Изпълнителят на скоростното автобусно трасе във Варна ще е ясен до десет дни

Изпълнителят на скоростното автобусно трасе във Варна ще е ясен до десет дни

Изпълнителят на скоростното автобусно трасе във Варна ще е ясен до десет дни
В близките десет дни се очаква да стане ясен изпълнителят, който ще изгражда високоскорстното автобусно трасе във Варна. Това каза днес кметът на града Иван Портних.
Става дума за т.нар. "BRT коридор" (от англ. Bus Rapid Transport), който е един от компонентите на проекта за Интегриран градски транспорт във Варна.
Процедурата за избор на изпълнител за високоскоростното трасе започна в началото на май т.г. но през юли срокът за подаване на документи за участие в него бе удължен.
След изграждането му коридорът с дължина близо 15 км ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния "Васил Левски", преминавайки през централната част на града. За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 3 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.
Стойността на BRT коридора е е 30 млн. лв.
"Забавянето с обявяването на този търг се дължи на факта, че се постарахме да изчистим всички възможности за обжалване на резултатите от него", каза ръководителя на проекта за интегриран градски транспорт във Варна Биляна Якова.
Според специалисти, работещи по проекта, за изграждането на т.нар. BRT коридор предстои огромен обем работа, която няма как да бъде изпълнена до 9 юли догодина, когато изтича срокът за реализация на проекта. От общинската администрация във Варна твърдят обратното и дори се надяват крайната дата за завършването на проекта да бъде удължена от Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие" с повече от 6 месеца. До момента обаче категорични значи, че това ще се случи все още няма.
Договорът за изграждане на система за интегриран градски транспорт във Варна на стойност 110 млн. лв. бе подписан от администрацията на бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2012г., но реалната работа по него започна едва след оставката на Йорданов в началото на март 2013г. Като основна причина за забавянето бе посочена блокираната процедура по избор на изпълнител за изработка на тръжната документация по проекта.
Днес кметът на Варна Иван Портних каза, че с изграждането на т.нар. BRT коридор ще бъде решен основният проблем с цялостния ремонт на основните градски пътни артерии във Варна.
"Това ще ни даде възможност средствата, които с десетилетия са били харчени за пълнене на дупки по улиците, да бъдат насочени към решаването по-локални проблеми и рехабилитацията на малките улички в кварталите, където на много места ситуацията е трагична", обясни Портних.