За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Stream
Рейтинг: 1391 НеутралноБраво!
Хитростта пречи на мисълта!Модерна работа!
И тук в София , живеещите в центъра започнахме да се "Вколеляваме", но има още много да се направи, както от страна на общината и на шофьорите, така и от страна на велосипедистите!
Но нещо не виждам на снимките противните светло отразителни жилетки, които ГЕРБ в омразата си към на ни накараха да обличаме! Подобно решение характерно за Мутро-милиционерското мислене на управляващите!
maria.ar
Рейтинг: 1425 ЛюбопитноВ града на Airbus може да се очаква такава еко-социална придобивка. Интересен фоторепортаж, макар и да има доста разминавания в снимки и текст.
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)Оставам си със желанието да виждам по-често ето тази картинка: "Шофьорите са инструктирани да се съобразяват с велосипедистите и е често срещана гледка автобус да пълзи след колело, спазвайки удобна за него дистанция."
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноО, мон дьо!
До коментар [#1] от "Stream":
Какво ти пречат жилетките? Или искаш да бъдеш фантом по пътищата, при забързания и интензивен трафик? Така, като се вколелявате живущите в центъро - ползвате ли маски, защото и въздухот не е от най-чистите, а пък мераклиите шофьори са повече, както и голяма част от обществения транспорт (засега) е с вехти коли, които яко бълват отровни газове. Как се справяте с уличните кучета?
До коментар [#2] от "Мария":
Сакън! Автобусът си има график, пътниците в него именно поради това го хващат. Колоездачът си има велоалея, нека не се мешат и не си пречат. Видовете транспорт трябва да съществуват хармонично, а не един на друг да се подчиняват.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноМного добре. Колелото е много икономичен, удобен и екологичен транспорт; поддържа здравето и не цапа околната среда. Ако се осигурят сигурни велоалеи и велопаркинги автомобилния трафик може да бъде намален неколкократно. А с тия схеми за "обществени колела" е още по-лесно.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Ирина Марудина
Рейтинг: 784 НеутралноСамо има една особеност - в Тулуза сняг няма... Да караш колело при (-15) за мен си е самоубийство.
nogica
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#5] от "Izida":
прав си,в БГ първо да направят паркинги да се регулира и спазват правилата за паркиране и тогава да ставаме вело.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#4] от "Bulgarische Motoren Werke":
Неколкократно намаление на автомобилния трафик при достъпна велоалтернатива е въпрос, както на условия, така и на манталитет. В Индия и Китай, например, и двата вида транспорт се ползват активно. У нас - велоентусиасти не липсват, ала удачно е да се кара в по-малък и с по-спокоен трафик град, отколкото в столицата (за момента).
До коментар [#5] от "Izida":
Чувал съм, че в Белгия и Холандия и при дъжд, и при сняг продължават яко да въртят педали. Може би с добра екипировка външните условия на пречат толкова.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#6] от "nogica":
То не останаха много парцели за паркинги (в центъра и по кварталите), освен под земята. София така се застрои с жилищни и офис сгради, все едно е един малък Пекин или умалена версия на Мексико Сити.
tuj_to
Рейтинг: 176 НеутралноДо коментар [#5] от "Izida":
Ееее в София не е сняг 8 месеца в годината, а най-много 4!
Пък и сега виждам по някой луд с 5 якета да кара, само не знам как е със зимните гуми и спирачният път.....
e_milen
Рейтинг: 8 ВеселоКарам си колелото и на -15 и на + 40 с най-голямо удоволствие. Пести ми време и пари, намалява ми стреса и ми оправя настроението. Препоръчвам го на всички озлобени и мрънкащи шфьори.
Интересн фото-репортаж! За мен поучителното е, че са въвели като правила това, което велосипедистите така или иначе правят и ще правят - да карат в автобусните ленти и в насрещното на еднопосочни улици.
tuj_to
Рейтинг: 176 НеутралноДо коментар [#7] от "Читател":
"У нас - велоентусиасти не липсват, ала удачно е да се кара в по-малък и с по-спокоен трафик град, отколкото в столицата (за момента)"
Те в по-малките населени места яко карат скутери - кой ти в провинцията ще се мори за лудо....а и скутерчетата горят по една шепа гориво...
Читател
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#10:"e_milen"]За мен поучителното е, че са въвели като правила това, което велосипедистите така или иначе правят и ще правят - да карат в автобусните ленти и в насрещното на еднопосочни улици. [/quote]
След моторджиите, следващите ентусиасти да си повишават адреналина (с риск за живота).
Колега, като казваш, че си караш колелото и в сахарска жега, и в сибирски студ, като как си намаляваш стреса ми е чудно - ако го правиш в София, разбира се?
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#11] от "tuj_to":
Може. Аз имам колело, и го карам в Прованса, в родния град - трафикът е предвидим, има централна пешеходна част, тихи улички, с две думи - спокойно е. В София не мисля да го взимам на този етап - прахоляци по улиците (които на пръв поглед не се виждат, ама от Витоша ясно си личи смога - съчетанието между фините прахови частици и изгорелите газове на МПС-тата), забързани и изнервени шофьори, глутници улични кучета.
По отношение на скутерите - прави ми впечатление, че на Запад в големите градове, дори в Атина ги ползват, а у нас са си все още екзотика, на фона на джипове, SUV-ове и луксозни лимузини.
e_milen
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#12] от "Читател":
Не търся обяснеие за анти-стрес свойствата на колелото, но действа. Обърни внимание и ще забележиш, че почти всички велосипедисти са усмихнати.
Dragoslava
Рейтинг: 1170 НеутралноАко велосипедите станат много, и те ще създадат проблеми.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#7] от "Читател":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)А бе така е. Всеки транспорт си има време и място. Ето сега например при -10, ясно е, че ще се качиш в колата, дори да си в малък град, където карането на колело не е опасно занимание. През лятото пък, когато времето е хубаво, е много по-удачно да се метнеш на колелото, особено за кратки разстояния, вместо да палиш студена кола, да светиш с фарове на бат Бойко и да киснеш по кръстовищата.
Що се отнася до инфраструктурата в големите градове, има още много да се работи, но определено колоездачите трябва да са отделени на безопасно място от автомобилния трафик, иначе си е страшно.
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#15] от "Dragoslava":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Да ти имам проблемите!
Скиорски
Рейтинг: 720 НеутралноТо всичкото много хубаво, ама ние първо такава качествена маркировка не можем да извадим - нашата се трие на 3-я ден, а и да извадим оня човечец дето карал пиян, без книжка, без ГО, без фарове и без преглед едва ли ще я забележи. А и дори да е без кола пак ще тръгне по велосипедната алея. Много работа имаме преди и след като направим вело-алеите.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#14] от "e_milen":
Не споря, че карането на колело е удоволствие. Ала когато трябва да се съобразяваш, например на невралгични места с автомобилния трафик, това си е немалко вълнение. Виж, ако има обособени велоалеи, така че да няма мешавица, тогава със сигурност ще се кара спокойно и в столицата. Засега такива се правят, ала се искат комплексни мерки, за да станат МПС-тата по-еко, улиците да се чистят с техника, а не на ръка, да няма кучета по улиците и въздухът да е по-чист.
Ирина Марудина
Рейтинг: 784 Неутрално[quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]През лятото пък, когато времето е хубаво, е много по-удачно да се метнеш на колелото[/quote]
А как се справяш с изпотяването? Щото не си представям да ида да се видя с приятели на ресторант в +35 с колело ...
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#20] от "Izida":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Е, ясно е, че и топлото време си има предел, както и студеното. Ако е горещо или трябва да караш по-умерено или да се качиш в кола с климатик.
Малко мъдрост се иска тука.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#16] от "Bulgarische Motoren Werke":
Така е.
e_milen
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#19] от "Читател":
Съгласявам се напълно с аргументите ти - лоша инфраструктура за всички участници в движението, лоша култура на всички участници в движението и мръсен въздух.
Но за мен велосипеда си остава най-удобния начин за транспорт в града. Намерила съм си безопасен маршрут, набавила съм си удобен дъждобран за лоши метеорологични условия, оставила съм си чифт елегантни обувки и костюм в офиса и си карам и си свиркам.
Не навивам никой да ме последва, само се фукам, колко ми е добре.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#20] от "Izida":
До коментар [#21] от "Bulgarische Motoren Werke":
Комбиниран транспорт - комби със стойка за колело.
Ако основните условия за безопасно велошофиране са изпълнени, времето навън не е чак такава драма - може да се кара спокойно през лятото, а зиме - по-добре облечени. Човек може да се изпоти в летните жеги - юли, август - и само пеша да ходи. Важното е средата да е приятелска и въздухът - по-чист.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#23] от "e_milen":
ОК.
Храбър
Рейтинг: 1391 НеутралноМисля, че текстовете не стоят под правилната снимка. Разместени са.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Stream
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#26:"Храбър"]Мисля, че текстовете не стоят под правилната снимка. Разместени са. [/quote]
Хитростта пречи на мисълта!Слабо казано!
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#27] от "Stream":
Знаем се, от Витоша по-високо нема, от български колоездачи по-добри - също. Другите в социума са имагинерни образи, с които няма да се съобразяваме, защото сме железни.
Те, правилата, са за другите.
Тъй, тъй... Още малко ще кажеш, че и от каски няма нужда, нали?
Апропо, нямам кола. Ходя пеша или с градския транспорт в столицата, в родния град - когато времето е добро, карам колело (и се съобразявам с другите участници в движението и с пешеходците, не очаквам да бъда господаря на пътя).
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#27] от "Stream":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Ти пък какво се разфуча, човекът ти казва, че в родния си град се движи с колело, какви кафета, какви коли?
А жилетките и фаровете, доколкото знам, са само за нощно време. Ако караш през деня не ти трябват.
Ирина Марудина
Рейтинг: 784 Неутрално[quote#27:"Stream"]Къде по другите страни и виждал велосипедисти с жилетки? [/quote]
В Лондон всички бяха с жилетки без изключение.
uti
Рейтинг: 174 НеутралноВъпросът с каските и жилетките не е прост. От една страна е по-безопасно с тях. От друга, обаче такива закони карат хората да се отказват от колоезденето и да водят по-невдравословен начин на живот.
Тази статия например изследва положението в Австралия и заключва, че като цяло положението се е влошило след въвеждането на задължително носене на каски...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18481926
БМЗ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#32] от "uti":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Шшшт, не подсказвай лоши идеи! Само това не са се сетили - да въведат каски. Но ако геноцидът продължи, нищо чудно да видим и тази "мярка".
Stream
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "Izida":
30593&set=pb.383641325003710.-2207520000.13554 98964&type=3&theater
36138&set=pb.383641325003710.-2207520000.13554 99221&type=3&theater
35158&set=pb.383641325003710.-2207520000.13554 99331&type=3&theater
Хитростта пречи на мисълта!Борис Джонсън, кмет на Лондон слиза от велосипеда си преди да държи реч на конференция.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=5087058158
Amsterdam
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4939837006
Кой кмет как отива на работа: Лондон, Ню Йорк и София
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4903268343
Лондонският кмет го има на две снимки, да ти прави впечатление че не е жилетка?
И тук задавам въпрос, ако велосипедитите са с жилетки защо и мотоциклетистите да не са със жилетки?
Каските не коментирам?
Аз карам велосипед по над 3650 км/година и по принцип нося и каска (овен в летните жеги) и светло отразителни елементи през ноща!
Stream
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "Bulgarische Motoren Werke":
Хитростта пречи на мисълта!Каските са въведени!
Азъщо не обичам Бат Мани-те*!
Но жилетката е милиционерският прочит на това което става по света!
Светло отразителните елементи по велосипеда (отпред, отзад и най вече на спиците) + активни светлини отпред и отзад са напълно достатъчни! Отделно на това се продават сигнално зелени (жълти поред други) жилетки закопчаващи е до врата отпред и проветряващи се отстрани,подаряват ги на клиентите на байк магазините!
В нормалният свят за пешеходци и тичащи за здраве се продават и светло-отразителни ленти за ръка/крак и на кръста, каквито аз и семейството ми ползуваме и за велосипеди върху тениски или якета с по ярки цветове, сигнално зелено, оранжево, жълто.
* Бат Ман - черно колето (графитно черно)(обикновено байк за няколко хиляди лева), черна каска, тъмни или черни дрехи и никакъв, ама абсолютно никаква светлинна сигнализация!
И обича да кара по средата на третокласни пътища и да пресича кръстовища без да се оглежда!
Въпросът е че "жилетката", дава "основание"на дивият селянин да те натиска с колата по пътя!Да те пръска с чистачките на кръстовището! Да дава мръсна газ точно когато те изпреварва! Да ти надува клакон като те види на пътя! да сипе закани!
И когато ти кипне и му ритнеш огледалото а после и главата да разправя "ама ти защо си без жилетка!"
* "Безсмъртен" които и търси да се блъсне в някой трактор без светлини или в баварец на див селянин с кирка и лопата вътре!
valbi
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар #35
[quote#35:"Stream, Седмица БАН за критика на Дневник!"]В нормалният свят за пешеходци и тичащи за здраве се продават и светло-отразителни ленти за ръка/крак и на кръста, каквито аз и семейството ми ползуваме и за велосипеди върху тениски или якета с по ярки цветове, сигнално зелено, оранжево, жълто. [/quote]
С две ръце подкрепям развитието на алтернативните методи за придвижване. Освен, че спомагат за по-здравословен начин на живот, облекчават трафика и благоприятстват за опазването на природата.
Но повечето светлоотразителни средства са доста скъпи. Разглеждах по разни магазини якета, цветовете сигнални. На цени от 200 лв, за някакво шушляче. Не са ми по вкуса и на мен тея полицейски жилетки, предпочитам яке, но като съм средностатискически работник, който работи, за да си плаща сметките и да си купи малко храна, как да си позволя якенце, което да си го нося с кеф? Най-евтиното е жилетка за около 5-7лв., но те отдавна носят негативен белег на сметосъбирачите или полицаите. Гривните и те са около 2лв./бр., а и не ми се струват много ефективни. Хубав стоп, фар са около 15 лв/ и то накрая като удариш тотала какво става.....Всеки месец мога да си позволя да си купя по едно нещо.
По-добре да проверяват и изискват всеки велосипед да има стоп и фар, отколкото жилетка. Забравих в коя държава беше, но са разработили специални ръкавици, които излъчват жълта светлина и се използват за подаване на сигнал преди да се завие... Тук и да го предлагат, а не съм чул, сигурно ще е с някоя космическа цена.
Все пак има места, на които може да се кара без специален светлилен режим на движение - паркове, планини. С много френдове си говорим и те не проумяват, че от тях зависи собствената им сигурност, да не казвам живот. Макар да ми е неприятна жилетката, предпочитам 20 мин. да съм с нея и да ме видят, отколкото да ме отнесат. Каквото и да правиш, ако ще мигащо ремърке да си влачиш, някои шофьори просто искат да не съществуваш, да не си на пътя или пък да те използват като отдушник за собствения им скапан ден. Тъпа работа.
pesheff
Рейтинг: 893 Любопитно[quote#30:"Bulgarische Motoren Werke"]А жилетките и фаровете, доколкото знам, са само за нощно време. Ако караш през деня не ти трябват. [/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.дори и денем помагат. Колкото по ярко е облеклото на колоездача, и колкото повече фарове и задни светлини мигат, толкова по-безопасно за него, дори и през деня. Наскоро четох едни изследвания по темата.
Колелото си е удоволствие, а и доста добро физическо упражнение което ми спестява много време от ходене по фитнеси и тн.
В Белгия и Холандия са напълно луди по велотата и си ги джъткат през цялата година, но инфраструктурата е на друго ниво от нашата.
В САЩ са много зле по този показател в повечето градове с малки изключения.
За БГ имам много надежди да се оформи едно ядро от ентусиасти поне в по-големите градове. Така ще се появят различни организации които да въздейставт над управниците, и малко по малко ще се развие инфраструктурата и законовата уредба.
Като туристическа държава, защо да нямаме една мрежа от вело алеи които да се припокриват със второстепенните пътища, и да може да се обикалят поне планините и покрай морета на две колела?