Човекът, който правеше електронна музика в Румъния по времето на Чаушеску

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 574 Неутрално

    "И все пак когато новите идеи ни свършат, ще се върнем към това, което сме забравили. Ще го изтупаме от праха по същия начин, по който го правят в света на модата", завършва той."

    През различните епохи на различните поколения едни и същи неща им звучат различно. И всеки интерпретира старите класики по свой начин, макар, че наистина има граници... В известен смисъл. Само, че човешкото въображение е безгранично и дори един елемент да е различен, комбинацията е друга. В това е красотата на творчеството.

  2. 2 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Наистина не харесвам електронна музика, звучи ми някак си неопределено. Но мога да си представя усещането на феновете на тази, кого го слушат. Оригинален е. Не може да се отрече. И е интересно...

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 919 Неутрално

    И тук по соца имаше един, който се мислеше за Жан Мишел Жар. Симо Лазаров.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "Компютрите и софтуерните продукти предлагат готови методи и формули за създаване на "модна" музика. Затова е нормално всичко, направено с тези средства, да звучи по един и същ начин"

    Това може да се каже за всеки един стил музика. Голяма част от музикантите имат еднакво звучене, особено комерсиалните. Няма значение дали е било 80-те или 2000-та.

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 975 Неутрално

    И тук по соца имаше един, който се мислеше за Жан Мишел Жар. Симо Лазаров.
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    Още го има :-)!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5943 Неутрално

    Нещо интересно се задава...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 734 Неутрално

    "Румъния по времето на комунистическия режим на Чаушеску едва ли звучи като място, даващо поле за развитието на експериментална музика... Родион Ладислау Роска... обаче доказва тъкмо обратното..."

    Обаче както се вижда от текста нищо не доказва. Развитие няма - даже един албум не е издал. Просто в средата на 70-те гръмна името на Жан Мишел Жар и режимите в Източна Европа благосклонно разрешаваха публикуването на експерименти с идеята да покажат, че и при нас може. Да не забравяме, че Чаушеску макар да беше в СИВ и Варшавския договор се държеше доста по-независимо от нас - опълчи се на съветската агресия в Чехословакия, поддържаше по-свободни икономически отношения със Запада и т.н. Затова и западната култура там влизаше по-рано - например "Звездни войни" го гледах първо в Зимнич поне година-две преди да дойде при нас.

  8. 8 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 574 Неутрално

    "Компютрите и софтуерните продукти предлагат готови методи и формули за създаване на "модна" музика. Затова е нормално всичко, направено с тези средства, да звучи по един и същ начин"Това може да се каже за всеки един стил музика. Голяма част от музикантите имат еднакво звучене, особено комерсиалните. Няма значение дали е било 80-те или 2000-та.
    —цитат от коментар 4 на chepokalipsis


    Не знам дали имаш предвид , че помежду си имат сходство, за мен по-скоро не. А по-скоро проблемът на музикантите е да развиват собствения си стил. Ако има хит, хитове, то следващите да са разпознаваеми за автора им, нов същото време нови. Което е адски, адски трудно. А публиката е взискателна.

  9. 9 Профил на dbbmu7TNT9
    dbbmu7TNT9
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#2] от "Radosveta Koleva":

    Не знам какво разбирате под електронна музика. Така дефинирано или по-скоро недефинирано звучи неопределено и общо. Мога да споделя моя опит със слушането на електронна музика много назад в годините, даже още от времето на възникването и.
    Тогава, например слушахме Крафтверк - истински първопроходци в тази музика - със синтезатори, вокодери, чрез които гласовете им наистина звучаха електронно. И да после разбира се дойде музиката на Жан Мишел Жар. И наистина, когато го слушах наистина не бях на себе си. Летях в Космоса, Вселената не бях на себе си и на земята.
    После имах щастието да го гледам, след толкова много години, на живо тук в България и даже малко, като че ли останах разочарован. Не беше това, което беше навремето.
    Тайм на Пинк Флойд и Шайн ю крейзи даймънд пак на Флойд съм ги слушал милиони пъти. Не знам дали музиката на Флойд се причислява към "електронната музика"

  10. 10 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Мога да споделя моя опит със слушането на електронна музика много назад в годините, даже още от времето на възникването и. Тогава, например слушахме Крафтверк - истински първопроходци в тази музика...
    —цитат от коментар 9 на nibelungs


    Тя възниква заедно с индустриализацията на електрониката в началото на 20 век. Оттогава са и първите инструменти - телармониумът, терменвоксът и т.н. Даже вокодерите са отпреди ВСВ. Веднага след войната с появата на лентовия магнетофон вече има доста композитори, има и филми озвучени с нея. Даже пъвата компютърна програма за електронна музика е още през 50-те.
    Крафтверк са вече един зрял етап в развитието, настъпил заради вече съществуващото производство на по-евтини синтезатори.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #