"Кръстникът" навърши 45 години

Ал Пачино бил твърде нисък, студиото не искало Марлон Брандо, а режисьорът Франсис Форд Копола почти бил уволнен по време на работата си върху "Кръстникът". Това разказа екипът на кинокласиката по случай 45-тата годишнина от излизането й, която бе отбелязана на филмовия фестивал "Трайбека".
Копола, Пачино, основателят на "Трайбека" Робърт Де Ниро, Даян Кийтън, Джеймс Каан, Талия Шайър и Робърт Дювал и близо 6000 зрители присъстваха на последователните прожекции на "Кръстникът" (1972 г.) и "Кръстникът 2" (1974 г.)в последната вечер на фестивала. Двата филма за историята на сирак от Сицилия, който емигрира в САЩ в началото на XX век и основава криминалната фамилия Корлеоне, донесоха на създателите си 9 оскара.
"Не съм гледал тези филми от години", каза Копола. "Открих, че е много емоционално изживяване. Бях забравил много от снимките и се сетих за историята, а тя включва много семейни и лични неща."
Снимките обаче нямат обещаващо начало
Копола си спомни, че холивудското студио "Парамаунт" искало историята да се развива в 70-те години на XX век и да се снима нещо "евтино и бързо". Режисьорът бил уволнен няколко пъти и срещнал остро съпротивление за избора си на актьори в лицето на Пачино като Майкъл Корлеоне и Брандо – в титулярната роля на Кръстника.
Брандо, който почина през 2004 г., участвал в няколко неуспешни филма след блестящата си кариера през 50-те години на XX век и имал лоша репутация. Студиото по-късно се съгласило, "ако Марлон направи пробни снимки безплатно и се задължи срещу един милион долара да не създава проблеми при продукцията."
Брандо изобретил дрезгавия глас,
увисналото лице и намазаната с гел коса на Корлеоне в пробните снимки, но само 3 седмици след началото на снимането на филма имало затруднения. "Те (студиото) мразеха Брандо. Мислеха, че мърмори и мразеха филма. Беше доста мрачно", каза Копола. Впоследствие актьорът взима "Оскар" за ролята си в "Кръстникът".
Новобранецът Пачино участвал в "безброй" пробни снимки за ролята си на Майкъл, синът, завършил университет, който оглавява мошеническия бизнес на Корлеоне. Шефовете на студиото мислели, че е твърде нисък и искали да вземат Робърт Редфорд или Райън О’Нийл за ролята. Но Копола не отстъпил, защото "всеки път, когато четях сценария, винаги виждах неговото лице, особено при сцените в Сицилия."
Актьорът разказа, че първоначално искал ролята на буйния син Сони и мислел, че Копола е "наистина луд", щом иска от него да играе Майкъл. "Мислех, че това е или мечта, или шега. Тогава започна цялото изпитание - те не ме искат, а Франсис ме иска", спомни си Пачино. Филмът дава старт на бляскавата му кариера.
Късметът бил голяма част
от създаването на някои от най-емблематичните сцени в двата филма. Разкритието на Кей, жената на Корлеоне (Даян Кийтън), че е направила аборт, заради ужаса от криминалните връзки на съпруга ѝ е било предложено от Талия Шайър, която играе Кони. А котката в ръцете на Брандо от началната сцена на "Кръстникът" била добавена в последния момент. "Беше котката на студиото. Сложих я в ръцете му само за един дубъл", каза Копола.