Изложба показва новите посоки на българската живопис от 30-те години на миналия век

Изложбата "Нашата живопис в нови насоки", която ще бъде открита днес в 18 часа в Софийската градска художествена галерия, се фокусира върху една от посоките, по които тръгва българската живопис през първата половина на ХХ век. През 30-те и 40-те години художниците обръщат вниманието си към реалността и модерния живот. В произведенията им се откриват влиянията на различни направления, а едно от тях е възникналата във ваймарска Германия нова предметност.
Най-свързан с немското движение е Кирил Цонев. По-често обаче новата предметност повлиява по-скоро върху стиловите решения на отделните автори, както и в тематиката - социална ангажираност и интерес към новия начин на живот, свързан с модерния град, състоянията и забавленията, които той предлага. Поради тази причина може да се говори по-скоро за отражения на новата предметност в България, както и за това как движението прониква с една особена своеобразност в една периферна за европейския художествен живот зона.
Куратори на изложбата са Неда Живкова и Любен Домозетски. Сред авторите освен добре познати художници като Кирил Цонев, Борис Елисеев, Вера Недкова, Васил Бараков са и по-малко показвани творци като Асен Василиев, Тодорка Бурова, Карл Йорданов и Асен Дочев.

В изложбата са представени четири тематични кръга: "Новият живот на предметите", "Модерният град", "Пейзажът", "Лицата на града".
Експозицията включва над 100 работи, две от които са непоказвани и непубликувани досега.
В изложбата участват творби от фонда на СГХГ, НХГ, художествени галерии от страната и от частни колекции. Научен консултант е проф. Красимира Коева. Към изложбата е издаден каталог, а програма от тематични лекции и срещи с кураторите дава възможност за допълнително задълбочаване на отделни теми от експозицията.
Акцент в изложбата е поставен върху портрета на Светослав Минков от Кирил Цонев - ключова творба на художника, в която писателят е изобразен на фона на урбанистичен пейзаж, очите му не се виждат зад очилата, а централен фокус е поставен върху ръцете му.