За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Alexander97
Рейтинг: 975 НеутралноПосле войны- Откъде се появи този руски текст в тази статия?
*****
НеутралноИЗТОЧНИК НА ПАРА БЕ БЕЗУМНО ЛИКВИДИРАНАТА ЯХТА НА ФЕРДИНЕНД - ПРЕВЪРНАТА В МИНЕН ЗАГРАДИТЕЛ - "КАМЧИЯ".
Starec
Рейтинг: 466 ВеселоКато бивш военен моряк благодаря на Доротея за изчерпателната статия. Това трябва да се напомня и знае. Мъничка бележка - морската миля не е 1602 м., а 1852 м. и нещо.
ПоздравиСтатията напомня и нещо за безумната ни многогодишна политика да не си уважаваме и съхраняваме историята. Колко военни кораба още можеше/трябваше да се запазят - за спомен, за възпитание в морски традици, дори за уважение към тези, които са служили на тях. В края на краищата всеки кораб (цивилен или военен) е и част от територията на РБ и заслужава уважение и поне достоен край, ако не музей.
Поздрави Доротея и пишете още.
Starec
Рейтинг: 466 ЛюбопитноИ се сетих още нещо.
ПоздравиВ Созопол, пред бившата военно-морска база, имаше постамент с корпус на торпеден катер "Комсомолец" - като този пред музея във Варна. Интересно е - дали военните са го запазили и експонирали някъде, дали е захвърлен или пъргави хора са успели да го продадат - да кажем за скрап.
Дали това не е тема за друга интересна публикация ?
neptun
Рейтинг: 453 НеутралноПосле войны-
Ами щото е слаб превод от руски статията. Интересно е да се знае, че "сглобяването" на кораб не е точно като барбекю в двора. На практика това са първите метални кораби построени и спуснати на вода в България и доколкото знам в сегашния завод "Флотски Арсенал"