За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Imaginary Friend
Рейтинг: 964 НеутралноТрафикът - едно истинско предизвикателство.
Не цъкам плюсове и минуси.wds23355772
Рейтинг: 868 НеутралноБургас може би единствен от всички областни градове у нас има възможност да развие обществен транспорт от типа "S bahn", т.к. централната част е обградена от три страни с ж.п. линии. Единствената неизградена е тази от изток която минава през Морската градина и съответно няма проблем да се направи т.к. има терен за това. Така, че транспортни проблеми за града има но са решими.
Това което ми прави впечатление при посещенията ми в Бургас е, че разстоянията са значителни поради разположението на отделните квартали. На практика града не е концентриран а расте по основните входни магистрали. Въпреки, че е над 15км. дълъг то в най-широката си част е по-малко от 2км. Това е идеалният вариант за монорелсов транспорт, т.к. с една или две линии ще се покрие голяма част от населението.
Изобщо вътрешноградския и крайградски железопътен транспорт е ключа към решението на транспортните проблеми на Бургас. И това решение е много по-лесно, бързо и евтино осъществимо отколкото където и да било другаде в България.
*****
НеутралноПак варненци да решат бургаските проблеми, а?
*****
НеутралноАми то досега имаше един бургазлия начело на Бургас, на когото 14 години му посиняха гърдите от тупане:
Булгар, булгар, пардон:
бургазлия, бур-газлия...
*****
НеутралноСмешно е как след 12 години стоене всички от новата власт се юрнаха да прокарват проекти за...догодина. Градът се задъхва от трафик от поне няколко години, никой не обърна внимание на това, че Сливен, Ямбол, Стара Загора, Хасково, че дори и Пловдив се изнесоха към Бургас, защото тук има работа. Нито един предвидлив общинар не предложи да се разшири малко тази и без това малоумна транспортна схема. Не може на град като Бургас да му отпуснеш 20 автобусни линии, един тролей и 3 маршрутки! Старата транспортна схема на Бургас при 250 000 население беше за 30 автобусни линии, 6 тролейбусни и активен Ж.П. транспорт, който да разтоварва по оста за Карнобат. От това не остана нищо, а населението и трафика се удвоиха. Идея за Ес-бан има още отпреди времето на Пияния, но тогава за родната комунистическа власт не бяха познати нито концесиите, нито обюествените поръчки. А като на сцената се появиха инвеститорите на Ес-баха в Дортмунд, Костадинов отсече, че парите са малко. А хората даваха 27 милиона марки през 1997-ма само за релсовия път и допълнително гарантирано инвестирани 34 милиона в мотриси и спирки. Но тъй като този град страда хронично от кадърни управници, ще си чакаме в задръстванията, ще си псуваме на воля и все пак ще подпомагаме Нефтохима като горим повече.
*****
НеутралноИдеята в статията е наистина осъществима и интересна. Това, че варненски форумец я обяснява по-подробно не е лошо - градовете трябва да си помагат в борбата с ограничеността и даже тъпоумието на управниците си. Просто трябва широк кръгозор и перспективн начи на мислене. Апропо, какво означава монорелсов транспорт? Ако наистина е така, става въпрос за движение по една релса - т.е. висяща железница. Да го обяснят, ако могат !
*****
НеутралноМонорелсов да не е подземен?
Imaginary Friend
Рейтинг: 964 НеутралноА дали бургазлии ще са склонни да слязат от колите си? Няма значение дали слизам от таралясниците на Бургасдрус или друго превозно средство - ако след това продължавам да вървя по улиците, защото тротоарите са блокирани от коли, все едно нищо не се е променило.
Не цъкам плюсове и минуси.