Областният град се задъхва от трафика
Най-големият проблем, с който се сблъскват архитектите от екипа, работещ по Общия устройствен план на Бургас, е транспортният. Това обяви главният архитект на общината Веселина Илиева. Към момента градът, особено в центъра, е почти скован от невъзможността да поеме автомобилния поток. Тъй като Бургас се разширява на север, се налага да се отделят около 6 дка общинска земя, за да се премести началната спирка на градския транспорт там. Предложението е на управителя на общинския превозвач "Бургасбус" ЕООД инж. Петко Драгнев. Още около 7 дка са необходими да се предвидят за разширяване на депото на тролейбусите.
Общинският съветник и председател на комисията по транспорт Павел Маринов настоя да бъде създадена зона за обществен достъп до пристанището. Той предложи да се помисли за вход и изход на пристанището, които да отведат транспортните средства извън натоварената с автомобилен трафик зона. Според него между черноморските общини трябва да има и жп връзка.
Екипът архитекти от обединение "Гео Щрих", което спечели конкурса за проекта на ОУП, уточниха, че в плана се предвижда високоскоростен монорелсов път, който да свързва всички градове по брега на морето, а на по-късен етап и на съседните черноморски страни.
Бургас няма подземен кадастрален план и това е причина всички фирми, които имат подземна комуникация, да работят на сляпо. Според един от ръководителите на "Гео Щрих" - доц. инж. Славейко Господинов, обединението разполага с възможности за разработване на подземен кадастър на Бургас, което е ново за България.
В следващите няколко дни представителите на всяка от заинтересуваните институции трябва да предадат в писмен вид статистическите данни и препоръките за новия план. "Амбицията ни е новият ОУП на Бургас да бъде изграден като отворена географска информационна система с възможност базата да се обновява непрекъснато", заяви ръководителят на екипа арх. Виктор Бузев.