Започна най-мащабната реставрация на 225-годишния фонтан "Ди Треви"

На живо
Заседанието на Народното събрание

Започна най-мащабната реставрация на 225-годишния фонтан "Ди Треви"

Започна най-мащабната реставрация на 225-годишния фонтан "Ди Треви"
Reuters
Тази седмица в Рим започна най-мащабната реконструкция на прочутия фонтан "Ди Треви" в 225-годишното му съществуване, съобщи "Ройтерс". Начинанието е част от поредица реставрации на ценни забележителности в Италия, финансирани от частния бизнес.
Каменните тритони, водещи колесницата от мидена черупка на морския бога Нептун, ще бъдат почистени, ще бъдат монтирани нови помпи и осветление. Работата, която предвижда и бариери, отблъскващи гълъбите, ще приключи за 16 месеца и ще струва 2.2 млн. евро. 
Започна най-мащабната реставрация на 225-годишния фонтан "Ди Треви"
Reuters
В понеделник водата към фонтана, бележещ края на някогашен акведукт, спря, за да започнат работа реставраторите, спонсорирани от италианската модна къща Fendi. Някога тук, където са се срещали "три пътя" (tre vie), откъдето е и името на фонтана, древните римляни са идвали да утолят жаждата си със светена вода. 
Днес туристите вероятно са разочаровани да видят обвита в строителни скелета една от най-големите забележителности на Вечния град, но реставраторите се опитват да намалят усещането за строителна площадка като са прокарали мостове за разходка. 
"Можем да върнем на града част от това, с което той  ни е зареждал през годините -  усещането за красота, културата и вдъхновението. Това е  особено важно в момент, когато Италия има нужда да вършим повече, а да приказваме по-малко, коментира изпълнителният директор на "Фенди" Пиетро Бекари. 
Започна най-мащабната реставрация на 225-годишния фонтан "Ди Треви"
Reuters
Фонтанът вероятно е най-известният в света заради сцената във филма на Федерико Фелини "Сладък живот", в която шведската актриса Анита Екберг нагазва във водите му, приканвайки партньора си Марчело Мастрояни да я последва. 
Заради недостига на публични средства държавата призова италианския бизнес да подпомогне със средства възстановяването на исторически обекти, които привличат в Италия милиони туристи годишно, посочва "Ройтерс". 
Производителят на луксозни обувки  Tod's плаща за възстановяването на Колизеума, "Булгари" финансира поддръжката на прочутите стълби на площад "Испания". Във Венеция основателят на марката облекла "Дизел" Ренцо Росо спонсорира възстановяването на моста "Риалто", групата от военния комплекс "Финмеканика" предоставя 2 млн. евро в технологии и персонал за спасяването на Помпей. 
Традицията повелява всеки гост на Рим да хвърли монета във фонтана "Ди Треви" , за да се върне отново в града. Това поверие носи на местните власти 1 млн. евро годишно, които поне частично подпомагат поддръжката.