За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутралноаре стига простотии - това бялото в ляво е терминал за ВЪГЛИЩА! всичко е предизборно
*****
НеутралноНито един от авторите и изказващите се си няма понятие от морски бизнес, икономика и пристанищна инфраструктура. С изключение на г-н Александров и г-н Демиров, които са експерти в областта си, плюс арх.Йовчев, на който му е ясно, че да си влачиш куфарите от автогарата до гарата е истинско мъчение и двете трябва да са максимално близко, както е сега. Картинката с морска гара на 3 и 4 корабни места е красива, но не е практична, тъй като те са с малка дълбочина, докато 1 и 2 са мястото на бъдещата морска гара. За картинките с нещо, което продължава в морето и не се знае как ще се поддържа дълбочината около него също няма да говорим. Няма да говорим и за градинките по кейовите места. Имам един въпрос към всички: Ако земята беше ваша, така ли разточително щяхте да проектирате? Всеки метър от площта в този район е златен и трябва внимателно да се планира как ще се използува. В западна Европа общините развиват такива райони в течение на десетилетия стъпка по стъпка и всяка промяна се прави след проучване, обсъждане и след много икономически разчети. При нас всичко е дребни предизборни сметки и софийски амбиции. А пияният кмет можеше отдавна да се бори да получи част от пристанището на концесия без да плаща такса. Законът го позволява, акълът му не стига.Стига му толкова кметуване!
*****
НеутралноДрън, дрън!!!
*****
Неутралнохи хи хи ! тва с въглищата е вярно, като духне от запад и лодките
на яхт-клуба стават едни такива черно-бели
Цялата работа е че някой иска да приватизира част от
морската градина!
*****
НеутралноНе, цялата работа е че комунистите искат да си покажат новия кандидат за кмет, който е световно неизвестен и по една случайност се води "създател" на този проект.
Голямо съвпадение, точно преди изборите държавата показва интерес към Бургас след като през всичките години се е правила че не съществува.
*****
Любопитноhttp://www.youtube.com/watch?v=VkbAJNXprnI
vesnikol
Рейтинг: 5 НеутралноМного хубави коментари! Съвсем показателни са колко безхаберие, показна предизборна "активност" и ПР се фабрикува в името на нещо си и с идеята да се граби повече и повече по милион познати и непознати у нас начини! Само никой не се научи как се правят такива проекти по света ... Примерно: Предпроектно проучване. Анализ. Изработване на изходно задание, формулиращо какво се цели и формулиращо с какво се разполага като основа. Възлагане изработване на идейни проекти. Конкурс. Последващ анализ на положителните и отрицателните елементи на всеки проект. Възлагане на проект за разработване (подчертавам - проект!), комбиниращ плюсовете и целящ да избегне минусите на първообразите от предварителните проекти от изходното задание. Избиране на признати независими експерти и институции, контролиращи и консултиращи проетантите, с цел съобразяване и избягване на съществуващите и недопускане възникването на нови проблеми (за всяка сфера и аспект на новата комбинирана структура), като решенията за компромис при вземането на превес за дадено решение трябва да бъде гарантирано да не е на партиен или друг лобистичен принцип! Всеки знае, че пълно щастие няма, но баланса трябва да е максимален! Не трябва да се пренебрегва икономическия елемент, нито туризма, но трябва да се гледа и напред и да се цели в бъдещето! Все-пак проекта трябва да е поне за 30 до 50 години актуален! Също така трябва да е отворен, както за нови идеи - така и за развитие във времето!
Това е само един примерен сценарий за разработване на проект, както досега никога не е правено в България. Не се заблуждавам, че по подобен начин може да се развият нещата точно сега, но ... Това не трябва да ни пречи да се надяваме, че може-би това ще е първият път когато ще се случи! Проектът Супер Бургас ще е лицето ни пред света! Свидетели сме на "модернизирането" на летище София, на "проекта" Супер Боровец", за разни Цанкови камъни и други псевдо-мегаломански проекти и посрамвания за страната ни.. Дано това не се случи отново!
За функционална, икономическа, екологическа и естетичната стойност на проекта не говоря. За цената и начина на финансиране, за това чия собственост да е инфраструктурата също. За това са експертите и съобразяване (донякъде) с мнението на обществото! Въпросът, който си задаваме е - може ли това да се случи тук, сега и както трябва!?
Дано се случи! Иначе отново всички ние ще напълним блатото на нечии мръсни джобове, а хилавото отроче на поредния недомътен проект ще бездейства, пречейки на град, пристанище и държава да функционират нормално!
Призовавам обществеността за по-голяма заинтересуваност и отговорност, а господин Павел Маринов и всички от които зависи нещо по въпроса - за по голямо себеотдаване! Да знаят и помнят, че това ще остане след тях и по него ще се оценава приноса им за града, страната и обществото! Успех!