Конкуренцията в туризма се изостря

Конкуренцията в туризма се изостря

Реални прогнози за новия сезон могат да бъдат направени едва през февруари-март 2009 г., когато е активният период на записванията на туристи. В момента кризата засилва остро конкуренцията на туристическия пазар. В отговор на това държави като Испания, Гърция, Турция щурмуват пазара с мащабни рекламни кампании, каквито за България като туристическа дестинация липсват, каза изпълнителният директор на "Слънчев бряг хотел холдингс" АД Пейко Янков. Дружеството включва седем големи хотелски комплекса в Слънчев бряг. Според Янков средствата, които държавата отделя за реклама на България, са твърде малко, а това са стратегически инвестиции в този момент.
"Слънчев бряг хотел холдингс" АД отчита успешен туристически сезон. "Успяхме да удължим активния туристически сезон до 6-7 месеца при пълна заетост на базата чрез новаторски мениджмънт и поддържане на високо ниво на туристическите услуги", обясни Янков. От 10 до 30% е ръстът на туристите от Румъния, Унгария, Чехия, Израел, както и други традиционни и сравнително нови туристически пазари като Казахстан и Португалия, които са пробив на туроператора "Он травел". Нараснал е броят и на българските туристи, които идват на почивка на преференциални цени чрез туроператорски фирми и предварителни резервации.
Най-голям е делът на немските туристи, които продължават да поддържат засилен интерес към България. Това сочат наблюденията от туристическото изложение в Потсдам през този месец, на което "Слънчев бряг хотел холдингс" е участвал по покана на немския концерн REWE Group, в чиято структура е и туроператорската фирма ITS.
Базата на дружеството е запълнена и за предстоящите новогодишни празници, като пакетите са изкупени основно от румънски туристи. Като част от дейността за поддържане и повишаване квалификацията на кадрите мениджърските екипи от дружеството са осъществили работни посещения в Израел и големите туристически комплекси в Турция.