За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Carmina BULGARANA
Рейтинг: 845 Неутрално"ПЕРУН" - ПАМЕТНИК НЕГОДЕН - ДЛЪЖЕН СИ ДО ЕДИН ЧАС ОТ СИГНАЛА ДА ОТБЛЪСНЕШ - ТИ СИ ЗАКУПЕН ОТ БАЙ ТОДОР ЖИВКОВ ПО КОНВЕНЦИЯТА"СОЛАС"ОЩЕ ПРЕЗ 1977.!
ЛОЯЛНОСТТА Е ДВУПОСОЧНА УЛИЦА!*****
НеутралноНаща Морска администрация е много дале4е от морските проблеми ,в същност те ги и създават,мислят само от къде да гушнат някоя кинта.
Carmina BULGARANA
Рейтинг: 845 Неутрално© 2008 – Bogomil Kostoff AVRAMOV-HEMY
ЛОЯЛНОСТТА Е ДВУПОСОЧНА УЛИЦА!АСМАТИЧНОТО ПУФ-ПАФ
НА
БЪЛГАРСКАТА МОРСКА СПАСИТЕЛНА ДЕЙНОСТ
от
Богомил Костов АВРАМОВ-ХЕМИ
НА ПРОВЕДЕНАТА тези дни (02-03.10.2008.!), под покрива на стилово обезобразения Гранд-Хотел “ВАРНА”, МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ПО МОРСКО СПАСЯВАНЕ И СИГУРНОСТ-2008 ЗА ЧЕРНОМОРСКИЯ РЕГИОН, се чувстваше отсъствието на една особена емблематична личност. Един от последните ефективно самошколувани български деятели на морското спасяване, Капитан Далечно Плаване Никифор ГЕРЧЕВ. Недолюбван от мнозина, преминал през безусловно всички постове на тоталитарната морска йерархия, от капитан на плаващ кран до директор на Институт за Воден Транспорт, днес този талантлив труженик на Морето бе игнориран. И, Слава Богу!
Щото Капитан ГЕРЧЕВ не обича да мълчи.
Щото заседаващите не обичат много-много дискусии и противоречия.
Щото истината е винаги една – Пари.
Зад прекалено многото “ЩЕ-ЩЕ-ЩЕ” на този така съществен международен форум, отзвучаваше над Цялото Черно Море, че и по Азов,
НЕМОЩНОТО АСМАТИЧЕСКО ПУФ-ПАФ НА БЪЛГАРСКАТА ПРИСТАНИЩНА АДМИНИСТРАЦИЯ. За мнозина, съчетали в себе си дългогодишни усилия в изясняване същността на докрай безбрежните проблеми на Черно Море, всичко е до болка ясно - чак до плач. Нещата с родното спасяване на море вървят толкова, колкото вървят нещата с нашенското тежко танкеростроене. Политическите джунгурбаши по политическата Чомолунгма именувана Народно Събрание, рязко резултират не само върху всинца нас, но и, до всичко що е свързано с устойчивостта в ареала на комплексния Регион Северен Медитеран, известен още като Черно Море. Българският ВМФ, БМФ, БЧК, всичко останало на вода – топтан с нарастващият яхтен трафик, са в безпределен хаос, който отчита на море – все повече непоносими жертви. Нещата остават на ниво – ВЗЕХМЕ ВЛАСТТА – СЕГА КАКВО ДА Я ПРАВИМ!?!
Разбира се, Властта е висш продукт за вкусна консумация. Но, не и за подигравка със задълженията по обезпечаване на СПАСЯВАНЕ И СИГУРНОСТ НА КОРАБИТЕ НА МОРЕ В ОБХВАТА НА БЪЛГАРСКИТЕ СПАСИТЕЛНИ СЛУЖБИ. Че, на всяко от тях международна конвенция отговаря. Резултатите са налице, и Република БЪЛГАРИЯ, тази жестоко обичана и ненавиждана страна, носи своят подписан дял тежка международна отговорност. В съвсем кратък период от време, в обхвата на Морската Администрация на Република България, погинаха моторните кораби “ВАНЕСА”, “ЕРИКА”, “ТОЛСТОЙ”, “ХЕРА”, а спасителните операции или бяха безуспешни, или изобщо не наченаха, пестеливо публично оповестени. Тяхното внезапно изчезване от радарите напомня случаят с моторен кораб „Мария БЪКОЛИЦАС“-Пирея, (1981.!), започнал да прави вода преди Бургас и подал сигнал до неотзовалите се, (С подслушването - и тогава всичко бе наред!), български спасителни служби. За да потъне с тридесетина души екипаж траверс границата пред Кюстенджа.
ОТГОВОРЪТ Е МНОГОПЛАСТОВ. Професионално Многознайни-чество, Нелоялна Конкурентност при пълна Неконкурентоспособ-ност, Отсъствие на Компетентност, Избягване на Лична Отговорност, Игнорирано Ноу-Хау, Пренебрегване опитът на Бащите на Морското Спасяване у нас. (Капитан Никифор ГЕРЧЕВ – но не единствено той!) На непрестранно преструктуриращите се служби, отговорни за реда на нещата по необширния бряг на Република БЪЛГАРИЯ, от борба за добре затоплени брегови длъжности, едва ли им остава сулук-време за креативна дейност на море. Вербалното ноу-хау а-ла Барба Драгоста Николиди Трети несправедливо е запратено в небитието. Независимо, че следва досконално да се опазва и изучава. Това води до загърбване на проблематиката с изпреварващи темпове. До пренебрегване на традиционната моряшка родова приемственост и съпричастност, която никаква тапия не би могла да сертифицира. Работата, която би следвало да се свърши, в условия на аварийно спасяване на море, все пак и завинаги, зависи от именно опитът на море. И, от нищо друго. Толкоз.
ТАЗИ СПЕШНО СВИКАНА КОНФЕРЕНЦИЯ ПО ВСИЧКИ ВИДОВЕ СИГУРНОСТИ НА МОРЕ, предназначена да хвърли прах в очите на наблюдаващите международни органи, приключи без някакви съществени решения и препоръки. Тук си бяха дали среща три дузини върхови международни специалисти, дано
съвсем удачно, от които на практика зависи дереджето на спасяване човешкият живот на море по нашенското Черноморие – и по-навътре – до где око види. (Но, какво тук значи някакви си личност!?!) И, тъй като с реално спасени кораби Българската Морска Администрация отдавна не би могла да се похвали, (Бих казал от времето на Папа Андрей Стойков ПРЕМЯНОВ – дано не греша!), в рамките на Конференцията побърза да скалъпи и разгърне, демонстрации по „спасяване на давещ се човек“. Изтървала спасяването на м/к „Толстой“, Българската Морска Администрация, асматически пуф-пафкайки - няма как да не спаси поредният плаващ манекен. Без да подозира, че струпвайки в морето пред хотел „ДЕЛФИН“ няколко катера и един военен кораб, самата тя се превръща в изключително тежко дишащ удавник. Пропуснал да надене пояс - пипнал се за сламка. Удавник, който и високоуважаемата Госпожа Емел ЕТЕМ, заедно с тежко тюфкащият се за хала на Народното Здравеопазване Доктор Александър ЧИРКОВ, не биха могли да спасят. Дискусиите? Дано да излязат в отделна книжка, заедно със снимките на щастливо спасеният манекен.
Но, за Бога, какво тук значи някакъв си манекен?
Подир 1989., масово се произвеждат и у нас.
Питам се – за какво ни трябват!?!
The End
*****
НеутралноКОРАБНИЯТ ЛИКВИДАЖ - КАТО РЕГИОНАЛНА ПЕРСПЕКТИВА
, - давай да на Република БЪЛГАРИЯ – в човката. Именно тя изкупува остатъчните за пред слом съдове на НАТО. Именно тя е толкова дълбоко корумпирана, че всяка едва рипнала компания, (По-добре от UK!) би могла да й наложи своето. В случаят, това е световно неизвестната "НЕМО ГРУП". В която няма как да не шикалкавят джипове на столичните мултаци. (Има ги боллук - и във Варна!) Групата едва ли се листва на борсата. Независимо от развятите флагове на Европейската Общност, по абсолютно безмълвен интернет-сайт.
има нещо смущаващо. Не само, че вкарва в разходи няколкото търгуващи се фирми – хорските усилия са дзеро. Проблемът е, че изведнъж под нечий натиск, се постановява "ВЕТО", и работата капитулантски пльосва върху килима на ПАТРУЛИРАЩОТО ПОСЛУШАНИЕ.
от
Богомил Костов АВРАМОВ-ХЕМИ
НЕ СА ИЗМИНАЛИ И ДВА ДНИ, от напълно безсмислената "международна" топ-конференция по проблемите на спасяване и опазване на човешки живот в Региона на Черно Море, и медиите бързат да ни изненадват. Съдбата на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ" - Варна, е предрешена. Всякакви преговори за приватизиране са прекратени. Заводът перфектно ремонтиращ руска бойна техника, че и натовска напоследък, ще бъде превърнат в ... ЖАЛКО РЕЖИЩЕ НА КОРАБИ. Изключително печеливша дейност, пълнеща джебовете на малцина. Унищожаваща настояще и бъдеще на всеки регион, гдето би била разгърната. Индия и Пакистан се оказват твърде надалеч. И, защото в Сплит - Хърватска народът се усети и ратува, за цивилизационни екологически екстри, (Там бе ликвидиран пасажера "Несебър", и останките от флота на "ТЕКСИМ"
ВОЕННОТО МИНИСТЕРСТВО, (Някога "Министерство на Народната Отбрана" и не биваше за смях!), успя и потули скандала с взривовете край ЧЕЛОПЕЧ. Успя и се справи с протестите на жителите около учебните полигони, и летищата отдадени на САЩ. И се отзова, със закъснение, при случая "ТОЛСТОЙ". (Бурята била опасна – ха де!) Не, не говорете че греша. Това е очевидно – но не съм единствен. Би следвало именно ВМФ да спаси нещастния кораб барабар с екипажа. Кой би твърдял, че не е дъмпинговане в ИИЗ на Република БЪЛГАРИЯ!?! Това би могло да стане, ако Българското Крайбрежие бе под стандартен военен мониторинг. (Много се писа - какви ли не системи са въведени - Брях!) Знае се отколе - щом цивилните го заусукват, военните оправят дереджето. Налице ВЕЧЕ били "два договора". (Само подпис – и работата тръгва – за да отмре!) Явно, всичко е прекалено добре нагласено, ОТНОВО ПРЕЗ ГЛАВИТЕ НА ГРАЖДАНСТВОТО НА СТАРА ВАРНА. Което Цар Калояна я посрещало - я не, но ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ И ДНЕС ПОМНИ. В това, че Военното министерство прекратява процедурите по договаряне продажбата на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ"-Варна, непосредствено преди провеждане на напълно законен търг, ("Без състезание - без обяснения!"
Ей!
Хубаво нещо бе СоациализЪма на Бачо Тодор Живков. Научи ни да се яздим един-друг на конче. И, да се правим, че ни е фърси.
Значи, това е то - националната "икономическа и стратегическа гледна точка", според "ТЕРЕМ". Да дооплескаме окончателно околната среда на Варна Град, и на цялото Българско Причерноморие в добавък. Щото ветровете гепят и разнасят. Само че, въздушен поток № 10 - над Черно Море, носи на север - никога на юг. (Чак до Кралство Дания!) Чрез него си похапнахме (На корем!) въглеводороди от някогашната "Пустинна Буря". Поток, който ще засили арсеналските зарази и мръсотии на север - там, където столичани усилено пазаруват имоти и земи, че да им бръмчи над главата осемдесет метров вентилатор.
СПОРЕД "ДНЕВНИК", а това е медия която не си позволява да греши, Военно Министерство пипва два договора с "НЕМО ГРУП", за която не е известно от кога – и дали!?! - развива из Европа подобна дейност. Очевидно става дума за тренировъчно нарязване на някакви си фрегати, от които ВМФ би взел дребни стотинки. Но, едно отдаване на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ" - Варна за период от петнадесет години, това наистина е прекалено. Малко читатели биха могли да си представят, за какво предстоящо замърсяване на региона става дума. (Според "три независими един от друг източници на "Капитал".) Очевидно Капо Ди Тутти Капи на златоносната НДСВ здраво пипа. Щом може да възпре един военен министър. Щом може да се опъне на мнението на Сергей СТАНИШЕВ, който по проблемите на екологията е сериозно съпричастен. (Доколко и до кога – той си знае!) Щом "Френският концерн DCNS" бива изправен пред свършен факт. Трагикомедия, която говори ЗА ДО БОЛКА ЯСНАТА НАЦИОНАЛНА ПЕРСПЕКТИВА: “- ЩЕ УНИЩОЖАВАТЕ - ВМЕСТО ДА СТРОИТЕ!” А у нас, Мили Мои Патриоти Болгарски, корабостроителни кадри - бол. И стари, и млади. И патили - и препатили. И ентусиасти - и всякакви. Е, между тях не може да няма поне двама от "НЕМО ГРУП". Компания, с интернет адрес от който отговор не получаваш, и факс, на който слушалката не вдига никой. (В някой пребоядисан контейнер, на някое недоразградено КРЗ - http://www.nemogroup.eu/) В своя прекалено синтетичен сайт, "НЕМО ГРУП" си се хвалят, че са клиенти на правителства. Без да отбележат, че правителствата често падат. Стане ли дума за екологически проблеми.
У нас това не се случва, но само временно. Най-големият секрет на всяко едно от безбройните марионетъчни правителства на Майка БЪЛГАРИЯ, които продължават да разказват играта на един шашнат от управленски недомислия, финансово обезправен народ.
ПЕРСПЕКТИВАТА, "БЪЛГАРИЯ да бъде единствената държава, която да реже кораби на НАТО", НЕ Е НИКАВА ПЕРСПЕКТИВА, А ПОРЕДНОТО ПРЕДПРОГРАМИРАНО ПАДЕНИЕ НА ВЪНШНАТА ПОЛИТИКА НА ЕДНА НАЦИЯ, ГЛЪТНАЛА СИ ЕЗИКА ОТ УПЛАХА, ЧЕ ДА ИМА ЛЕВЧЕ ЗА КЪШЕЙ БАЯТ ХЛЯБ.
"Работата в България ще стартира с пилотен проект, при който ще бъдат нарязани два "пенсионирани" български военни кораба." (По "ДНЕВНИК"!) Дали не става дума, за два новозакупени кораба? Не - не става дума за тях. За тях ще стане дума подир една-две години. Това, че НАТО и всяка една държава от ЕО "имат по 30-40 бойни кораба за разрязване, а в Турция предстояла подмяна на целия танкерен флот" не бива никого да радва. Стратегически по натовски погледнато, позициониране на подобна дейност е най-подходящо в най-южната част на Черно Море. Що пречи “НЕМО ГРУП” да пробва там? Република ТУРЦИЯ има прекрасен опит в тази дейност. В началото на осемдесетте години на миналия век, едно проучване по линия на ООН показа, че Турция преработва многократно повече отпадъчна корабна стомана и цветни метали, отколкото би могла да произведе. От ООН запитаха – като как? Не можа да отговори никой. Но, Министерството на Гръцката Марина вече бе пуснало предупредителен нотис, във връзка със загадъчното изчезване на м/к “Сан НИКОЛАС”-Пирея, край турските брегове. Някои от нас са го виждали.
ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ЕКОЛОГИЧЕСКИЯ ИМПАКТ, съществуващият т.н. ОВОС за КРЗ "ФЛОТСКИ ПЕРСОНАЛ" - Варна е невалиден за извършване на окончателен корабен ликвидаж.
Но, щом това отърва някому – хайда-да! Халваджия – за бозаджия.