Лувърът предлага ново изживяване, в което изкуството среща красотата

В Париж красотата и изкуството се обединяват по неочакван начин, пише "Вог Бизнес" по повод 3-годишното партньорство, което сключиха Лувърът и френската козметична компания "Л'Ореал". Според изданието тази сделка е печеливша и за двете страни, защото ще могат да достигнат до нови аудитории.
Инициативата, наречена De toutes beautés! (Of all beauties!), има за цел да предизвика диалог за ролята на красотата и външния вид в обществото и как те продължават да се развиват и трансформират, отбелязва "Харпърс базар".
"Идеята на това уникално пътешествие е, че приканва посетителите да видят колекциите на Лувъра в нова светлина", казва Лоранс де Кар, президент и директор на музея в Париж. Тя обяснява, че сътрудничеството е родено от ползотворен диалог с екипа на "Л'Ореал". |
За посетителите е създаден маршрут с екскурзовод, в който избраните произведения на изкуството са обозначени и придружени от QR код, който при сканиране "разказва" любопитни истории. Включени са общо 108 творби, чрез които се разкриват ритуали за красота в различни исторически периоди и в различни култури.
Обиколката включва шедьоври като "Спящият Хермафродит", мраморна скулптура от Древен Рим, която поставя въпрос за границите между половете. Има и мраморна статуя на древногръцкия бог Хермес. "Вог бизнес" отбелязва, че докато идеалите за жените са се променили, това въплъщение на идеал за мъжка красота е все още актуално. В маршрута се преминава и покрай голата статуя на френския философ Волтер от Жан-Батист Пигал.

"В основата на нашата цел - да създаваме красота, която движи света - е желанието ни преди всичко да я направим достъпна за всички", обяснява Николас Йеронимус, главен изпълнителен директор на "Л'Ореал Груп", цитира "Харпърс базар". "Искаме да разкажем историята за ролята на красотата от зората на живота. Това е, което ни накара да проучим нови възможности и подходи за партньорство. Лувърът беше очевидният избор за това предвид богатството и разнообразието на неговите колекции", казва още той.
Посланието за разнообразие и приобщаване е ключово за френската козметична компания, която притежава 37 глобални марки и е генерирала приходи от 32,4 млрд. евро през първите девет месеца на 2024 г. За нея партньорството е възможност за достигане до нови аудитории, още повече, че Лувърът има 30 хил. посетители на ден, посочва"Вог бизнес".
"Целта на това преживяване е да говорим за многообразие и плурализъм - обяснява Делфин Урбах, също от екипа на "Л'Ореал. - Красотата винаги е въпрос на гледна точка, затова е субективна и разнообразна." |

Музеи в Париж отчитат рекорден брой посетители
"Лувърът винаги се стреми да предостави различни отправни точки към въпроси, които засягат нашето общество", казва Готие Вербек от страна на Лувъра. Сумата, която е предоставена на музея от козметичната компания не е обявена, но Вербек допълва, че за тях сътрудничеството е възможност за привличане на публика от Париж и региона, които да се връщат по-често в Лувъра. "Те също търсят нещо ново като преживяване", добавя той и подчертава, че това наистина е нещо напълно ново за музея.