За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
izabell
Рейтинг: 1289 РазстроеноЧестно казано, не ми хареса галерията.Много техника, малко социални групи от хора, природа никаква, а пътят е толкова живописен.Ще взема да отида да направя галерия като хората.
Ристьо
Рейтинг: 571 Веселопътувал съм с тази железница преди 25 год...
екзотика
във всеки момент очаквах каубои с коне да превземат влака ..
от всяка спирка се качваха баби и дядовци с кози , овце...
а вагоните - "Кабрио" ..проветрение , гледка
лятно време - кеф..
зимно време , без печка във вагона...Клинч
oex13531876
Рейтинг: 120 ЛюбопитноФотографът вероятно иска да ни убеди, че снимките са от Албания. Вместо да снима зарадените възрастни помакини, да беше направил някоя снимка на Планината !
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1372 Неутрално125км за 5 часа
Хотели как лучше, получилось как всегдаirons
Рейтинг: 845 ВеселоБраво на Автора! Тази железница е изключителна находка, но показва абсолютната н несъстоятелност като "туристическа дестинация".
))))))
Вместо да се правят разни "спа енд уелнес" първенюшки комплекси, теснолинейката може да стане хит!
Харесва ми, че от галерията се вижда, че доста от гарите са в добро състояние. За локомотивите 50 години не е сериозна възраст, но би трябвало вече да се поръчат нови вагони. Поради това, че са малоразмервни, няма да са много скъпи.
А коментар №1 е вицът на деня
hmc12310991
Рейтинг: 120 НеутралноДолината на широките гащи,а?Авторът да беше обърнал внимание и на природата,що ли,допотопни таралясници никому не са интересни?
emil
Рейтинг: 1152 НеутралноТази линия е едно от най-големите туристически богатства на България и в същото време такава колосална занемареност. Такова нежелание и безинициативност. Бил съм къде ли не по света и на много места къде по-неживописни железници се превръщат в централни атракции. В Аляска например има две такива. Една пътува до парка Денали, а другата е по течението на Клондайк.
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАВместо БДЖ да стегне пътя и да пусне два увеселителни влака със стъклени покриви и да продава билети из цяла Европа за отиване и връщане с мезета и вина те се офлянкват и се чудят как да вържат двата края. Къде другаде ще можеш да си пиеш виното и да видиш три планини за няколко часа. Поне да я дадат на гърци или турци за 10 години.
traveler1
Рейтинг: 954 Неутрално[quote#4:"Рокер от клуба "Нощни мишки""]125км за 5 часа[/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОИнтересно, след като в Германия по сумати теснолинейни жп линии се движат влакове на парна тяга, какво бихте казали за тях?
https://www.youtube.com/watch?v=CY_SiIHAtGU
https://www.youtube.com/watch?v=41nxwA9r5bg
https://www.youtube.com/watch?v=ayMLbzS0Lak
holemden
Рейтинг: 233 Неутралнона мен ми се налага да я ползвам 3-4 пъти в седмицата да хода от село в София на работа, от Септември взимам друг влак
aralambi
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#5] от "irons":
"Вместо да се правят разни "спа енд уелнес" първенюшки комплекси, теснолинейката може да стане хит! "
А защо "вместо", едното не пречи на другото? Велинград е уникален със своите минерални извори, какво пречат "спа и уелнес" на теснолинейката?
Пътувал съм с нея, не по цялото трасе, но е удоволствие, толкова е красиво!
Максо
Рейтинг: 902 Весело"Влакът минава по четири големи моста и през 35 тунела." - и от тези 35 тунела и 4 моста не видяхме нито една снимка, за сметка на солидно количество баби, армагани и баби с армагани
Sic transit gloria mundi...Арт-ът много тресе фотографа
chicago514
Рейтинг: 750 ВеселоКарай да върви,това е блус.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#10] от "aralambi":
Естествено, че едното не пречи на другото. Само, че в Бг вече има "Спа" и там, където няма вода. Освен това, презастрояването е факт навсякъде.
Да не забравяме, че част от първенюшката радост, е карането на "джипове сред природата, на чист въздух".
OMUNVINGE
Рейтинг: 120 Весело6 декември 2002г. на път към Банско за студентски празник: рано сутрин, страхотна компания, няколко ботилки за подгряване на настроението, магически пейзажи, пътуването от Варна до Банско с влак ми се стори цяла вечност но ми остави незабравим спомен от студенските години.
kadinoza
Рейтинг: 233 ВеселоПоздравления за фотографа! Беше удоволствие да пропътувам трасето през обектива му!!!
aralambi
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#13] от "irons":
В България има стотици минерални извори, не вярвам някой да е направил спа-център на място, на което няма извор. Даже не ги ползваме достатъчно, други страни с по-малко минерални води имат в пъти повече спа-центрове.
sa6
Рейтинг: 350 НеутралноТази линия е истинско бижу, а природата не може да се опише с думи. Който не е пътувал да го планира в най-скоро време. А ако БДЖ се управляваше като хората, да бяха добавили поне 1 вагон за туристи с панорама отзад. Да не говорим че ако линията се продължи до Гоце Делчев и после до гръцката линия в Драма (понеже гърците са луди по нашата теснолинейка) при това с евросредства, линията нямаше да има аналог в Европа. Ама викаш ако бяхме инициативни да сме се оправили...
ЕвроатлантидаPetleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноСнимка 14 - Платното е единично и влаковете се изчакват на гарите, за да се разминат!
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Платната не са ли по пътищата? Или по-скоро става въпрос за линия, но автора бърка кое за какво е... Ама карай, не толкова важно!
Нищо и няма на тенолинейката, само дето и нея са я налегнали всички тежки БДЖ симптоми! Вагоните са мръсни и вмирисани, зимата студ, лятото жега...! Пренасят се кошници, чували и всякаква жива малогабаритна стока, в което само по себе си няма нищо лошо, ама можеше поне за едно товарно вагонче да помислят...! Иначе си е колоритно и интересно! Но в крайна сметка - влак, като влак, само че по-малък!
man_un
Рейтинг: 733 НеутралноСН. 26, 27. Някой да не си помисли, че влакът се управлява с волан. Колелото пред машиниста фактически е газта и завъртането до определена позиция регулира скоростта. Бронзовата ръчка вероятно е спирачката. Старите теснолинейки са атракция, в западните страни са поддържани в оригиналния си архаичен вид и носят големи приходи от туристи.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#16] от "aralambi":
Мисля, че от коментара ми се разбира каво имам в предвид
Гошо Диша
Рейтинг: 507 НеутралноВсичко звучи екстремно и доста рисковано! Влакчето е пред разпадане , както и всичко останало.. пътища, гари, релси...
Xumpomo name
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#6] от "hmc12310991":
Birds of a feather flock together.природата отиди и я виж сам, вместо да плюеш човека.
снимал каквото снимал, това да не е фотографски конкурс тук
bretschneider
Рейтинг: 458 НеутралноПопаднала в добри ръце, теснолинейката може да се превърне в машина за пари!
Хадилев
Рейтинг: 616 НеутралноЩе цитирам колегата cinik:
"За тези къси междуградски разстояния с ниска интензивност на ползване би било достатъчно една маршрутка да се завърти 5-6 пъти за деня и ще свърши много повече работа, отколкото целия влак.".
Това важи за повечето ако не и всички губещи линии. Иначе като атракцион нека си остане, но не и в ръцете на държавата. Не виждам с какво тази линия е по-добра в сравнение с тази през Искърското дефиле, освен че е най-високата и че "е място за срещи и социални контакти".
п.с. колеги, пише се парвеню и означава издигнал се чрез богатството си нискокултурен и духовнобеден човек.
hmc12310991
Рейтинг: 120 НеутралноБре,бре,направо съм потресен,много любители на БДЖ !Програмата за масова лоботомия на населението върви успешно.Само за сведение:пътувал съм с теснолинейката.Пред мен някакво чиче най-невъзмутимо си режеше ноктите и ги пускаше на земята,което помрачи впечатлението от наистина красивите гледки.Но това явно няма значение за герберските тролове,те вече стягат бохчите за мутрохотелите на Кафяво море.Нали така заръча бате Бойко!
sa6
Рейтинг: 350 НеутралноДо коментар [#25] от "hmc12310991":
Евроатлантида[quote#25:"hmc12310991"]Пред мен някакво чиче най-невъзмутимо си режеше ноктите и ги пускаше на земята,което помрачи впечатлението[/quote]
и какво, гледаше и клепаше с уши? Утре ще дойде да си ги изреже в хола ти и ти пак ще си траеш?
Танас
Рейтинг: 1416 ВеселоБлагодарско за галерията. Кеф.
Цацарoff - Оставка ! >:-)maginka
Рейтинг: 606 Неутралнотеснолинейката е факт. и наистина е едниственият варинат за превоз на някои хора. мисля,че държавата трябва да го оцени и едновременно с това да положи усилия да я доразвие и запази
grand funk railroad
Рейтинг: 796 ВеселоБлагодаря за галерията! Явно, в тази част на България, животът е спрял.
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluchegrand funk railroad
Рейтинг: 796 ВеселоДо коментар [#2] от "Бахуристан":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#2:"Бахуристан"]във всеки момент очаквах каубои с коне да превземат влака .. [/quote]
+++++++++++++++
the_fat
Рейтинг: 177 НеутралноЯвно няма "вагон-ресторант" дано поне клозети има ...макар че
клозетите по наще влакове са доста отблъсквщи и дано не ти се налага да ги ползваш по време на джижение.По преди се спомена за някакъв пасажер който си рязал ноктите във вагона...неразбрах дали на ръцете или краката- което според мен не е без значение.Преди време и аз пътувах с влак и един от предното купе явно в нетрезво състояние започна да повръща от прозореца, следствие на което малки парченца от картофчета ,малки грахчета и парченца салам плувнали в червено вино се залепиха за нашият прозорец.Добре че беше затворен.Това не би било проблем в тази валкова композиция - при средна скорост 35 км/ч а на завоите и по малка.При такава скорост даже и да си пиян не би се стигнало до подобни изцепки ,а даже и да стене при връщане от прозореца ,няма такава турболеция и няма да се цапат и съседните прозорците.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#24] от "Хадилев":
Съгласен съм за корекцията на думата парвеню. Неволна грешка при писането, виноват.
irons
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#25] от "hmc12310991":
Аз и в София в трамвая съм виждал:
1. Кифли да ядат кифли
2. Един чичо да яде домати, като си ги бели пуска обелките на земята
3. Младеж да яде дюнер, койте тече отдолу (обичайна гледка, между другото).
InmoInvestments
Рейтинг: 1071 Неутрално5 часа път ? С влак ? В мизерия ? За пет часа мога да направя континентален полет до екзотично място......
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al CaponeНиколов
Рейтинг: 1034 Неутрално"Влаковете са общо шест на денонощие – по три във всяка посока.Средно на ден в тях се возят по 700 души, което прави по около 180 на влак."
Авторе, глупостта дето си я писал за 40-те хиляди дето нямали друг транспорт не е единствената. С по-горните изречения показваш и, че не можеш да смяташ - 700 делено на 6 не е 180, а 116. А като гледам полу-празните вагони на снимката дори и в тази цифра се съмнявам.
Николов
Рейтинг: 1034 Неутрално[quote#19:"man_un"]Старите теснолинейки са атракция, в западните страни са поддържани в оригиналния си архаичен вид[/quote]Така е - но се поддържат от доброволни сдружения и частни компании. Не се издържат от държавни субсидии.
Николов
Рейтинг: 1034 Неутрално[quote#9:"holemden"]на мен ми се налага да я ползвам 3-4 пъти в седмицата да хода от село в София на работа, от Септември взимам друг влак[/quote]Леко ме съмняваш. В колко тръгваш и в колко стигаш? Щото теснолинейката не е особено бърза. Пътуването е мин. 3 часа в едната посока (и то ако не тръгваш много далеч от Септемри).
Явно имаш много кратък работен ден
Коки
Рейтинг: 789 ЛюбопитноГалерията е супер като идея, но като реализация - не чак толкоз - можеше да има от "осморките", от "шестиците", от мостовете и тунелите....ама нищо, следващия път...
diegos
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#5] от "irons":
Надявам се, че коментар №1 е самоирония... ха ха ха
Иначе да, твърде много еднообразни снимки. И да, това е една прекрасна възможност за развитие на нормален туризъм- просто липсва стратегия, както частна, така и държавна. Никаква инициатива. Разкошна дестинация примерно за фотографски туризъм... ама йок. Влакчето ще крета докато се саморазпадне, линията ще буреняса, гарите ще се разпаднат и до там... аз даже се чудя как всичко това още съществува, не е разграбено, разпродадено, приватизирано или за скрап...
kykyyy
Рейтинг: 177 Неутрално[quote#2:"Ристьо"]а вагоните - "Кабрио" ..проветрение , гледк[/quote]
Не съм попадал на кабрио. Движат ли се още?
Доналд Радев
Рейтинг: 676 Неутрално[quote#18:"tww09306483"]Нищо и няма на тенолинейката, само дето и нея са я налегнали всички тежки БДЖ симптоми! [/quote]
"Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"Ами приходите са 50-100 пъти по-малки от разходите. Виждал съм (от шосето) в цялата композиция да се возят 3-4 пътника. Много акълии ръсят мозък, но да я вземат под аренда линията и да си пускат всякакви увеселителни влакчета. И накрая да си видят сметката...
Храбър
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#0:"Кристиан Ваклинов"] "В чужбина такъв влак би бил целия в панорамни стъкла от пода до тавана, за да могат хората да се наслаждават на красотата. Тук няма такива екстри, но за сметка на това има 50 годишни локомотиви"[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Аз пък ги харесвам точно такива каквито са сега.
Стари, очукани, навяващи спомени за едно време....пълни с романтика и хубави природни картини.
Новото и лъскавото ще убив точно романтиката и спомените!
Riley
Рейтинг: 545 НеутралноДо коментар [#34] от "InmoInvestments":
Imagination is as important as knowledge.Зависи какво търсиш. Ако е "екзотична крайна дестинация" или "луксозен и бърз транспорт", теснолинейката не е за теб. Ако искаш нещо по-автентично, нови преживявания или богатство от впечатления, ще намериш какво да харесаш и в очуканите вагони, и в малките селца, и в автентичните баби с дисаги. Отначало е малко странно, но понеже е различно, се запомня. Поне с мен е така.