За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноБихте дали сравнителните характеристики и цената на хеликопетра в сравнение с останали такива ?
*****
НеутралноАбе всичко опира до комисионната, бе!
*****
НеутралноНАМИРИСВА НА ГОЛЕМИ КОМИСИОННИ И ГОЛЯМА КОРУПЦИЯ! ИМАМЕ КЪДЕ ПО-НАЛЕЖАЩИ РАЗХОДИ! НАШИТЕ ВОЕННИ ОСТАНАХА ЕДНА ШЕПА И КАКВИ "РАМБОВЦИ" СА? 2/3-ТИ СА ТЛЪСТИ, ДЕБЕЛИ И НАХАЛНИ ЛИГЛЬОВЦИ - САМО РЕВАТ ЗА АПАРТАМЕНТИ, ДЕТСКИ ГРАДИНИ И И ВИСОКИ ЗАПЛАТИ, НЕ БИХА ПОКРИЛИ НИКАКЪВ НОРМАГИВ ДОРИ ПО ФИЗИЧЕСКА ! СТИГА ИМ ПО ЕДИН "МАКАРОВ"-МАКАР ЧЕ НЯКОЛКО СЕ ГРЪМНАХА ПОРАДИ ГОЛЕМИ ВОЙНСКИ УМЕНИЯ!
*****
ЛюбопитноЕто го първият български, сниман на авиосалона в Бурже преди един месец:
122/DSCF5404.JPG
122/DSCF5417.JPG
226902
http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/12
http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/12
Източник: http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=
*****
Неутралноабе, пичове ,нещо бъркам ли или падам от Марс.абе от ВАРНА съм МОРСКО чедо съм ама кви са тея КОМОДОРи кви са тея глупости .от къде копирахме тея глупости бе ,пийпъл,баси ташака-КОМОДОР. що не ги кръстиха -ЕЛ КОНДОР ПАСА...и сега кво- КОМОДОРА ще прави ЛЕТУЧКА преди ВОАЯЖА до БИЗАН МАЧТАТА по ИКИНДИЯ.....ЧЕСТИТО момчетата от ДРЪЗКИ сигурно се въртят като вентилатари в гробовете си
*****
ГневноДанъкоплатец я по спокойно да не дойда у вас и да ти плесна два шамара,как да живея с 1100лв. на месец. Сега от 1 юли чакам увеличение с 10% ,не е много но пак е добре.
*****
НеутралноБе най-малката поразия от НАТОвските МАРОДЕРИ е, че ни прекръстиха на КОМОДОРИ.
rotos
Рейтинг: 803 Неутрално"как да живея с 1100лв. на месец"?!
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.И аз знам как да живея с 1100лв. на месец... Не е много, но все-пак.
NPaine
Рейтинг: 1441 НеутралноНедейте да плюете Пантери-те със сигурност са по добри от старите Ми-14. А и хеликоптери за спасителни операции са крайно нужни.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."*****
Неутралноедин пълен боклук е този вертолет, но много хора намазаха от тази делка- негово царско нищожество, един шеф на столичен футболен клуб и т.н. Иначе модерните армии имат Апачи и други подобни дрънкулки, а ние вертолети за паради, а не за война. Питайте какво използват и предпочитат в Афганистан. Ако някой ми покаже Кугър от там, черпя го! by the way, казват, че за пясъка най-корав е Ми-24!
NPaine
Рейтинг: 1441 Неутралнознаещ,
.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."какви апачита, какви 5 лева? Този вертолет е за спасителни операции, апичито е щурмови.
Иначе в това за кугърите в афганистан донякъде си прав, няма и да видиш там Български кугър, но това е защото от поръчаните 12 само 4 са в "бойна" конфигурация.
А "идеята" на кугъра в БВВС е транспортна, трябва да замени старите ми-8/17 а не щурмовите ми-24 ( и съвсем между другото ми-24 също е изключително стар и отдавна е позагубил старата си слава и предимство в боя;да не говорим че българските версии не са и от "най-модерните"
Цецо
Рейтинг: 1441 НеутралноТова е една от многото далавери в МО. За чий са ни? Лек многоцелеви хеликоптер, за борба с подводници. И с чии подводници ще се бори? Украйна има една, която май е без батерия, рашките в Черно море горе долу толкова. Айде 2-3 антики в движение. А ние взимаме 6. Точно за ВМС. Съжалявам пейн, но това е бойна машина с въоръжение. Не е спасителна. Ама не е и бронирана. Та не е за Афганистан. Типичен пример как хвърляме луди пари за нещо което не ни трябва.
Covid live matter. Stop the genocide.*****
ВеселоДо единия знаещ. Eurocopter AS565 Panther беше купен от България с две различни функции - 4 машини като палубни вертолети за незакупените 4 корвети Gowind 200 на DCN и 2 за операции по морско търсене и спасяване. Вследствие на това написаното от теб е чиста глупост.
*****
ВеселоЦецо, ха сега и ти прочети предното ми мнение и се позамисли малко преди да пишеш нови глупости.
Цецо
Рейтинг: 1441 ВеселоВрабец, може и да си прав. За спасителните. А за приложението на бойните съм прав. А да поръчаш хеликоптери за нещо дето го няма. А за чий са ни корветите хич и не питам. За да имаме по-силен флот от рашките ли? Що за тъпотия. И като ги купим и нямаме пари за учения кво стана? Ша ги лъскаме за паради, гоце, боко или поредното говедо да куфеят. Армията ни има доста по-належащи нужди, от купуване на скъпи играчки за флота.
Covid live matter. Stop the genocide.Цецо
Рейтинг: 1441 НеутралноМежду другото цивилната версия е делфин, а не пантера.
Covid live matter. Stop the genocide.Цецо
Рейтинг: 1441 НеутралноИзвинявам се. Тука пише, че сме поръчали неворъжени.
Covid live matter. Stop the genocide.The Army version is designated the AS 565UB and the naval versions AS 565MB (unarmed) and AS 565SB (armed). The helicopter first flew in 1984 and entered production in 1986. 259 AS 565 Panthers have been ordered: 181 army and 78 naval versions.
In January 2005, the Bulgarian Navy ordered six AS 565MB helicopters.
NPaine
Рейтинг: 1441 НеутралноЦецо на линковете които врабеца е постнал, разни хора дискутират относно ролята на Пантерите, аз тук не смятам да влизам в дискусии. Само ще кажа че AS565MB не е антика...мисля че французите наскоро си ъпгрейднаха техните стари 365 до това ниво.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Снимки на разни самолети и вертолети:
www.bgspotters.net
*****
Неутралноте направо да поръчат танкове "Панцер" ...
*****
ВеселоЦецо, вината за некупуването на корветите не е у онези, които са избрали и поръчали хеликоптерите. Коментарите ти показват, че изобщо не ти е ясно какво става във флота. В момента в него има 4 (четири) фрегати и 3 (три) корвети, всичките стари (на по няколко десетилетия) и с ограничени възможности в сравнение с Gowind 200, например нито един съд няма палубна авиация, ракетни стрелби не се провеждат и така нататък. В задачата се пита тази техника ли е по-добре да се поддържа или на нейно място да се набавят 4 съвременни съда с универсално приложение и експлоатация 30-50 години? Решението на правителството на Сергей Станишев беше такова - купуване и поддържане на стара техника вместо поръчване на нова, вследствие на което ще имаме 4 палубни вертолета без кораби...
NPaine
Рейтинг: 1441 НеутралноМдам, палубни вертолети без палуби
.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Иначе на СерГей правителството абсолюятно нищо не направи относно модернизацията на БА, дали поради чиста немарливост, липса на пари или липса на желание да купуват оръжие и техника от западни (натовски фирми); поръчките и за Кугърите и Пантерите, са правени при предното правителство.
Иначе относно Гоуинда не се знае каква е договорката за закупуване, преди време даже Саркози беше споменал нещо, може да се развият нещата .
*****
ВеселоМежду другото, вестник "Дневник" беше един от най-активните противници на купуването на френските корвети Gowind 200, в него няколко месеца подред се вихреше манипулативна кампания против сделката (корветите били хартиени корабчета, тоест засега съществували само като проект на хартия и др. под. инфантилности). Паралелно с това се появяваха статии в подкрепа на германския конкурент, който, беше загубил конкурса не на последно място заради по-старите си технологии и ограничено приложение. Е, сега беше добре редакцията на "Дневник" да обясни в статията на почитаемата публика това, което ние пишем в коментарите - палубни хеликоптери има, палуби няма. А можеше и извинение за приноса си към тази ситуация да поднесе...
*****
Гневнопичове виждам че ентусиазирано чакате вертолета...бая ще чакате..и после като на виенско колело---60 пилота на един вертолет...е това е...ако ви стиска ще направите военен преврат, и тогава на всеке 3 пилота 1 вертолет...ама сте муньовци...дано се сетите кой ви пише...аз все още съм вертолетчик..а машината ми е руска-щото за нашите изродски условия и бедност това е пътя...за 5 000 0000 евро имаш два нови Ми-172, та и повече, зависи отъкде ги купиш...и имаш всякъкво оборудване да САР...а тая западна барака освен да баланс в АКТИВИ на предприятието...ще я гледате на снимка...и ще служите като галъми....докато изгорите в глупостта на началниците си...чао
*****
Гневноцивилната версия е дофин 155 с тая муцуна с локатора...струва между 7 000 000 до 12000000 евро, според лукса...машината става за височини-по налягане- до 1500. 1800 метра...т.е. за морето...в планината са умряли живи... и още нещо от личен опит ---с много зор се каца на 2300м.... с минимално горива и ограничен товар....ако сте професионалисти , ще разберете дали е било нужно да се купува такъв вертолет за България...дето иваш 45% планини.....като се инвестира, не с емисли само за морето, като хабиш милиони народна пара....
за по-малка сума в евро....можеше да купят Агуста- истински вертолет Клас1- на един мотор зависва на над 2500м....и пак може да върши работата...тъпаците са по рождение, жалко е когато ръководят обществото...язък и за последователите....
*****
НеутралноНа сайта на Eurocopter пише следното:
This initial delivery follows the signature in January 2005 of a contract with the Bulgarian armed forces for the acquisition of 12 Cougar AS 532 AL and 6 Panther AS 565 MB helicopters for a total of 360 million euros.
Много ли е, малко ли е, трудно може да се разбере, тъй като не се знае какво точно включва сделката. Характеристиките на хеликоптера могат да се видят на сайта на производителя. Руснаците тепърва ще приемат на въоръжение подобни машини; К-60 и Ансат.
*****
ВеселоГлупака, 10% от българската територия са с височина от 1000 до 1500 метра и само 3% са с височина над 1500 метра.
*****
Неутралнодо врабеца- приятелю, моя чичо е пилот от 1933г..., аз пилотирам въздухоплавателни машини от 1986г....а от 1976г се занимавам с машини въобще....и когато говоря нещо, се оповавам на факти......нали ти е ясно че имам генно изкривяване на тема авиация; когато се харчат държавни/ пари на народа/ пари...идиотите дето ги харчат и идиотите от МО-военни и цивилни, дето ги подкрепят...явно освен за джоба си, друго незнаят....дори и числата за които говориш да са вярни...се замисли -ако случайно си държавник- какви са стратегическите нужди на твоята страна по отношение на ВМС, плажната и морска ивица...., каква ти е стратегията на бой в море и суша с вертолети..как вертолетите допълват войската по суша...и сам ще си отговориш....кой контролира Черно море-....Русия...кой контролира нашата територия, къде са стратегическите обекти, за какво са, кой би имал интерес те да са унищожат и/или охраняват...и тогава ще разбереш...че тези вертолети не са за страната българия...а примерно за една държава, където най-високия връх е както казваш 1500м....знаеш колко е високо Софийското поле...колко метра...има аеродинамика...и като съпоставиш и температура и влажност...и тези лъскави вертолети освен да вдигнат някой плажен морж по ивицата, за друго нестават...сори, но явно не си учил във ВВВУ или МЕИ, или някое руско, или западно, за да разбереш за какво иде реч; има таблици за височинно скоростни характеристики, вземи и чети и не блуждай в мечти...а още нещо....как щ есе отрази на дисплея една околна темепатура от -20 градуса на закрито....в Шабла..ами ако си на открито и вятъра е 15 м/с....кво правим...ша запуснеш ли...с играчката...нямам нищо против тези западни вертолети...ама те стават за бразилия-например...а не за такъви условия като БГ....от опит ги го казвам...работих и с руска и западна технология , и в армейска и цивилна среда...нещата са сурови и тази машина се скапва...
*****
Гневнопичове- 18 вертолета по 20 000 000 евро -всички екстри:::колко пилота има:::: 120+-30/18= по 6 на машинка...нормата е 2 екипажа и 1/2 примерно...; не е ли по удачно да имаш за 20000000евро 4 руски Ми-172 или там някъква според желанията си конфигурация...ох...оставям ви да се мъчите в ВМС...да сте живи и здрави;
Цецо
Рейтинг: 1441 НеутралноВрабец, мисълта ми е друга. Новата техника е по-скъпа за експлоатация и учения. А ние нямаме пари за учения с техниката която имаме. За чий ни е нова като ще стои в хангарите? И бойците ще са необучени. Говорим за нови изтребители, а не можем да осигурим и 50 ч. нальот на пилотите ни. И ако ще и ф-22 да им дадем (знам, че не се продават), като не са тренирани пак ще са пушечно месо. А основното на армията ни са сухопътни войски. А дори малките си мисии в чужбина поддържаме благодарение на подаяния от съюзниците. За какво се изхвърляме баш с кораби? За хеликоптерите за корабите дето няма да дойдат горе долу ясно. Пито-платено, виновни няма. Това е МО. Справка експлозията до София. Там просто е куче влачи, диря няма. Ако някой зам. министър много се изложи, го пращатна същия пост в МВР. Но пък си строят бизнес център.
Covid live matter. Stop the genocide.*****
НеутралноСтарши, тук става въпрос за охрана на морските граници и за морско спасяване, а не за закупуване на играчки на военните. България иска да се присъедини към споразумението от Шенген, нали трябва да покаже, че може да си охранява границите. А подобни на Panhter са Super Lynx 300 на AugustaWestland, дали са по-изгодни, кой от нас може да каже.
Що се отнася до разни евтини хеликоптери втора употреба, или каквито и да са други руски машини, сигурно те не могат да се внасят и употребяват после за граждански цели, тъй като не сертифицирани по JAR/FAR-29.
*****
Веселои последно- щото ракията се стопли....пичове...мечтайте за Ка52 и Ка60, те това е машина-боевой...другото е дрън дрън кебабчета....и още...истинските пилоти на вертолети вече са рядки екземпляри...то в армията само пионки останаха, а другите работят зад граница...жалко за гена на кавалерията....чао, и ша са видим на варната, на плажа на офицерите...ша са познаем по чорапите
Цецо
Рейтинг: 1441 Неутралноглупака, само не казвай, че рашките са по-добри. Ако беше вярно щяха да са завладели пазара в света. Ама печелят само по цена. Никъде не по показатели. А за пантерите/делфините и устойчивостта им на студ върши ли работа, че се използват и от Исландия? Там и ветровете били по-бурни, и температурите по-ниски. Проблемът не е в характеристиките им. Сигурно са добри. Въпросът е на нас за чий са ни? Освен за рушветите на свински и наследници.
Covid live matter. Stop the genocide.*****
ЛюбопитноНа пишещите тука възторжени ентусиасти бих изложил моята идея за възходящо устойчиво развитие на ВМС:Флотата ,разделена на две оперативни групи-северна и южна се дислоцира съответно срещу Златни пясъци и Слънчев бряг! Съкратения с 95 % средносписъчен състав в парадна униформа приема на борда любопитни туристи срещу 5 евро на час,за други 50 им играе някое и друго корабно учение-БЖК/борба за живучест на кораба/или нещо от сорта да не ги изброявам ,че са много!Защото уважаеми Черно море от много дълги години и стратегически и тактически НЕ Е ТЕАТЪР НА БОЙНИ ДЕЙСТВИЯ и защото в България на един човек ,произвеждащ брутния вътрешен продукт се падат да носи на гърба си още 4 човека !Какви корвети ,комодори и въртолети? Нямате ли деца и не ви ли чака тежка трета възраст,когато бюрокрацията в тая страна ще направи и безнадежна!
*****
Веселоех пичове, аз гледам филма за една руска подводница...ама като казах че се оттеглям...с тия ДЖАР/ФАР29 или 27...не се бутайте там...това засяга само въздухоплаватилни машини за граждански цели...тука си говорим за армията или ако новият министър на транспорта от ГЕРБ.а направи и държавен регистър за специалните машини...там мож еда се впишат и за митницата , и за армията и за ГЗ, и за т.н. специални държавни нужди...
*****
Веселоцецо- за исландия виж кога летят тия юнаци...че там когато е кофти времето, само поркат питие в кръчмата, а при същото време с руския идиотски вертолет ще летиш без да ти пука кой знае колко...пример- полет нощем, -15градуса, вятър 3-7 м/с, обледенение на слой 500-2500м, обложен ръмеж в южна БГ, а и в лек снеговалеж зимаска....наташката бръмчи-обледенение...виждаш снега как те пляска отпред....и си летиш с Ми-17...е това съм го попреживял доста.......в новите руски бараки има всичкото западно навигационно оборудване...само че технологически е проста руската машина и не се ебава с пилота...а пластмасовата играчка, ще се чудиш как да минеш през облака с нея.... и къде ще замръзне..ако неспазваш условията на конструктора....а във военни условия не се спазват нещата...когато пуля в гъза свисти...дано понял меня...
*****
Неутрално"-...има аеродинамика..."
Старши, колкото разбират от аеродинамика на хеликоптера даскалите ти от Долна, толкова я разбираш ти. Хеликоптери с ниско относително натоварване на опашния винт, не бива да се използват при силни странични пориви на вятъра. При порив по посока на струята на винта, тягата на последния рязко пада и не може компенсира момента на основния винт. Затова в планински условия са подходящи хеликоптери с фенестрон или със съосен винт.
Добре е и да знаеш, че с едни лопати, ако е изгодно да летиш на големи височини, не е изгодно да летиш на малки и обратното.
*****
НеутралноСтарши, любовта ти към руските вертольоти я разбирам. Тъй като не си първа младост, може и да ти спестят преминаването на новите машини. И тогава пенсия. Е не е зле, ще взимаш и пенсия и заплата, ако работиш. Но не същото, като да се чудиш, какво да правиш по цял ден. Е тогава, си помисли за лошите американци и за това, как се те се грижат за офицерите си.
*****
Веселодо ИК---дето ми вика старши...аз съм млад човек като вас...относно фенестрона...ти возил ли си се на ЕК135 или на машината на Кюлев...щото аз-сигурно съм се возил ...и съм тестидиот на агуста 109 .. неразчитай на фенестрона, той е за други скорости и височини създаден...без да влизам в подробности -те питам и аз ще отговоря- знаеш ли БК117, или новиат .вид ЕК145... коя армия го избра за своята жандармерия....вид войска със специфично-полицейско-арме йско действие, работеща във всякъкви условия АЛЛ МТО...и защо го избраха...ЕК145 е без фенестрон...кила компенсира вентилатора, но когато имаш хоризонтална скорост, а при под 20 възела...ти трябва истински винт...и кил!
айде стига толкова...четете учебниците и не говорете против учителите си..който неуважава учителите си-строго важи за пилотите...умира невеж и млад...брат, ти колко мисии имаш...не говоря за летателни часове., а за реална работа...и за лека нощ...едни от най-живите пилоти - пилотите на палубна авиация от мексико-в залива на мексико, сега летят на Бел412, са се учили на Ми-2 и Ми-17 в амрията си...а сега летят на платформите за нефт....и не плюват по старата руска технология...
*****
НеутралноБраво сташи кажи им на тез чикиджий,някой работи.
*****
Любопитнонищо не казват обаче от Дневник какви са тез хеликоптери, за какво ще се ползват аджеба...
*****
Любопитнодобре, че е Врабеца (#4 по-горе) за да даде някакви по-конкретни снимки, от които разбирам, че явно се ползва за спасителни операции..
*****
НеутралноЕто информация от на сайта Eurocopter. Нашите са Panther AS565 MB
ics-AS565-UB-MB_154-920.html
http://www.eurocopter.com/site/en/ref/Characterist
Това са хеликоптери за специално за ВМС. Служат както за охрана, търсене и спасяване, така и за откриване и борба с подводни цели. Пригодени са за полети при всякакви ататмосферни условия, през цялото денонощие. Подобни хеликоптери се използват и от американската брегова охрана: HH-65. Имайте предвид, че ако станем част от Шенген, бреговете ни ще бъдат атакувани от емигранти и трафиканти от цял свят.
Харалампи
Рейтинг: 0 НеутралноНе могат да си мерат със руските въртолети
*****
НеутралноКАКВИ СА ТЕЗИ КОМОДОРИ ? ОТКЪДЕ СЕ ПРЪКНАХА ?
*****
Веселоддт - коментар номер 5 --------брато, кефиш ме ------хаха----супер точно го каза----гласувам "ЗА"
ето го .......
абе, пичове ,нещо бъркам ли или падам от Марс.абе от ВАРНА съм МОРСКО чедо съм ама кви са тея КОМОДОРи кви са тея глупости .от къде копирахме тея глупости бе ,пийпъл,баси ташака-КОМОДОР. що не ги кръстиха -ЕЛ КОНДОР ПАСА...и сега кво- КОМОДОРА ще прави ЛЕТУЧКА преди ВОАЯЖА до БИЗАН МАЧТАТА по ИКИНДИЯ.....ЧЕСТИТО момчетата от ДРЪЗКИ сигурно се въртят като вентилатари в гробовете си