"Кой си ти ? "Среднощен бунтар" - не. Насилник": Велислава Кръстева атакува Морфов и няма да напусне Народния театър

Пиарът на Народния театър Велислава Кръстева, която дълги години преди това изпълняваше същите функции в ДПС и продължава да придружава почетния председател на партията Ахмед Доган като гласува, ще остане на поста си въпреки недоволството от назначението й, демонстрирано от главния режисьор Александър Морфов.
В профила си във "Фейсбук" Кръстева написа в неделя, че няма да отстъпи заради доверието на човека, от който е поела тази задача (тя не назовава по име директора) и "ще продължа още малко тук" като се осланя на реда и закона. В постта си тя атакува остро Морфов, когото нарича "насилник". "Кой си ти, самопровъзгласил се за борец срещу една жена!? Кой ти дава право да нахлуваш и да дращиш. И после да се опитваш да размениш местата на жертва и насилник", пише Кръстева.
Преди дни, директорът вече коментира, че няма да се раздели с пиара в екипа си.
Тя беше поканена на поста в началото на юни от Васил Василев, с когото заедно бяха зам. министри на културата в правителството на Пламен Орешарски преди 9 години. Освен дългогодишен пиар на ДПС, тя беше и депутат в няколко парламента и е известна, че освен охраната му винаги посреща, придружава в секцията и изпраща до автомобила Ахмед Доган при гласуванията му на избори. Избирана е от Плевен, където Василев оглавяваше театралната трупа преди Народния театър.
Именно гласуването й с Доган и връзките й с ДПС предизвикаха острата реакция на Морфов, който в открито писмо призна, че е надраскал вратата на служебния й кабинет в знак на несъгласие с "политически назначения на лица, които смятат, че са недосегаеми и всичко им е позволено!" "В моите постановки са участвали българи, македонци, албанци, турци, роми, иранци, сърби, французи, украинци, руснаци, евреи, румънци, шведи, американци, китайци, латвийци и още други! Аз нямам етническа нетърпимост, аз имам неистова нетърпимост към хората без морал", написа Морфов.

Жената, която следва Доган, представлява Народния театър! Не съм съгласен
Преди публикацията в неделя Кръстева коментира в интервю темата: Когато едно нещо е жълто като пате и кряка като пате, то обикновено е пате".

Едно наум: "Аз съм активист на ДПС" – пиарът на Народния театър за връзките си с Доган
Сега добавя: "В тази история очи няма. Или са скрити зад тъмни очила, или "бунтарски" къртят и дращят в малките часове на нощта. С правописни грешки. И с огромната претенция за някаква своя малка правдица".
Чрез поредица риторични въпроси Кръстева подсказва, че мотивът на нейния опонент е да получи нещо, което още не е получил, и да доведе до "органическа несъвместимост" чудесния екип на Народния театър.
Добавя, че се смята за жертва на насилие, разговор за което води във "Фейсбук", а "за останалото си има съответното място и, слава Богу, ред и закон".
Заради скандала в Народния театър и коментар на служебния министър на културата Велислав Минеков, оставка подаде главният драматург писателят Захари Карабашлиев. Тя все още не е коментирана от директора, който се опитва да запази мълчание и е коментирал темата два пъти - веднъж по повод надписите на неизвестен извършител, и втори път след като Морфов разпространи отвореното си писмо, че той е авторът им.

"Аз партийна линия нямам": Захари Карабашлиев напуска Народния театър (допълнена)
Ето пълния текст на поста на Кръстева:
За сблъсъка с агресията и грубостта трудно се говори. Питат ме приятели, журналисти, журналисти-приятели защо мълча. Изговориха се тонове думи. Изписаха се.
От едната страна, малко като Каравелов " у нас не бият", от друга страна, ако и аз съм поредната, която премълчи - насилието става норма.
"Изчезвай" гърми в съзнанието ми вече втора седмица.
Случилото се с мен обиколи социалните медии и медиите въобще. Както за всичко у нас, всеки си има мнение. И това й е хубавото на демокрацията. На същата тази, дето й отбелязахме 33 години тези дни. Тези, с по-дългата историческа памет си спомняме онези дни, онези площади, онези надежди. Със смесени чувства.
Защото издрасканото с ярост "изчезвай" заличава сякаш надеждата, че сме си научили уроците по толерантност, по демокрация, по заедност.
"Изчезвай"
Печелила съм битки и съм губила. И съм падала и съм ставала. Но винаги в открит бой. Очи в очи.
В тази история очи няма. Или са скрити зад тъмни очила, или "бунтарски" къртят и дращят в малките часове на нощта. С правописни грешки.
И с огромната претенция за някаква своя малка правдица.
Че кой си ти, самопровъзгласил се за борец срещу една жена!? Кой ти дава право да нахлуваш и да дращиш. И после да се опитваш да размениш местата на жертва и насилник.
И защо?
Кой си ти, който организираш публичен линч? Извършваш опит за гражданско убийство? Някакво средновековно аутодафе? Клеймиш и се гавриш с някого, с когото просто не си съгласен, не го приемаш, и искаш да го изчезнеш!?
За да получиш какво, което още не си получил? За да изчегърташ демоните си в мое лице? За да доведеш до органическа несъвместимост този иначе чудесен екип?
За да унизиш, накърниш, за да унищожиш. Ако това е житейска философия, много жалко.
..."среднощен бунтар" - не. Насилник.
Трудно се говори за насилието, но аз ще продължа още малко тук. За останалото си има съответното място и, слава Богу, ред и закон.
Не, не се чувствам ОК. Никак даже.
Но, тъй като ми е гласувано доверие от човека, заради когото поех тази задача, няма да отстъпя. Няма да се счупя.
Заради децата си, които се тревожат и близките, които ме обичат такава, каквато съм. Извинете за всичко това, което се случва.
Заради всички жени, които ме подкрепиха и приемат всичко това с огромна тревога. Коя ще е следващата?
Заради всички колеги и приятели журналисти, артисти и режисьори, прекрасният ни екип в НТ и топлото им отношение, заради всички, които ми се обадиха с подкрепата си. Всички, всички.
И заради тези, които се упражняват неуморно върху името ми в тези две седмици. Прости им, Господи, те не знаят какво правят. Защото днес съм аз, а утре?