Теодора Димова ще бъде специалният гост на поклонението в концлагера "Белене"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 325 Неутрално

    защо требе да има специални гости
    там
    защо требе покана

  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    Вечна им памет на всичките загинали достойни българи в лагерите у нас!НЕ на комунизма , НЕ на "руЗЗкий Мир"!

  3. 3 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Мястото на писателя е на творческия терен и не трябва да взема политическа страна защото по този начин губи основното си призвание, да бъде обективен.
    Какво като отиде на това събитие, какво ще постигне в творчески план ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  4. 4 Профил на S СУПЕР
    S
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    ЧЕРВЕНИ БОКЛУЦИ

  5. 5 Профил на S СУПЕР
    S
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#3] от "Мариана Кълвачева":


























































    ЧИБА

  6. 6 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#5] от "S":

    Тъмно кафяв боклук ?
    Къш.😁

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  7. 7 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Мястото на писателя е на творческия терен и не трябва да взема политическа страна защото по този начин губи основното си призвание, да бъде обективен.Какво като отиде на това събитие, какво ще постигне в творчески план ?
    —цитат от коментар 3 на Мариана Кълвачева



    Предполагам никога не си посещавала Освиенцим. За гладкия ти мозък може би е недостижимо, че подобни места на концентрирано мъчение и смърт се изисяват високо на "политическате страна".
    Ако почитането на жертвите е диктувано само от политически пристрастия, по какво днес сме разлчини от тълпата, дето викала "Разпни го" или от старицата , дето примъквала съчки за кладата на Хус?

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  8. 8 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#7] от "БОНГО":

    Отговарям на въпроса ти - по нищо.
    По нищо не се отличаваме от древността.
    И там са били заблудени така, както днес са манипулирани и заблудени хората.
    Други въпроси имаш ли, че гладкият ми мозък се пренатовари ?
    За протокола - днес и вие сте заблудени и манипулирани, но ще го разберете не веднага, а трябва да мине време.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  9. 9 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Весело

    До коментар [#3] от "Мариана Кълвачева":
    Мястото на писателя е на творческия терен и не трябва да взема политическа страна защото по този начин губи основното си призвание, да бъде обективен.
    Какво като отиде на това събитие, какво ще постигне в творчески план ?....



    Какво щяха да постигнат Ботев, Захари Стоянов, Вазов, Гео Милев, Вапцаров ако изпълняваха вашето искане за обективност?

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    До коментар [#8] от "Мариана Кълвачева":

    Хахаха, ама кълвачева, по-заблудена от теб, и онези като теб, хора с един коловоз в мозъка, няма в България! Вие сте лишени от каквото и да е логическо мислене, необразовани сте, не искате и не подлежите на дообразоване, как да развиете логичен мисловен процес и да проумеете, че сте попаднали в капана на елементарни съветски комисари, с любими занимания - разстрел, Гулаг, Белене. До края на живота си имаш сигурно още време, не го пропилявай...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  11. 11 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рубладжиийче":
    "Какво щяха да постигнат Ботев, Захари Стоянов, Вазов, Гео Милев, Вапцаров ако изпълняваха вашето искане за обективност?"

    Слагането в един кюп на Ботев, Захари Стоянов и Вазов заедно с Гео Милев и Вапцаров е кощунство. Трябва да правим разлика между истински български възрожденци и писатели с комунистически терористи и техните възхвалители.

  12. 12 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Не трябва да се забравя концлагера "Белене".
    По ирония на съдбата управлението на държавата е в ръцете на синовете и внуците на тези които създадоха "Белене".

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Плевнелиев, докато беше президент, посещаваше лагера в Белене и почиташе жертвите на комунистическия терор. Руската отрепка Радев до сега нито веднъж не е уважил поклонението , което ежегодно се извършва в Белене.

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#8] от "Мариана Кълвачева":

    Помнит ли руския актьор Олег Басилашвили? Ето част от интервюто му за предаването на Димитър Гордон. Може да си отговориш на някои въпроси, а и да понаучш нещо, което дори и аз не знаех:

    "- Олег Валерианович, често чуваме, че руският народ има робски манталитет, че Русия е страна на роби, така че нищо добро никога няма да се случи тук: вярно ли е това или не?
    - Това е труден въпрос... Страх ме е да не обидя някого, но ще ви дам малък пример. Знаете, че имаше такъв израз - "Червен пояс" около Москва.
    - Да, разбира се - така наричаха ​​група руски региони със стабилна подкрепа за Комунистическата партия на местни и федерални избори...
    - Вземете предреволюционната карта, която показва границата на крепостничеството в Русия...
    - Брянск, Воронеж...
    - ... и сложете "Червения пояс" върху него. Едно към едно!
    - Колко интересно!..
    - Очертанията на „Червения пояс“ са границите, в които крепостничеството е смазвало хората. Както е известно, в Украйна не е имало крепостно право, в Грузия, в Прибалтика, отвъд Урал не е имало, в северните райони на Русия също не е имало... Само в тази централна част. Чичиковците, Маниловците, помешчиците... Не знам дали тази територия остава и днес „червен пояс“, но по времето на Елцин тя беше и отчаяно се съпротивляваше на свободата, която се опитвахме да дадем на нашия народ.
    - Оказва се, че гените оказват влияние?
    - Да, освен това, възпитанието, култивирано още от другаря Сталин."

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    До коментар [#12] от "AModoMio":

    Твоите любимци! Сигурно си счастлив!?

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    В книгата на проф. Майкъл Бол "Студената война и Балканите" (Michael M. Boll “Cold War in the Balkans. American Foreign Policy and the Emergence of Communist Bulgaria, 1943 - 1947”. The University Press of Kentucky, Lexington, 1984 ),
    има сведения, отнасящи се до опитите за откъсване на България от съюза й с Германия, които водят началото си още от 1943 г..
    🔻 В началото на 1943 година ген. Уилям Донован запознава президента Рузвелт с плана за излизане на България от Оста.
    🔻 Този план е задействан много деликатно от самия цар Борис чрез Кьосеиванов в Швейцария, Рене Шарон и Алън Дълес и от американците чрез Анжело Куюмджийски (Проектът К).
    🔻 Рузвелт дава разрешение планът да се задвижи.
    Тук ще цитирам откъси от книгата на проф. Бол, базирана на старателно проучване на американските архиви, но ще използвам превода на тези откъси на Гочо Чакалов, който е по-добър от превода на българското издание на книгата от 1999 (изд. Фондация Българска наука и култура").
    🔻 "В ярък контраст с положението в Унгария и Румъния, където американските усилия да се уреди откъсването на страните пропаднаха много скоро, поради невъзможността да се гарантира липса на съветска окупация, единствено България представляваше район на действие, в който руските или британските претенции бяха минимални.
    🔻 ... Съвсем правилно бе възприето становището, че не можеше да се очаква никакво сериозно възражение от страна на Съветския съюз, тъй като съветските войски бяха още много далеч от българските граници, а България бе направила огромни и тежки усилия да поддържа неутралитет спрямо своя по-голям славянски брат."
    И още:
    🔻 "През пролетта на 1943 г. съветите дадоха първоначално одобрение за действията на съюзниците в региона на Балканите. Когато бе запитан, дали Съветският съюз би имал някакви възражения срещу военни действия на Великобритания и Съединените щати там, съветският посланик в Лондон Иван Майски отговори, че “Москва ще се радва много”, ако ние (т.е. Великобритания и САЩ ) нахлуем в Балканите.
    🔻 На стр. 16 четем проектодокумент за политиката на Форийн офис (британското външно министерство) спрямо България от март 1943 г.:
    "Макар че ние не можем да заявим това в момента, нашата идея за бъдещето на България е, че тя трябва да стане част от някаква интегрална структура, която може да се появи на Балканите след войната... и следователно ще желаем да я включим в една по-широка федерация, която няма да клони нито към панславизъм, нито към Русия."
    През август 1944 г. след получаването на първоначалния план на Донован, наскоро създаденият Отдел по граждански въпроси към Министерството на войната на САЩ, поръча първото проучване относно военното управление на България. Документът от това проучване, който възлизаше на 40 страници, предвиждаше съвместна АНГЛО- АМЕРИКАНСКА окупация с войскови части, които ще бъдат с приблизително еднаква численост. Представени бяха и подробни препоръки относно стабилизиране на вътрешнополитическото и икономическото положение, включително предписание за управлението на частната собственост, за религиозните институции, за културните общества и пр. Един раздел се занимаваше с установяването на реален курс на долара спрямо засегнатия от инфлацията български лев.
    🔻 В окончателния проект, изпратен в Лондон, Съединените щати и Великобритания поемаха задължението ЕДИНСТВЕНО те да упражняват контрол върху възвръщането на България към статут на мирна държава след войната.
    По-нататък в този документ се казва:
    🔻 "Установено бе като политика на Държавния департамент, че България трябва да разшири своята следвоенна световна търговия и че Съединените щати трябва да са готови да сключат търговско споразумение с нея. Друга една от формулираните цели бе да се окаже пълно насърчение на демократичните сили вътре в България за възстановяването на представително управление. Политическият комитет определи целта за установяването на демократично управление като основна част от политиката на Съединените щати спрямо следвоенна България."
    Един месец по-късно плановете стават малко по-конкретни:
    🔻 "Дискусиите относно България между Стетиниус (държавния секретар на САЩ) и Орме Сарджънт, британски заместник-министър на външните работи, започнаха на 18 април 1944 г. Дневният ред включваше преценка на смисъла да се иска безусловна капитулация.
    Според Сарджънт, Югоизточна Европа била от особено значение за Лондон, предвид британските интереси в Близкия и Средния изток, които интереси биха били застрашени от господството на “съперническа Велика сила”. Сарджънт продължил, че отсъствието на значима съветска мощ в този район би могло да се осигури чрез бързото излизане на България от конфликта, преди съветските сили да са стигнали до полуострова. А за да може незабавно да се постигне мир, за препоръчване е да се предложат условия, които ДА НЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ безусловна капитулация (!!!).❗

    Британските войски биха предприели символична окупация. Естествено, окупацията би изисквала някакви консултации със Съветския съюз, но това не означавало приемането на значително руско влияние в България.
    Ето как продължава развитието на плановете в началото на юли 1944 година:
    … Уинант осведоми Хъл, че е направено предложение от Великобритания относно условията за капитулация (не безусловна капитулация !) и че двата документа биха могли да бъдат слети в едно. Не се очаквали никакви затруднения със съветския делегат, понеже той вече изразил готовността на Москва да разреши на Америка и Великобритания да изготвят условия, отнасящи се до страни, с които Съветският съюз не се намира в положение на война (стр. 34).
    И нещо повече за тези условия за примирие, които не предвиждаха безусловна капитулация:
    🔻 "Главната цел на Америка по отношение на България бе създаването на демократично представително правителство и повторно приобщаване на нацията към потока на следвоенния международен живот. Беше изразено значително разбиране за бъдещи корекции на границите, включително за възможността България ДА ПОЛУЧИ ДОСТЪП до Егейско море чрез статута на свободно пристанище в гръцкия град Солун. ❗За да се изключи всякаква възможност от повторение на икономическата зависимост на България от Германия, “България трябва да бъде насърчена да разшири своята световна търговия на базата на изключване на всякаква дискриминация и в рамките на тези международни икономически организации, които биха били създадени.” … В предходния период след капитулацията “трябва да се създадат възможности за съставянето на временно правителство, представляващо демократичните групировки в България, като най-добър начин за осигуряване на постоянно правителство с представителен характер”.
    🔻 "На 29 август 1944 г. (!) - пише проф. Бол - изчезна и последната потенциална пречка между американо-английския план за примирие и (отношението на) Съветския съюз. Гусев, съветският представител в Европейската съвещателна комисия, уведомява своите колеги, че той не вижда роля за себе си в по-нататъшните техни разисквания. (Меморандум, представен на руски език, от 29 август 1944 г., архив на Филип Е. Мозлей, DSNA). Сега единственото нещо, необходимо за да се завърши капитулацията на България, беше пристигането на българските представители за преговорите в Кайро.
    Тези няколко цитата от документалната книга на проф. Бол показват последователното, многократно и официално изразено становище на Съветския съюз: никаква намеса в следвоенното положение в България.
    Нека включим и лични спомени на офицера за свръзка Г. Чакалов от това време:
    🔻 "В края на август и в първите дни на септември, особено след идването на правителството на Муравиев, германците започнаха усилено да се стягат за път.
    Паралелно с това започна изтеглянето на българския окупационен корпус от Сърбия. Германските войски напускаха България при числено превъзходство на българската армия, докато положението при окупационния корпус в Сърбия беше обратното.
    Всички германски и съответно български войски трябваше да се изтеглят зад българо-югославската граница до 6 часа сутринта на 6 септември 1944 година.
    Всеки германски войник, останал в страната след този час, щеше да се счита за военнопленник.
    За осигуряване мирното изтегляне на германските колони Щабът на войската на България и германското Главно командване упълномощават по един свой представител, снабден със съответен документ. Пропускаме небезинтересните перипетии, описани в книгата, за да оставим автора да продължи:
    Върнах се във Военното министерство и докладвах, че и последният германски войник е напуснал пределите на страната. Малко след това вече радио Лондон съобщи, че съветският външен министър Молотов повикал българския посланик в Москва, за да му съобщи, че Съветският съюз обявява война на България.
    🔻 Гръм от ясно небе! От България е изгонен и последният германски войник, а Съветският съюз веднага решава да се бие с нас.
    Но това обявяване на война създаваше конкретни права за Съветския съюз, който щеше да получи статута на победител над България и щеше да бъде меродавната окупационна власт в страната."

    Каква държава можеше да бъде България, и каква стана под ботуша на най-големите профани, простаци и тъпаци в русия и България!

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  17. 17 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#3] от "Мариана Кълвачева":Мястото на писателя е на творческия терен и не трябва да взема политическа страна защото по този начин губи основното си призвание, да бъде обективен.Какво като отиде на това събитие, какво ще постигне в творчески план ?.... Какво щяха да постигнат Ботев, Захари Стоянов, Вазов, Гео Милев, Вапцаров ако изпълняваха вашето искане за обективност?
    —цитат от коментар 9 на Рубладжиийче


    Да прибавим и очевидно любимите на Мариана - Маяковский, Шолохов, Вера Кетлинская, Александър Фадеев, Аркадий Гайдар, Александър Чаковски... и вероятно не толкова любимите Илф и Петров, Солженицин, Пастернак, Платонов, Булгаков... :-))))

  18. 18 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рубладжиийче":

    Те са били обективни.
    Нима не е истина, че сме били под робство и сме били потискани, клани и потурчвани ?
    Кое не е истина, кое не е обективно ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  19. 19 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Мурзилка, пътувай към Гулаг.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    До коментар [#19] от "Мариана Кълвачева":

    Хахаха! чити, другарко, чити, барем малко се понагъне онова в чугунената ти кратунка...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  21. 21 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#17] от "the_librarian":

    Забрави да лепнеш и Георги Господинов.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  22. 22 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#9] от "Рубладжиийче":Те са били обективни.Нима не е истина, че сме били под робство и сме били потискани, клани и потурчвани ?Кое не е истина, кое не е обективно ?
    —цитат от коментар 18 на Мариана Кълвачева


    Само да отбележа, че "под робство" не сме били никога! Прочети много внимателно дефиницията за елементите на този обществен порядък. Току що освободени от своето робство (крепостничеството) обаче, са били нашите "освободители".

  23. 23 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#20] от "hamiltonf":

    Ватник, хайде към Сибир.
    Чемодан, вокзал, бумагите и пътувай.
    Не отговарям на проверено провалени събеседници като теб и онези двамата тъпанари Тролю и Нормю.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  24. 24 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#12] от "AModoMio":Твоите любимци! Сигурно си счастлив!?
    —цитат от коментар 15 на hamiltonf


    Никога не са ми били и си има причина.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  25. 25 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#22] от "the_librarian":

    Тъй, тъй, такива като теб пренаписват историята ни и подменят понятията.
    Ти си резултат от новото време, продължавай, има такива промити доста.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  26. 26 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#19] от "Мариана Кълвачева":Хахаха! чити, другарко, чити, барем малко се понагъне онова в чугунената ти кратунка...
    —цитат от коментар 20 на hamiltonf


    Нейната "вяра" (в "светлото бъдеще") "е бронирана здраво в гърдите и бронебойни патрони (сиреч разумни доводи) за нея няма открити! Няма открити!".... :-)))))))))

  27. 27 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#17] от "the_librarian":Забрави да лепнеш и Георги Господинов.
    —цитат от коментар 21 на Мариана Кълвачева


    Нищо не съм забравил но изредих само руски/съветски автори, макар да не съм убеден че си ги чела/чувала всичките.

  28. 28 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#26] от "the_librarian":

    Напротив, вяра в бъдещето имате вие с вашите фантасмагории за добър живот.
    Аз моите пет лева съм си ги взела от живота.
    Живея за деня.
    А това което следва, то трябва вас да интересува, защото ще е част от вашия живот.
    А като гледам какви идиоти ви управляват, а вие им вярвате, въобще не ви виждам.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  29. 29 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Някои считат за грешка обявяването война на САЩ и Великобритания от страна на България. Но това е било един от най-мъдрите ходове на цар Борис. Той по този начин е искал да застрахова страната, при евентуална загуба на Германия, България да бъде окупирана не от съветски , а от британски и американски войски. Единствено предателската и меко казано кретенска политика на Рузвелт и Чърчил осуетяват този план на цар Борис. Те с лека ръка предават в ръцете на Сталин не само България , но всички страни от Средна Европа.

  30. 30 Профил на Монолит
    Монолит
    Рейтинг: 157 Неутрално

    За 35 години преход не се намериха "100 интелектуалеца" за Лустрация и разследване на престъпленията на комунизма.

    Благодарим Тебя за то, что раскрыл слугам Твоим козни врагов наших! Озари сиянием Твоим души тех, кто отдал жизнь во исполнение воли Твоей! В бой, защитники Монолита! В бой! Отомстим за павших братьев наших, да будет благословенно вечное их единение с Монолитом! Смерть… лютая смерть тем, кто отвергает Его священную силу!
  31. 31 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#27] от "the_librarian":

    Не си прави свободни съчинения за хората, без да ги познаваш.
    Много ми хареса фланелката на един брадат тексасец, на която пишеше:
    "Донт бро ми иф ю нот кноу ми".
    Нали разбираш майчиният си английски.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  32. 32 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#18] от "Мариана Кълвачева":
    "Нима не е истина, че сме били под робство и сме били потискани, клани "

    Истина е , че сме били под робство и сме били потискани по време на руското комунистическо робство през периода 1944 г. до 1989 г. Комунистите клаха българския народ , както никой друг преди това. Жертвите на комунистическия терор са десетки хиляди българи , а стотици хиляди са били пращани в лагерите на смъртта.

  33. 33 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#22] от "the_librarian":Тъй, тъй, такива като теб пренаписват историята ни и подменят понятията.Ти си резултат от новото време, продължавай, има такива промити доста.
    —цитат от коментар 25 на Мариана Кълвачева


    "Робството е социално-икономическа и правна система, при която хора, наричани роби, са разглеждани като собственост на други хора, наричани робовладелци.[1] То е особеност на производителните сили в историята на икономиката и на производствените отношения. Робите не притежават лична свобода и често са подложени на принудителен труд.[1] Те са собственост на робовладелците и могат да бъдат купувани и продавани от момента на своето залавяне, покупка или раждане. Лишени са от правото да се придвижват свободно, да отказват труд или да изискват заплащане за труда си, а в някои правни системи собствениците имат правото дори да изтезават и убиват робите си.[2]"

    На фона на гореописаното как точно ще обясниш възможността на българите да пътуват и търгуват СВОБОДНО из османската империя и дори из "Европата", да притежават ниви, къщи, добитък, имане, да пращат децата си да учат по чужбина?
    Знам, че болшевиките много ви влече да сте нечии роби, или да командвате своите роби, ама не въвличайте всички нас в това свое, лично блато!

  34. 34 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#32] от "tacheaux":

    Никакъв учител не си ти.
    Манипулатор и доказан лъжец.
    Пътувай към Белене докато още е безплатно.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  35. 35 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Който твърди, че не сме били под турско робство трябва да бъде върнат в четвърти клас и да му се зачеркне цялото образование след това, дори висшето.
    Предателството няма обяснение.
    Да, простотията има обяснение, но предателството не.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  36. 36 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#27] от "the_librarian":Не си прави свободни съчинения за хората, без да ги познаваш.Много ми хареса фланелката на един брадат тексасец, на която пишеше: "Донт бро ми иф ю нот кноу ми".Нали разбираш майчиният си английски.
    —цитат от коментар 31 на Мариана Кълвачева


    Чудесно е това да го осъзнаеш ти самата, защото ти си тази, която дава определения за това какви били другите.

  37. 37 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#36] от "the_librarian":

    Никога не почвам първа, запомни го.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мариана Кълвачева":

    В своята 1300 годишна история българинът никога не е бил роб с изключение на годините от 1944 г. до 1989 г , когато бяхме под руско комунистическо робство.

  39. 39 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#38] от "tacheaux":

    Това кога ти го преподадоха ?
    Я си кажи, нали си живял в социализма, коя другарка и кога ти го каза, а после ти писа и на теб шестица ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  40. 40 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Любопитно

    До коментар [#11] от "tacheaux":
    Слагането в един кюп на Ботев, Захари Стоянов и Вазов заедно с Гео Милев и Вапцаров е кощунство. Трябва да правим разлика между истински български възрожденци и писатели с комунистически терористи и техните възхвалители......



    Искам Кълвачева и хора като нея да ме разберат а няма друг начин ако не се даде пример с Гео Милев и Вапцаров.

  41. 41 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Весело

    До коментар [#18] от "Мариана Кълвачева":Те са били обективни.
    Нима не е истина, че сме били под робство и сме били потискани, клани и потурчвани ?
    Кое не е истина, кое не е обективно..


    А Теодора Димова не е обективна, защото ще ходи на поклонение в концлагера "Белене", така ли? Кълвачева, комунизма и русофилията са нанесли трайни увреждания върху когнитивните ти умения .

  42. 42 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#41] от "Рубладжиийче":

    Напротив, аз не съм твърдяла нищо подобно, ти го твърдиш.
    Май ти не можеш да вденеш конеца в иглата.
    И за теб ли е нямало турско робство ?
    Няма да се изненадам.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  43. 43 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Весело

    До коментар [#19] от "Мариана Кълвачева":Мурзилка, пътувай към Гулаг....


    Кълвачева, май си готова заедно с Костя Копейкин отново да отворите "Белене" . Сигурно ще бъдеш новата Юлияна Ръжгева!

  44. 44 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Весело

    До коментар [#35] от "Мариана Кълвачева":Който твърди, че не сме били под турско робство трябва да бъде върнат в четвърти клас и да му се зачеркне цялото образование след това, дори висшето.....




    Робството е така жизнено важно за русофила, както въздуха и слънцето за всяко живо същество. То е оправдание за сервилната им, патологична и противоестествена любов към Русия, която през годините се е проявявало най-вече като национално предателство и българофобия.



  45. 45 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#43] от "Рубладжиийче":

    Белене е готово бе, площадката е бетонирана, само време да мине и всеки национален предател, който е продал родината, който е крал народни пари ще си намери мястото там.
    Само предатели !
    Обикновени хора няма да има.
    Ти от кои си ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  46. 46 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#44] от "Рубладжиийче":

    Седни си, слаб две.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  47. 47 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#42] от "Мариана Кълвачева":И за теб ли е нямало турско робство ?
    Няма да се изненадам.....


    Не само да мен няма турско робство, Кълвачева! В нито една държава била в рамките на Османската империя този период не е наричан РОБСТВО. Нито в Сърбия, нито в Румъния, нито в Хърватска, нито в Албания, нито в Македониа смятат, че са били турски или османски роби! Единствено в България под руска диктовка русофилите постоянно набиват в главите на хората, че сме били турски роби. Това се прави целенасочено за да бъде изискана вечна благодарност и признателност за спасението от робските условия.

  48. 48 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Любопитно

    До коментар [#45] от "Мариана Кълвачева":само време да мине и всеки национален предател, който е продал родината, който е крал народни пари ще си намери мястото там.
    Само предатели..



    Няма по големи национални предатели и българофоби от петата колона на Москва Кълвачева. А теб като те чета, ми става ясно, че отдавна маршируваш в нея.

  49. 49 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Не ми харесва. Чаках Иван Костов коийто е и писател да прчете спомени от неговото десидентство, като ръковидител на антикомунизма в България

  50. 50 Профил на Рубладжиийче
    Рубладжиийче
    Рейтинг: 227 Разстроено

    След 10 ноември 1989 година се появяват стотици факти и свидетелства за кървавите престъпления на комунистическият режим. През пролетта на 1990 г. БКП вече е преименувана на БСП и се старае да се дистанцира от убийствата в лагерите, и за престъпленията в тях. Вината е прехвърлена
    на слезлия от политическата сцена с помощта на Москва Тодор Живков и някогашната му дясна ръка в МВР о.р. ген. Мирчо Спасов.
    Кулминацията на замазването на въпроса за отговорността за убийствата и терора в лагерите е поставянето на паметна плоча на каменната кариера до лагера край Ловеч. Тя е открита в присъствието на председателя на Държавния съвет Петър Младенов и министър-председателя Андрей Луканов, и двамата висши функционери на БКП. Те се обявяват против насилието а прясно преименувания от "Работническо дело" на "Дума" вестник на социалистите излиза със заглавие "ПОУКАТА - ИСКРЕНО НАЦИОНАЛНО ПОМИРЕНИЕ". И нито дума за поемане на вина, нито за извинение, нито за искане на прошка, нито желание страницата за престъпленията на комунизма да бъде прочетена и затворена. Датата е 17 април 1990 година. Година и седем месеца по-късно, на 16 октомври 1991 г. на въпроса за вината е поставена точка. В телевизионно интервю за тогавашния Канал 1 на БНТ, видният комунист Филип Боков е запитан "дали БСП носи вина за политическите репресии след 9 септември 1944 г?" Отговора е лаконичен и знаков : „БСП поема вината, но само с мезета“!
    И до ден днешен никой от ръководството на БСП не пое вина, не се извини и не поиска прошка от българския народ. И не е уважил поклонение на жертвите на комунизма, нито е запалил свещ в тяхна памет.


  51. 51 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мариана Кълвачева":

    Вие изобщо знаете ли, какъв е смисъла на думата "робство".
    " Робите не притежават лична свобода и често са подложени на принудителен труд. Те са собственост на робовладелците и могат да бъдат купувани и продавани от момента на своето залавяне, покупка или раждане. Лишени са от правото да се придвижват свободно, да отказват труд или да изискват заплащане за труда си"
    Това по-скоро се отнася за руските крепостни.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#9] от "Рубладжиийче":Те са били обективни.Нима не е истина, че сме били под робство и сме били потискани, клани и потурчвани ?Кое не е истина, кое не е обективно ?
    —цитат от коментар 18 на Мариана Кълвачева


    Не са обективни, но това няма значение.
    Говорейки за Османското владичество и нещата, които вярно или невярно му приписваш. нека направим сравнение с комунистическото - нима не бяхме изивани? Нима не бяхме под робство - т.е. несвободни? Нима не вървеше процес на идеологическо възпитание и превъзпитание в служба на държавата? Османската държава - макар и теократска, все пак никога не си е поставяла за цел обръщането на ВСИЧКИ в исляма. за разлика от инсталираната от Москва комунистическа власт . която искаше задължително придържане към комунистическата идеология. Децата бяха обработвани още от детската градина, сетне ги поемаше силно идеологизираното училище. Ми чавдарските, пионерските и комсомолските организации - не подготвяха ли те своите еничари - "винаги готови" да служат режима и идеологията му?

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #