Джон Малкович от София: Не виждам разлика между социалните мрежи и Щази (допълнена)

Джон Малкович от София: Не виждам разлика между социалните мрежи и Щази (допълнена)

Джон Малкович от София: Не виждам разлика между социалните мрежи и Щази (допълнена)
Холивудската звезда Джон Малкович сравни социалните мрежи с Щази (тайните служби на Източна Германия, които имат до средата на 80-те години на миналия век мрежа от цивилни доносници - бел. ред.) на пресконференция в София. Тя е дни преди трите представления, в които ще играе главната роля в пиесата "В самотата на памуковите полета" заедно със световноизвестната актриса от латвийски произход Ингеборга Дапкунайте.
Актьорът коментира мрежите в отговор на въпрос за това за какво в днешно време са нужни кураж и смелост. "Много кураж е нужен, за да може да преодолеем и поставим под въпрос наративите, които ни предлагат и медиите и други хора", коментира той. "Например, вчера се разходих из София, но не бях сам, имаше много други хора, които се разхождаха. Социалните медии навлизат навсякъде и проникват в живота на всекиго. И аз не виждам особена разлика между Щази и социалните мрежи, така че трябва много внимателно да се отнасяме към съдържанието в тях", добави актьорът.
Стриймингът дава повече, но за кратко
Световноизвестните актьори ще изиграят режисирания от Тимофей Кулябин спектакъл на Голямата сцена в Народния театър. Представленията ще бъдат на английски език, а български субтитри ще се излъчват на специални монитори.
Актьорът коментира още, че днес стрийминг платформите предлагат много повече съдържание от киноиндустрията през тези дни, но в същото време то привлича само краткотрайно интерес и бързо се забравя.
За един от най-коментираните нови филм в навечерието на раздаването на Оскарите тази година - "Вавилон", той каза, че единственото, което знае, е, че е филм и че е историческо място. Действието на събиращия противоречиви коментари и оценки филм се развива през 20-те години на миналия век, когато Холивуд преминава от неми към озвучени филми. Тричасовият филм представя бурните години в целия им луд блясък, насочвайки вниманието към дивите партита, секса и покварата. Той е номиниран за Оскар в три категории - за най-добра музика, най-добри костюм и най-добър дизайн.
"Израснах в театъра, а киното го научих, за което придобих умения, но обичам и двете", казва още Малкович в отговор на въпроса кое от двете е голямата му любов.
За цените не знам нищо
На въпрос, отправен към участващия в пресконференцията директор на Народния театър Васил Василев, за цената на билетите за постановките на 16, 17 и 18 февруари, Малкович каза, че за цените не знае нищо.
В онлайн системите за продажба на билети до неотдавна се виждаше, че има още непродадени билети в най-високите ценови категории (до 400 лв.), които предизвикаха и много коментари в медиите и социалните мрежи. За по-евтините билети - от 50 лв. нагоре, в деня на продажбата им имаше огромна опашка от сутринта пред Народния театър. Онлайн пропуски не можеха да се купят.
Директорът на Народния театър Васил Велев коментира, че се радва, че медиите не са коментирали, че театърът продава евтини билети. "А всички направихте точно обратен коментар. Ние като почитатели на "Да бъдеш Джон Малкович" се съобразихме с филма, където се продаваха билети по 200 долара така че и ние направихме такава максимална цена. Но за да има евтини билети, трябва да има и малко по-скъпи. Изключително съм щастлив, че има хора, които искат да подпомогнат други", обяви Василев.
Има ли тук всъщност пиеса
В отговор на въпроси, свързани с решението му да участва в "В самотата на памуковите полета" Малкович каза, че решението е дошло след множество репетиции в платформата "Зуум" с екипа и разговори, в които да се установи има ли в този текст пиеса всъщност, има ли какво да се изиграе. "За мен не е важно дали харесвам или не харесвам героя или пиесата, а дали има пиеса в текста, има ли какво да се изиграе.
Не можа да определи дали в живота си, след като многократно получи въпроси за "Да бъдеш Джон Малкович", в който той играе както казват критиците друга версия на себе си, актьорът не можа да каже дали е дилърът или клиентът.
Бих бил всекиго стига да съм жив. Не искам да бъда никого другиго, мога да бъда само себе си.
Пиесата с автор френския драматург Бернар-Мари Колтес е написана през 1985 г., четири години преди авторът й да почине от СПИН. Кратката анотация на текста е, че действието се развива "от другата страна на времето" - в тъмните часове на нощта, когато се срещат един Дилър и един Клиент и се оплитат в опасна игра на купуване и предлагане, в която властват страхът, желанието, сексуалността, потиснатата вина и агресията.
Днес Малкович коментира, че не смята, че самата пиеса има послание сама по себе си. Колегата му Ингеборга Дапкунайте (играла в "Изпепелени от слънцето", "Седем години в Тибет", "Мисията невъзможна") не смята, че има социални послания в пиесата, а че по-скоро повдига много въпроси. Сред тях са тези "за цената на желанието, което чувствате, което можете или не можете да си позволявате или всичко заедно, каква е цената да изразиш желанието си". Смята, че това е история за влиянието на неизразените желания - които не можеш да изразиш или нямаш право да изразиш. Това е поглед върху цената на желанията, които човек не може да изрази и изживее, допълни актьорът.
Дапкунайте допълни, че това е третата сцена, на която пиесата се поставя, и се надява зрителите да минат през това предизвикателно пътешествие за актьорите. "Имахме намерение да изиграем нещо по-просто, но не можахме да намерим такова", посочи тя.