Изложбата "Скритото море" представя различна от клишетата черноморска реалност

Изложбата "Скритото море" представя различна от клишетата черноморска реалност

В деня на Черно море, 31 октомври, в галерия "Credo Bonum" беше открита изложбата "Скритото Море" на "Черноморски улов", която представя една различна от клишетата черноморска реалност и отправя важно предизвикателство, свързано с неговото опазване.
Изложбата включва мащабните панорамни кадри на Иван Атанасов, които представят дивите плажове по Черноморието и провокират зрителя със своята пустота, защото в тях почти отсъстват следи от човешка дейност.
Изложбата "Скритото море" представя различна от клишетата черноморска реалност
Imp-Act Agency
Друга гледна точка показва фотографът Неделчо Хазърбасанов, който е запечатал лицата, суровия чар и неподправеното ежедневие на професионалния черноморски риболов. Неговите документални фотографии разказват историята на хората, които освен че буквално вадят храната си от морето, имат и съществена роля за неговото опазване.
"Скритото море" отправя и важно послание - в центъра на експозицията ще е инсталация, създадена от извадена от морето 7 тона пластмаса в рамките на кампанията "Най-ценният улов". Тя стартира през 2020 г. като инициатива на българския бранд рибни продукти "Черноморски улов" и рибарското сдружение "Черноморски изгрев", в която се включват над 25 кораба от сдружението. За период от 7 месеца те вадят над 7 тона отпадъци от морето, сред които има около 4.5 т стари рибарски мрежи от пластмаса.
Изложбата "Скритото море" представя различна от клишетата черноморска реалност
Imp-Act Agency
С откриването на изложбата в деня на Черно море беше представено и следващото предизвикателство в проекта - конкурс за творчески решения за преизползване на извадената пластмаса като нещо полезно. Крайна цел на кампанията е да се намерят устойчиви решения за намаляване на замърсяването и рециклиране на извадения отпадък.
Изложбата и предизвикателството се организират от фондация "За нашето море", фондация и галерия Credo Bonum и агенция Imp-Act в партньорство с Ценна пластмаса София, Surfrider Foundation, CleanTech Bulgaria и с подкрепата на Черноморски улов.
Изложбата "Скритото море" представя различна от клишетата черноморска реалност
Imp-Act Agency