"Кауфланд" откри магазин във Варна

"Кауфланд" откри магазин във Варна

"Кауфланд" откри магазин във Варна
Единственият представител на дискаунт веригите у нас - германската "Кауфланд", откри в сряда първия си магазин във Варна. Хипермаркетът е разположен на бул. "Република" в кв. "Възраждане" и заема площ от над 5 хил. кв.м. Инвестицията е за около 8 млн. евро, а новооткритите работни места са около 200. По щандовете на новия магазин ще се предлагат 15 хил. артикула. Представени са и близо 40 собствени марки на компанията.
Дискаунт веригите са характерни с това, че голяма част от асортиментът им се базира именно на собствените марки. За тях не се отделят маркетингови бюджети и това позволява продуктите да се продават на по-ниска цена. Асортиментът на "Кауфланд" обаче обхваща не само собствени марки, но и продукти на наложили се световни марки, и най-вече продукти и стоки от български производители. Хипермаркетът разполага и със собствена пекарна. За клиентите е осигурен паркинг с над 300 места.
"Кауфланд" е част от германската група "Шварц". Магазинът във Варна е петият от веригата у нас след хипермаркетите в София, Пловдив, Русе и Хасково. До две години германската верига планира да стъпи във всеки един от големите градове в България, съобщи генералният мениджър Димитър Спасов. До края на годината "Кауфланд" ще отвори магазини още във Враца, Сливен и Ямбол, както и втори в София. До март 2008 г. магазин на "Кауфланд" ще бъде открит и в Добрич.
"Кауфланд" е поредната верига хипермаркети, която стъпва със свой обект във Варна. От няколко години в морската столица има магазини на "Метро", "Технополис", "Техномаркет", "Технолукс" и "Зора". Групата "Кауфланд" е сред водещите германски компании за търговия с хранителни стоки. Разполага с над 650 хипермаркета в Германия, Чехия, Словакия, Полша, Хърватия, Румъния и България.
В момента в Европа има над 25 дискаунт вериги. Освен "Кауфланд" проекти за отваряне на магазини в България имат и други чужди дискаунт компании. Германската верига "Пени маркет", която е в една група с "Била", обяви през миналата година плановете си за навлизане на пазара. Друга германска верига също се готви да атакува българския потребител - "Плюс дискаунт", която е от групата "Тенгелман". Компанията обаче още не е обявила подробностите около изграждането на своите магазини.
Според изследване на международната агенция "Планет ритейл" дискаунт веригите през следващите години ще увеличават пазарния си дял в България и ще държат около 4-5 на сто от пазара.