За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Практик от София
Рейтинг: 8 НеутралноМоето скромно мнение:
театърът ще получи своето второ дишане и ще възвърне ако не старите, то нови, много по-горни позиции, ако театралните дейци престанат да "новаторстват" в посока приравняване с киното, а се върнат към класическата формула за единство на време, място и действие. Модернистичните адаптации на класически произведения малко дават на високо взискателните зрители. Пошлото събличане на сцената - също.
Класическото е модерно!
tsvetko_51
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#1] от "Practic":
"Пошлото събличане на сцената - също.
Класическото е модерно!"
Без да си позволя чак такава категоричност, подкрепям вашето мнение. При това бих казал, че не само опита за състезание с киното (което впрочем ни в национален, ни в международен план е цъфнало и вързало), а дори и в класически по рамките си пиеси ( пример "Дива патица" на Ибсен) в желанието да покажеш колко си различен, какъв нов прочит си намерил, се отива до иновационни крайности, които поне според мен, просто развалят добрия драматургичен материал. Какво да говорим за пиеси, в които и материала липсва?
Скромното ми мнение е, че в областта на театъра ( впрочем не само там), се получава един затворен кръг, в който днес аз хваля твоята постановка, утре ти моята, изкарваме се велики или поне добри и наградени, а резултата варира около две съвсем не добри постижения - пошлост или претенциозност, срещу които ако някой се изкаже, веднага бива охулен като простак, който не разбира от изкуство.
Tod
Рейтинг: 477 НеутралноХм.. дали не остарявате 1 и 2?