Локацията и пак локацията!
Благоприятното местоположение е едно от най-важните неща за доброто развитие на търговските площи. За разлика от офисите, които все по-често се разполагат в периферни райони на градовете, търговските обекти разчитат на комуникативната локация с постоянен поток от клиенти.
Според специалистите изграждането на един популярен търговски център може да повиши интереса към цялата околна зона. Насочването на голям обем инвестиции и развитието и благоустрояването на целия район води до повишаване на стойността и на околните имоти, смятат брокери.
Известните вериги и инвестициите
Варненската търговска зона около хипермаркет "Метро" се радва на интерес не само от страна на клиенти, но и на инвеститорите, посочват специалисти. Районът се обособява като притегателен център за разполагането на търговските площи на известни търговски вериги, каза Димитрина Узунова, мениджър кантора "Вили, къщи, парцели" на агенция за търговия с недвижими имоти "Адрес", Варна.
Около ядрото "Метро" са изградени големи търговски обекти като "Техномаркет Европа", "Зора", "Сима", "Киров Бош", мебелни къщи, автосервизи и други, посочи тя. По мнението на Узунова районът е особено популярен за фирми, които търсят терен за строителство на търговски обект. Към покупка на площи в зоната на "Метро" се ориентират и собственици на малки специализирани търговски обекти, допълни още тя.
Едни от основните причини за популярността на зоната са добре изградената инфраструктура и потокът от клиенти, който привлича всяка известна марка, посочи Димитрина Узунова.
Според нея зоната провокира интерес още поради концентрацията на търговски обекти, както и разнообразието на различни услуги, предлагани на едно място. В допълнение районът е благоустроен и разполага с паркоместа и зелени площи, каза още Узунова. По думите на мениджъра най-основното предимство на производствената зона до "Метро", което привлича инвеститорите, е наличието на план за регулация и застрояване. Друга причина за засиления интерес е стратегическото положение, което районът осигурява на търговските площи - близост до пристанището и автомагистрала "Хемус".
Моловете и инфраструктурата
Шопинг центровете "Мол Варна" и "Пфое мол" се намират в близост до варненските квартали "Младост" и "Трошево". Паралелно с изграждането им цените на жилищата в близките комплекси се повишават, показват данните на "Ера" от лятото на 2007 г., когато двата мола се намираха все още във фаза на строеж. Причината за нарастването на цените е очакваното развиване на инфраструктурата и облагородяването на кварталите, провокирано от новостроящите се търговски центрове, посочват брокерите. Варненският "Пфое мол" се намира на кръстовището на бул. "Сливница" и ул. "Тихомир". Булевардът свързва новообособилия се търговски район на "Метро" с централната част на града и осигурява на мола комуникативно местоположение.
Самият шопинг център се разполага в развиваща се търговска зона - в близост до супермаркета "Пикадили" - "Младост", и Mr. Bricolage.
"Мол Варна" е пример за търговски център, който провокира развитието на околната инфраструктура. Той се намира на ъгъла на бул. "Владислав Варненчик" и бул. "Христо Смирненски", който беше затворен за ремонт. Със средства от бюджета на община Варна и на инвеститора на мола "Интерсервиз Узунови" е изградено второ платно на "Христо Смирненски", показват данни на официалния сайт на район "Младост". Ремонтът улеснява движението при влизане и излизане от паркинга на мола. Той разполага още с план за озеленяване и благоустрояване на прилежащите терени, показват още данни на сайта.
Разположението на търговските площи се оказва един от най-съществените фактори за определяне на цената на имота, смятат специалисти. Цените на бизнес обектите, разположени на централните варненски булеварди, са подобни и дори по-високи от тези на същите имоти в София. Това посочи Павлина Никова, мениджър търговски площи в агенция за недвижими имоти "Фортон". Стойностите на имотите на булевард "Княз Борис" във Варна се конкурират дори с тези на безспорно най-атрактивния търговски булевард в България - софийския "Витоша".