Тръбите на страха

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на www
    *****
    Неутрално

    Бургас защо мълчите?????????
    Как е възможно да има толкова заспал град. Унощожават ни залива, разберете го най-после. Дори не говоря за големи разливи, ежедневните неизбежни разливи ще съсипят всички бургаски плажове тъй като разтоварването ще става в морето а не на пристанище Росенец. Досега ако имаше разливи те бяха локални - пристанището или най-много Крайморие но сега ще излизат директно на плажовете - от Поморие до черноморец, че и Созопол дори.
    Дори и в пристанището да се извъшваше разтоварването пак щеше да е опасно при тези количества но сега ще става на открито, в центъра на залива. За да угодят на руснаците ще се разтоварва и на 2 места, което още повече увеличава рисковете.

    А тази брадата свиня кмета, как може да е такъв продажник. Вместо да се бори за спирането на проекта той ни говори колко щяла да спечели държавата. В общината няма да влиза и стотинка от всичко това а него не го притеснява. Не иска гаранции, не иска директни постъпления в общинския бюджет.....

  2. 2 Профил на Мама им стара
    *****
    Неутрално

    Както и за повечето други важни неща, пак никой не го интересува.А тези които имат мнение по въпроса пискат "локално" - т.е пак никаква полза. На тез които управляват никой не им държи сметка (докато ножа не опре до кокала) - и те демостративно го показват отново и отново като не дават никаква информация за такива проекти.
    Извод - проекта ще мине без проблеми, освен ако хотелиерите не надигнат вой - в тях ми е надеждата.

    А таз дебела свиня - нашия кмет - освен да се напива за нищо не става. Той ако имаше магазинче за сладолед щеше да фалира за една седмица, а нашите съграждани му дадоха град да управлява. И то не веднъж.

    Има само едно решение - по-добро образование.

  3. 3 Профил на монитор
    *****
    Неутрално

    Предлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният от правителството вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring), при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега.
    Този метод се използува успешно, но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос.
    На първо място при тези буйове са неизбежни “малки”, “технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива “малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях.
    На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разлива на нефт в такъв случай ще бъде много голям.
    Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите.
    Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е зътруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират.
    Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище “Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност.
    При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството.
    Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано.
    Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас Александруполис, която е съмнителна.

  4. 4 Профил на pazarno orientiran potrebitel
    *****
    Неутрално

    Towa e polojenieto pazara si e pazar.Hubawo e kogato pe4eli6 no e kofti kogato gubi6 .E sega drugi 6te pe4elat.Taka e na pazara .Pone 6te ima rabotni mesta i wisoki zaplati. A na was kato ne wi otarwa begayte i tolkoz.

  5. 5 Профил на горски дух
    *****
    Разстроено

    Докато се строи петролопроводът, ще има някакви си стотина-двеста работни места на българска територия. Както смятат екстрено да го построят, ползата ще бъде - йок!След това започват мизериите за бургазлии и за района на Странджа. Давайте да променим нещата, да ги спрем не можем, но на пияницата в къщата с колоните да му дадем да разбере! Той нали смята да се кандидатира отново! Кампания срещу него - до край! И ако можем да действаме за частични промени, някъде на по-неутрално място да се разтоварват танкерите, да ги принудем! Дайте иедея за неутрално място!

  6. 6 Профил на mexes
    *****
    Неутрално

    Това с тези два или три петролопровода е геноцид спрямо екосистемата и жителите на крайморските и странджанските райони..Има ли този проект въобще екологична оценка...Но тя не е нужна на другарите ,когато трябва да угодят на техните благодетели от Москва. Бургас трябва да се дигне за да защити здравето на децата си!

  7. 7 Профил на Свободител
    *****
    Разстроено

    По изключение правя коментар дори без да съм чел статията: знам какво ще ми каже, чувал съм го и преди, и не искам да знам дори. Аре да бегаме в гръцко! Тука го оакаха. Инвестиции, а, господа новобогаташи? Капитал. А за децата кво - бетон в нежен пласт петрол.

  8. 8 Профил на Анти
    *****
    Неутрално

    Какви високи заплати, какви пазари бе полу идиот. Заради ей такива мърди като теб ще изчезне единственото нещо което Бургас има -природа и туризъм. Аман от олигофрени.

  9. 9 Профил на Гост
    *****
    Неутрално

    Бургас е град без НИКАКВО гражданско общество.
    Лукойл обгазява редовно - кеф
    Кроношпан обгазява редовно - още по-голям кеф
    Върху стадион се строят жилищни кооперации - супер
    Върху гробища ще се строи ваканционно селище - яко!
    И сега петролопровод - кеф - ще се къпем в черно злато,вместо в морето.
    В тоя град останаха само селяндурите без мнение.

  10. 10 Профил на 1923-2007
    *****
    Неутрално

    България трябва да си получи обратно Българското Беломорие отнето й от Ньойския диктат чийто срок юридически е изтекъл. Въпросната тръба е нов Антибългарски диктат: Руско-Гръцки. Икономически обслужва само руско-гръцки интереси които при това са икономически имагинерни или в конкуренция с нефтопреработването в самата България.
    Това не е решение което може икономически да се мери с достойнствата на АМБО от Черно Море до Адриатическо, заедно с транспортен, икономически и културен коридор свързващ България, Македония и Албания. Приоритет на България е да се освободи от географски-политикономичеката си изолация в затвора между Руски, Гръцки и пр интереси и диктат. АМБО и Българското Беломорие са крачки към по-свободна и справедливо по-силна България. Руско-Гръцката тръба би била още едно унижение, както и икономическа загуба за България. Всъщност интересите на фашизоидна Русия в България винаги са били да генерира Хаос, освен диктат и грабеж.

  11. 11 Профил на р.овч.
    *****
    Неутрално

    щяла да печели 30-35 милиона долара от такса за нефтопровода годишно. А че ще загубва 350 милиона долара в туризма не виждат.Ако няой е имал щастието да му се лепне парче мазут за кожата или банските знае за какво става въпрос.

  12. 12 Профил на бг
    *****
    Неутрално

    петролопровод е част от руско византийския заговор за унищожаване на българския туризъм

  13. 13 Профил на pazarno orientiran potrebitel
    *****
    Неутрално

    A be 8-mi,6to ne si spre6 kolata i toka za edin mesec pa togawa da mi gi pi6e6 tia za prirodata i 4istoto more. A mi kaji ot 6to umirat delfinite be umniko.Otdawna we4e moreto ne e towa koeto be6e.W nego za twoe swedenie se wliwa i nay-mrysnata reka deto cela Ewropa (izwiniaway za izraza "sere w neia",Dunaw .A ot sewer te4enieto ia raznasia po ciloto zapadno 4ernomorie.Pa da ne goworim 4e prez letnite meseci w moreto dopalnitelno se izliwat tonowe himikali sledstwie 4owe6kata deynost. Ta iskam i da te popitam za6to si misli6 4e burgas e centara na sweta be . Ne ti li idwa na uma 4e w Balgaria liatoto e samo tri meseca a ne ciala godina kakto na drugi mesta po sweta.

  14. 14 Профил на ххх
    *****
    Неутрално

    Най опасни са полуграмотните, като този отгоре, защото мислят , че всичко знаят. Тръбите имат и икономически аспект - без тях нефта от руските пристанища се продава на по ниска цена, поради проблемите с Босфора и демюрейджите, които се плащат. Когато тръбите се прокарат, цената на нефта доставен в Александруполис или Вльора ще се повиши. Като потребители ние нямаме сметка от тези тръбопроводи. Икономическите ползи са мизерни, сравнени с потенциалните опасности и антиреклама за туризма.АМБО е със стратегическо значение и може евентуално да се приеме, още повече, че САЩ го подкрепя. Надеждата е, че повечето от богатите и влиятелни българи имат вложени пари в туризма и няма да допуснат разтоварване на СПМ буйове в Бургаски залив. Искам да попитам и къде са "еколозите", дето дигат толкова шум за "Натура", а си мълчат по много по важния въпрос за тръбите.За пияния кмет и шайката му дето съсипват града вече 12 години не ми се коментира. За съжаление кореняците бургазлии са не повече от 50-тина хиляди, половината от които ги няма в Бургас. И селяните по дух и циганите от околните "квартали" избират кой да управлява града.

  15. 15 Профил на Пиргус
    *****
    Неутрално

    Русенци давайте към Бургас да подкрепим и съживим мъртвото им общество.Ние помним как извоювахме чистия си въздух.Те, обаче спят.Дайте повече идеи.Въпроса е обаче тук как се застава срещу парите? Може би с повече пари и мисъл не за следващото дори ,а за нашето поколение.Защото следите от тоя ужас ще проличат съвсем скоро.А иначе ако няма друг начин - РУСЕНЦИ, СТЯГАИТЕ ДУНАВСКИТЕ ПЛАЖОВЕ, ВАДЕТЕ РУСЕНСКОТО ВИНО И ДА ПОСРЕЩАМЕ БУРГАЗЛИИ, ЧЕ КАДЕ ИНАЧЕ ЩЕ ХОДЯТ НА ПЛАЖ?

  16. 16 Профил на ефр. Гурко
    *****
    Неутрално

    Ако българското общество настоява за безопасна технология, този проект няма да се осъществи в този си вид. Съображенията за безопасност ще го го направят неприемливо скъп и нефтът ще потече по други маршрути. Както стана с проекта за изхвърляне на пясъка в залива Вромос.
    Освен това и времето работи против проекта - до 15-20 г. ще има нов масов източник на енергия, а подобен проект се изплаща за десетки години.
    Политиците пускат мухата и пробват дали ще мине номерът, за да си вземат комисионните. Гражданите - всички българи, не само бургазлии, а защо не и гърците - реагират и накланят везните. Нещата вече не стават с решение на ЦК, а не винаги стават само с пари, защото има конкуренция и някой друг предлага по-евтин вариант.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #