Тоталният контрoл

Тоталният контрoл

Ефектът
Комисар Димитър Димитров, директор на ОДП - Варна: Това е инструмент за превенция
Другата седмица ще е готова справката колко акта сме съставили въз основа на заснетите от камерите нарушения, колко от тях са оспорени и колко са платени. Изготвени са 967 видеоклипа с констатирани нарушения по Закона за движение по пътищата, 862 от тях са годни за наказателна репресия. Понякога не се вижда номер, образът се замазва заради движението на автомобила или на камерата. От полицейска гледна точка системата за видеонаблюдение е силен инструмент за превенция не само на пътни нарушения, но и на редица други престъпления. За по-малко от 3 месеца операторите са подали сигнали за 163 случая на нарушения на обществения ред. Заловени са 11 групи джебчийки, 115 проститутки и 16 измамници.
Калинка Пенчева, говорител на ОДП - Варна:Манипулацията е изключена
Камерите показват всичко в реално време и според колегите в КАТ клиповете са неопровержими. В други случаи нарушителите шикалкавят, отричат... Сега, като видят картинката, плащат глобата си безропотно. Записът не може да бъде манипулиран, ние също подлежим на контрол. И за да е ясно на публиката - няма никакъв начин да се прикрие номерът на автомобила. Безпочвени са слуховете, че имало някакви спрейове или прозрачно фолио, което може да попречи номерът да бъде заснет. Няма такова нещо. Още по-съмнително е, че подобна методика била лицензирана в САЩ. Няма цивилизована страна, която да даде лиценз на средство за прикриване на престъпления.
Теодор Авджиев, управител на АС РУД: Не снимаме, само броим
От миналата година събираме и обработваме информация от камерите, които ние сме инсталирали - те не снимат, а само броят. Подчертавам, че те не са предназначени да гледаме в кой автомобил кой се вози, а да отчитаме бройки, да ги изпращаме в центъра и да ги архивираме. На изображенията не се разпознават лица, номера на автомобили или пък нарушители. Не сме имали до момента случай да засечем нарушение или престъпление, не ни е това работата. Събраната база данни влиза в сървъра на предприятието и там се разработват различни сигнални схеми. Те служат като модел за организацията на движението, който изглаждаме, преди да го въведем на дадено кръстовище или в по-голям район. Нова автоматизирана система представя трафика по кръстовищата в лабораторни условия и ни дава възможност да симулираме различни варианти на синхронизиране на светофарните уредби.