Фотогалерия: Непознат кът от Барселона

http://www.casalleomorera.com/

Фотогалерия: Непознат кът от Барселона

Спиращата дъха архитектура на Барселона обикновено се свързва с името на великия й архитект Антони Гауди. Малко в сянката му остава друг майстор на сградите, които са повод туристите да посещават каталунската столица и до днес - Луис Доменек и Монтанер. Двамата са живели по едно и също време - родени са в средата на 19 век.

  • Спиращата дъха архитектура на Барселона обикновено се свързва с името на великия й архитект Антони Гауди. Малко в сянката му остава друг майстор на сградите, които са повод туристите да посещават каталунската столица и до днес - Луис Доменек и Монтанер. Двамата са живели по едно и също време - родени са в средата на 19 век.
    Спиращата дъха архитектура на Барселона обикновено се свързва с името на великия й архитект Антони Гауди. Малко в сянката му остава друг майстор на сградите, които са повод туристите да посещават каталунската столица и до днес - <a href="http://www.dnevnik.bg/na_put/2012/11/02/1935581_na_put_poseshtenie_na_dvoreca_v_koito_se_onemiava/">Луис Доменек и Монтанер</a>. Двамата са живели по едно и също време - родени са в средата на 19 век.
  • Сега ценителите на Барселона имат още един повод да посетят града, защото след рестраврация вече отвори врати за посетители една от големите архитектурните творби на Доменек - Casa Lleo i Morera. Туровете са на английски, испански и каталунски, с предварителна резервация.
    Сега ценителите на Барселона имат още един повод да посетят града, защото след рестраврация вече отвори врати за посетители една от големите архитектурните творби на Доменек - Casa Lleo i Morera. Туровете са на английски, испански и каталунски, с предварителна резервация.
  • Къщата се реставрива в продължение на две години по проект на нейния собственик - компанията "Нуньо и Наварес".
    Къщата се реставрива в продължение на две години по проект на нейния собственик - компанията "Нуньо и Наварес".
  • В последните години на 19 век големият архитект получава поръчка да преустрои съществуваща къща, намираща се на един от престижните булеварди в града - "Пасейг де Грасиа", на който могат да се видят и няколко от най-ценните творения на Гауди. Авторът на поръчката е Франсеска Морера и Ортис, която наследила съществуващата сграда от чичо си. Тя обаче не доживява да я види обновена. Синът й я наследява и давата името, с което е позната днес.
    В последните години на 19 век големият архитект получава поръчка да преустрои съществуваща къща, намираща се на един от престижните булеварди в града - "Пасейг де Грасиа", на който могат да се видят и няколко от най-ценните творения на Гауди. Авторът на поръчката е Франсеска Морера и Ортис, която наследила съществуващата сграда от чичо си. Тя обаче не доживява да я види обновена. Синът й я наследява и давата името, с което е позната днес.
  • Доменек обновява в модернистичен стил сградата. Собствениците му поръчват да разруши фасадата и да я изгради наново. Доменек събира екип от най-видните майстори в различни области по това време - специалисти по мозайките, скултор, мебелисти. Така се появяват три галерии и каменни балкони на различни етажи.
    Доменек обновява в модернистичен стил сградата. Собствениците му поръчват да разруши фасадата и да я изгради наново. Доменек събира екип от най-видните майстори в различни области по това време - специалисти по мозайките, скултор, мебелисти. Така се появяват три галерии и каменни балкони на различни етажи.
  • Фасадата и мецанинът са декорирани с различни орнаменти. Най-забележителни са скултурите на Еусеби Арнау - две двойки женски фигури. Те са били разрушени и отново създадени през 1943 г. По фасадата има алюзии за фамилното име на собствениците, което означава черница (morera).
    Фасадата и мецанинът са декорирани с различни орнаменти. Най-забележителни са скултурите на Еусеби Арнау - две двойки женски фигури. Те са били разрушени и отново създадени през 1943 г. По фасадата има алюзии за фамилното име на собствениците, което означава черница (morera).
  • Като корона на фасадата Доменек решава да създаде малък купол, който обаче по проект надхвърля максимално разрешената от общината височина и се налага да се иска специално разрешение за изграждането му. Тъкмо той е използван за разполагане на картечници по време на Гражданската война.
    Като корона на фасадата Доменек решава да създаде малък купол, който обаче по проект надхвърля максимално разрешената от общината височина и се налага да се иска специално разрешение за изграждането му. Тъкмо той е използван за разполагане на картечници по време на Гражданската война.
  • Ценителите на архитектурата виждат в интериора "експлозия от модернизъм" - прозорци, които представляват стъклена мозайка, мозайки, керамика, скултури, дърво, мрамор, сграфито...
    Ценителите на архитектурата виждат в интериора "експлозия от модернизъм" - прозорци, които представляват стъклена мозайка, мозайки, керамика, скултури, дърво, мрамор, сграфито...
  • Вестибюлът и стълбищата също са пример за различни модернистични техники, които са сътворили работещите с Доменек майстори.
    Вестибюлът и стълбищата също са пример за различни модернистични техники, които са сътворили работещите с Доменек майстори.
  • Фасадата е украсена със скултури на нимфи и с предмети, които са били новост за времето си - фотоапарати и грамофони. Къщата е завършена през 1906 г.
    Фасадата е украсена със скултури на нимфи и с предмети, които са били новост за времето си - фотоапарати и грамофони. Къщата е завършена през 1906 г.
  • Къщата остава собственост на семейството до 1943 г., когато е продадена на застрахователна компания. Четиресет години по-късно е продадена отново и отново.
    Къщата остава собственост на семейството до 1943 г., когато е продадена на застрахователна компания. Четиресет години по-късно е продадена отново и отново.<br />
  • Въпреки това, тъй като в продължение на три поколения къщата остава фамилна собственост орнаментите са добре поддържани. Някои от тях обаче са променени и дори разрушени заради настъпващото в началото на 20 век културното движение - Noucentisme.
    Въпреки това, тъй като в продължение на три поколения къщата остава фамилна собственост орнаментите са добре поддържани. Някои от тях обаче са променени и дори разрушени заради настъпващото в началото на 20 век културното движение - Noucentisme.
  • Фотогалерия: Непознат кът от Барселона
  • Близо до къщата е друго забележително произведение на Доменек - болницата "Сан Пау", чиято сграда е под защитата на ЮНЕСКО и наскоро също беше отворена за посетители след сериозен ремонт.
    Близо до къщата е друго забележително произведение на Доменек - болницата "Сан Пау", чиято сграда е под защитата на ЮНЕСКО и наскоро също беше отворена за посетители след сериозен ремонт.