Голфът и приключенският туризъм стават приоритет
България ще развива приоритетно приключенски и голф туризъм, обяви по време на 28-то издание на Панаира на туризма и свободното време председателят на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) Марио ал-Джибури. В списъка на видовете туризъм, за чиято реклама държавата смята да хвърли усилия и средства, обаче липсва яхтеният, за който в последните години се говори изключително активно. Основанието за загърбването на яхтинга е фактът, че инвестициите в недвижими имоти покрай строящите се около 10 голф игрища у нас се възвръщат в далеч по краткосрочен период, отколкото в яхтения туризъм. Освен това в този сегмент страната ни изпитва остра конкуренция от повечето околни държави - Гърция, Турция, Хърватия, където яхтеният туризъм е с дългогодишни традиции, заяви Ал-Джибури. По думите му възможностите пред страната ни като актуална голф дестинация са изключително перспективни. Факт, за който говори и обемът на вложените няколкостотин милиона инвестиции в изграждането на голф игрища и комплекси около тях, коментира Ал-Джибури. Сред останалите сектори в туристическия бранш, върху чиято реклама ще наблегне държавната агенция, са още СПА и културният туризъм. Стремежът ни е българският туристически продукт да стане по-богат и по-качествен. Само така България ще се освободи от реномето си на "евтина дестинация" и ще привлечем по-платежоспособни туристи, посочи зам.-председателят на агенцията Станимир Новаков.
От 2007 г. страната ни ще се рекламира под мотото "България - страна на чудесата". В списъка влизат основните 24 културно-исторически забележителности у нас, сред които Рилският манастир, Боянската църква, тракийската гробница край Старосел, светилището в Татул, Перперикон и др. Броят на забележителностите е определен въз основа на класация в пресата, направена от няколко десетки българи, каза Новаков.
Точното определянето на приоритетите туристическия продукт с марка "България" е част от разработваната и в момента макрорамка за развитието на бранша до 2013 г. Документът, който ще дефинира пътищата пред страната ни като актуална дестинация, ще бъде готов в края на ноември. Отрасълът формира около 15 на сто от брутния вътрешен продукт на България и непряко влияе върху основната част от всички останали браншове. Затова целта на агенцията е да превърне отрасъла в най-стратегическото оръжие на България в чужбина, заяви още Марио ал-Джибури.
Статистиката:
От началото на годината до края на септември България е посетена от 4 267 461 чуждестранни граждани. Това представлява ръст от 5.39% в сравнение с миналата година.
Посетилите страната ни с цел почивка или ваканция са 3 666 312, като и в този случай е отбелязано увеличение от 5.10% в сравнение със същия период на 2005 г. Над 7.2% спрямо 2005 г. е ръстът на туристите, посетили България с цел почивка или ваканция през летния туристически сезон. В абсолютни стойности това означава 3 001 622 души, каза Марио ал-Джибури.
Въпреки спада от малко над 10% спрямо миналата година класацията на чуждестранните туристи, посетили страната през периода януари - септември, отново водят гостите от Германия, сочи статистиката на агенцията. Техният брой е 491 897.
По предварителни данни приходите от международен туризъм до края на август т.г. възлизат на 1 557 200 000 евро.