40 млн. туристи потеглят по следите на филмите

40 млн. туристи потеглят по следите на филмите

Последните два филма на режисьора Уди Алън "Полунощ в Париж" (кадър от който е показан на снимката) и "На Рим с любов" пресъздават атмосферата на двата града така, че действително човек да поиска да се поразходи по стъпките на неговите герои. Следващият сюжет ще се развива в Ню Йорк, обещава режисьорът. <br />
Associated Press
Последните два филма на режисьора Уди Алън "Полунощ в Париж" (кадър от който е показан на снимката) и "На Рим с любов" пресъздават атмосферата на двата града така, че действително човек да поиска да се поразходи по стъпките на неговите герои. Следващият сюжет ще се развива в Ню Йорк, обещава режисьорът.
Столицата на Нова Зеландия - Уелингтън, се прекръсти за дни на "Средата на Средната земя" само и само, за да угоди на почитателите на  Дж. Р. Р. Толкин, пристигнали там  заради премиерата на филма "Хобитът",  сниман в страната. Авиокомпания Air New Zealand дори подготви за пътниците си  видео инструкция за безопасност в духа на сагата, за да предвкусят удоволствието от допира до толкиновите герои още преди да са кацнали.
Испания пък посрещна 600 хил. туристи от Индия само заради това, че по-рано е приела на своя територия снимките на Боливудска продукция.
Българските туристически агенции също отговарят на интереса към филмите. През последните години Истанбул усилено е рекламиран у нас като "градът на любимите турски сериали".  Париж пък от години предлага екскурзии по местата, показани в екранизацията на "Шифърът на Леонардо".
Четирийсет милиона туристи в света през миналата година са решили за къде ще пътуват според филмите, които са им харесали. Да посетиш местата, където е снимана впечатлила те филмова творба, се превръща във все по-мощен стимул за пътуващите, показват резултатите на базираната в Брюксел международна компания за маркетингови проучвания в туризма TCI Research. Изследователите дори смятат, че възвращаемостта от инвестицията за туризма на страната домакин дори е по-висока, отколкото при традиционните рекламни кампании.
Всеки пети от "филмовите туристи" е китаец, а най-чувствителни към това да сравняват киносюжетите с действителността освен тях са руснаците, индийците и бразилците.
Според проучването, киното е стимул да пътуват предимно за млади хора, най-привлекателни за кинотуристите са краткотрайните екскурзии или местата, които не са посещавали преди. Резултатите сочат, че  най-популярните дестинации дължат между 1 и 10 на сто от туристите си на "филмовото" си минало.