобикаляне на "корупция"
от (новия стар) прав. И повече.
Съсредоточил е съображенията отвъд "обществена опасност".
Трудно му е, понеже, да разбира "законодателство" изобщо.
Пък в частност, съвсем: антикорупционно...
До коментар [#50] от "Нефертити":
Всъщност е прав.
Законодателството се прилага на кой както му скимне
и това е абсолютен факт.
Иван Стоянов
Рейтинг: 8 Неутрално"Правото става все по-трудно за разбиране от гражданите и съда"
Така си е. Също така не разбрах, как е допуснал една мутра да го нарича "братиньо".
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноUNITED EU UNION
уночнение
Традицията "клоунада" бе имплантирана още в НРБ.
При Ректора на СУ на акад. Сендов (да почива в мир вeчно).
Церемониада с тържествени мантии и такъми доспехи
при дипломиране на бакалавъри, магистрати, докторанти
и проч почетни артисти ;)
И ний сме в Запада, я!
Нататък... история.
Грозно настояще ;)
До коментар [#53] от "ddd":
Оооо, Братиньото дава правни акъли,
наставлява облечено в некаква клоунска дреха.
Lilith
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#55] от "iiu09354227":
Вие можете ли да спрете гората да се разлиства?
То си е казано: "Прост човек и силен вятър нищо не може да ги спре". Дори и шефът на КС не може да го направи... :):):)
nebido
Рейтинг: 544 НеутралноПраво, закон, справедливост, морал.
Каква почва имат у нас?
До каква степен се разминават по между си?
nebido
Рейтинг: 544 НеутралноЗаблуда е, че интелектуалното ниво е било високо.
nebido
Рейтинг: 544 НеутралноБратиньо е олицетворение на безличието и безвремието.
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Силен вятър там не стига.
В паркинг-лота на КС.
Там спокойствие достигат...
Само с нам сдружените.
Стари номенклатурски другари,
или нови: приобщително опитомени.
Пример, ако некой смел е, да му стиска да поиска.
Уважаемият г-н Константин Пенчев,
Национален Омбудсман на Република България преди време,
констатира факт и положи Молба пред Национално Народно събрание:
1. Топлофикация представлява гнет за граждините и държава.
2. Дайте да освободим гражданите от гнета!
По подразбиране, и държавата да е свободна.
Това... в 2013 г.
В 2015... пак.
Изтече мандата.
Мандат грабнат и захвърлен после от тарикат Мая.
Показателно.
В 2016: Уважаемия предишен омбудсман бе възнаграждаващо въдворен
в добре платено (повече) безделно и повече спокойно местенце в състав на КС.
В ново длъжностно "петно", ако важи аналогията с петно "строително"
До коментар [#57] от "Lilith":
До коментар [#55] от "iiu09354227":
Вие можете ли да спрете гората да се разлиства?
То си е казано:
"Прост човек и силен вятър нищо не може да ги спре".
Дори и шефът на КС не може да го направи... :):):)
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Ленина
Публикува... колкото да не заспи ;)
И все пак.
1. Буден.
2. Избирателно.
3. Към державно сигурна (комунистическа?) безопасност клони:
https://www.dnevnik.bg/showimg/zx300_4255725
Пламен Данаилов
Рейтинг: 827 НеутралноБез да съм юрист бих дал няколко предложения за намаляване на престъпността. 1. Премахване на долния праг от 1 МРЗ при който кражбата се счита за маловажна. Една баба с откраднати 2 кокошки, 1 коза и току що получена пенсия от 200лв. сумата е по-малко от 650лв. , но за нея е всичко. Убиват и се гаврят и за 5лв. 2. Въвеждането на малки, но ефективни присъди( 1 седм.; 2месеца напр.) за дребни кражби, хулиганство, сбиване, за сметка на дългите, но условни. 3. Рязко увеличаване размера на наказанието при рецидив, трети и повече пъти(по американски образец). 4. Кумулативност на наказанията, а не както е сега - излежаване на най-дългото. 5. Затворът не е за почивка, а за тежка и смислена работа(тухларни, каменни кариери, пътища, изкопи). 6. От съда директно в затвора, а не да го търсят после. 7. Социалните помощи да се спират до изплащане на наложена глоба, а не да са неприкосновенни както е сега. 8. Майчинство за жени над 18г.
falcone
Рейтинг: 768 НеутралноМоже ли Дневник да дадат право на отговор и на Митева, която в последните 12 години се трудни над гербавите закони.
асен георгиев
Рейтинг: 752 Неутралнотози престъпник заслужава да бъде обесен, а не печатан. като ГП пръст не мръдна!
tikwuniiii
Рейтинг: 471 НеутралноБорис Велчев е роден на 26 април 1962 година в София, България. Син е на дипломата Владимир Велчев, член на ЦК на БКП и на юристката Нина Велчева, внук е на Борис Велчев, бивш член на Политбюро на ЦК на БКП.
Стар комунистически род. От 2012г. е конституционен съдия. Вече почти 9 години.
tikwuniiii
Рейтинг: 471 НеутралноПропуснах да посоча, че е назначен в КС от квотата на президента Роско Плевненлиев !!
сидер
Рейтинг: 790 Неутрално,,....Втората половина на злото настъпва, когато съвестният гражданин все пак се реши да прочете закона с благородната цел да го изучи и спазва и установи, че всъщност не го разбира.....,,
Ми как ша го разбиракатосрещне нещо такова:
Чл. 12. (1) Не е общественоопасно деянието, което е извършено при неизбежна отбрана - за да се защитят от непосредствено противоправно нападение държавни или обществени интереси, личността или правата на отбраняващия се или на другиго чрез причиняване вреди на нападателя в рамките на необходимите предели.
(2) Превишаване пределите на неизбежната отбрана има, когато защитата явно не съответствува на характера и опасността на нападението.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 75 от 2006 г., в сила от 13.10.2006 г.) Няма превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако нападението е извършено чрез проникване с насилие или с взлом в жилище.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) Деецът не се наказва, когато извърши деянието при превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако това се дължи на уплаха или смущение.
И там среща ,,превишава пределите на неизбежна отбрана......,,
сидер
Рейтинг: 790 НеутралноИ след това:
,,....(3) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 75 от 2006 г., в сила от 13.10.2006 г.) Няма превишаване пределите на неизбежната отбрана,....,,
.....и си вика човечеца, са откъде да го търса тва - изм.ДВ.бр62 от 1997 изм.75 от.....,,
И му тегли една майна като захвърля книгата със за конте
dnevnikar
Рейтинг: 3503 НеутралноUNITED EU UNION
Пропусна да посочиш, че Велчев открадна от квотата, най-малко с това,
че Не положи клетва за Конституционен съдия на Република България.
Пропусна ти, клеветник "esk431063202", и това, че, отвратен:
Президентът Росен Плевнелиев не чака края.
Достойно напусна церемонията.
Национална церемония... саботирана до състояние номенклатурски "кич",
"цирк" или каквото там беше
До коментар [#67] от "esk431063202":
Пропуснах да посоча, че е назначен в КС от
квотата на президента Роско Плевненлиев !!
k_
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#66] от "esk431063202":
Един от малкото комунистичеси издънки, които поради смешението на гените се е случило да получи гени от мислещи сапиенси.
Това, което върху което е разсъждавал наистина е важно за обществото.
Мислещ човек.
Малко останаха такива в България на тия времена....
Ако вярваме и приемаме процедурите на Атинската демокрация не бих написал неговото име на "остраката".
Чети в нето какво означава "острака".
George Velkov
Рейтинг: 9 НеутралноТи, велчев, какво направи, ти лично, за да не е положението такова, каквото го описваш ? Един си от тези, които трябва да бъдат съдени, това е отговора. Вечен позор, братиньо !
olexander
Рейтинг: 643 НеутралноПравото все повече се отделя от своя първоизточник: желанието за справедливост.
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.А справедливостта изисква ясна граница на редно и нередно. Когато се получи парадокс писан закон* да противоречи дори на природните закони очевидно имаме проблем.. Но не проблем на справедливостта, а проблем на Правото като посредник в обществото.
* освен безумните 30+ пола в тази графа включвам и безпрецедентното в историята на човешката цивилизацията вторачване във всякакви "законово" гарантирани "права"...
Преди години бях потресен, когато в САЩ някой беше осъдил Старбъгс, защото си изгорил езикът докато пие кафе в чаша, на която нямало предупреждение, че напитката е гореща. Сега такава новина няма дори да ми направи впечатление. Е, това е реална загуба на чувстото за справедливост. Подобно извращение на "правото", обаче, е следствие на самата правна система и многобройните организации, които се хранят от там.
scott
Рейтинг: 713 Неутралноправото в територията е ного лесно за разбиране. Не е важно какво си направил, а кой си. Съдът се съобразява само с позицията и влиянието, не с деянието!
tikwuniiii
Рейтинг: 471 Неутралнокомуниста винаги си е комунист......чети в нето
tikwuniiii
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#70] от "dnevnikar":
ВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Духай супата
не на безразличието
Рейтинг: 217 Неутралнобратиньото е основен стожер на статуквото и безвремието и е супер лицемерно да дава акъл...явно си е повярвал....
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимwanderer
Рейтинг: 2495 ЛюбопитноДо коментар [#52] от "Lilith":
“Подкрепям написаното, включително твърдението, че " успоредно върви и един друг процес - като цяло спада интелектуалното ниво на нацията." ”
Как го измервате “интелетуалното ниво на нацията”? Дали гражданите могат да изброят всички “джендъри”/социални роли (артист, учител, мъдрец, измамник) или да изброят компонентите на “чистия въздух”?
Можете ли да дадете правна дефиниция на “език на омразата”, “мигрант”, “отрицателна доходност” (нормативно гарантирана от КФН за УПФ) - с какво се различава от “кражба” на доход?
Много ще съм Ви благодарен, ако формулирате “солидарност” - основен принцип в държавно-социалната осигурителна система. Значи ли еднакви “солидарни вноски”, или “еднакви “солидарни” пенсии или само еднакви осигурителни доходи?
Няма как при такива “колоси на правото” като Велчев и цитираните от него професори и нацвъканите закони с по сто-двеста изменения да имаме “интелектуално ниво” на нацията!?
Еле пък четири милиона “потребители” на Закона за движението по пътищата гледат ежедневно как “собственикът на пътя” го нарушава в съучастие с контролиращият орган - от дупките, колчетата и хълмовете по улиците до използването им за търговска дейност (строителство, сергии, платено паркиране).
Николай Бучков
Рейтинг: 8 РазстроеноВ последно време взе да намирисва на нов десети ноември......
tqh42306221
Рейтинг: 8 НеутралноСъвсем разбираемо си е.Илюзията че не е понятно идва от това че след 30год. усърден депутатски труд все още в НК се мъдрят текстове писани преди да дойде Живков на власт.Като например-двете години затвор за разпространение на порнография или петте години затвор за предоставяне на някого на помещение в което да извърши полово сношение.Шофирането на нерегистрирано МПС пък е едновременно и административно нарушение и престъпление.С тоя матриял дето избира такива законотворци-толкоз...
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!keen
Рейтинг: 807 НеутралноНяма да чета научните трудове на проф. Велчев. Чакам да излязат научните трудове на Гешев (надявам се дотогава да бъде намерена дипломата му за вишо).
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.Пламен Данаилов
Рейтинг: 827 НеутралноВ пост 63 съм дал 8 предложения. Нека др. Велчев да прокоментира всяко едно от тях, а не да пише книги с неразбираемо заглавие. По-надолу има въпроси свързани с превишаване пределите на неизбежната отбрана. Не знам как да се защитя в къщи аз на 65г., сънен, по пижама с дървен кол от един или двама нападатели също с колове на 25г. предварително нахъсани или просто да ги застрелям.