Очевиден ефект...
Кметът Кирил Йорданов
Предстоят жестоки санкции
Само недобронамерените ще отрекат, че ефектът от новата организация на движението вече е осезаем. Практиката ни подсказа да изчистваме недоразуменията на проекта. Правим подобрения. Но и ще настоявам за строг контрол и жестоки санкции. Не може 5 водачи да паркират в час пик на забранено и да обезсмислят вложения за милиони, както и да губят време и нерви на хиляди варненци. Естествено е в началото на всяка промяна шофьорите да се лутат, защото им се налага да променят трайни навици. Както при други случаи, когато се въвежда нова организация на движение, нова схема, така и сега хората ще усвоят промените и ще се ориентират все по-лесно. Предстои скоростно проектиране и промяна на ул. "Дрин", тя ще пробие до ул. "Кракра", ще се разширява и пресичането й с бул. "Сливница". Промените в движението ще продължат и между улиците "Преслав" и "Хан Аспарух".
Вили Жечев, зам.-кмет
Движението е сложно нещо
Определено постигнахме облекчение на "Ген. Колев". Но изненадващо за самите нас напрежението се пренесе на "Цар Освободител". Системата е разчетена при движение на колите със скорост 40-45 км/ч, а в първите дни тя не беше по-висока от 10-15 км/ч. Дори се чуха мнения да оставим светофара на "Цар Асен" само на жълт сигнал. Но не се стигна дотам. Движението е сложно нещо, на едно място го освободиш, на друго се запуши. Както при всяко ново нещо има катаклизми, спомнете си какво беше след промените на "Дрин" и "Бенковска". И тук не очаквам напрежението да продължи дълго. Имаме генерален план отпреди 20 години, на базата на който са обмисляни транспортните потоци във Варна. Очевидна е нуждата от актуализация и това ще стане с приемането на новия общ устройствен план.
Теодор Авджиев, директор на АС РУД
Проектът не е наша работа
Задачата ни беше да разработим симулативна програма, да разиграем ситуацията, да се наблюдава дали колоните могат да се изтеглят от един светофар до друг. От самото начало организацията и светлинната регулация сработиха в условия, близки до перфектните. Но водачите, като нямат информация за тоталната промяна на вътрешнокварталните улици, като са неориентирани в обстановката, създадоха "брауново движение" около храма "Св. Петка". Това утежни общо транспортните потоци в района. Но с времето ще се подобри ситуацията с усвояването на новите маршрути.