За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
mahjongg
Рейтинг: 381 ВеселоЗабравили са Пловдив. Има един булевард с велоалея и още 3 в строеж
pifi
Рейтинг: 221 ЛюбопитноБат' Бойко дано да ни нареди в десятката по велоалеи!!!!!!!! Поне да сме здрави и бедни......
only4thinkers
Рейтинг: 1341 НеутралноА дано и ние да доживеем това да се случи и у нас.
Додо
Рейтинг: 602 НеутралноЧетейки такава статия, човек не може да не се попита, първо, къде е България(не ми казвайте, зная къде е, за съжаление) и защо не се работи по-сериозно в тази посока у нас!
Би било толкова хубаво да имаме повече велоалеи, повече инфраструктура в тази посак и може би, най-важното, повече култура в тази посока!
morellina
Рейтинг: 5 Неутралнопропуснали са един изключително велосипеден град, при това от десетилетия - Мюнстер в Германия.
mihaela77
Рейтинг: 221 НеутралноЩе ни нареди той.....ние сме на светлинни години. Хората по света мислят за атмосферата, за вредните емисии, за поощряването на активността и спорта, както и за изготвянето на подходящи съоръжения....как ще ги стигнем....как??!!
pifi
Рейтинг: 221 ВеселоДо коментар [#4] от "Додо":
Културата трябва всеки сам да си я изгради и най-вече задкормилните устройства на автомобилите!
niakoi_si
Рейтинг: 594 НеутралноНе ставайте смешни, не ви е виновен Бойко, а Ганьо. Знаеш ли кога ще накараш Балкански да слезне от колата и да почне да върти педали? Точно никога.
novalis
Рейтинг: 221 НеутралноКак ще ги стигнем датчаните и холандците?? Просто сме си такиеа- трудно ще накараш българина да върти педалите и да се мъчи, като може да си кара спокойно колата.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Petleshev
Рейтинг: 2956 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Ама въобще не мога да се съглася...! Дори и хората, които го искат, няма как да го направят, защото инфраструктурата е отвратителна и прахоляка е навсякъде! Повярвайте, че много хора, както и аз самия ще яхна колелото за разстояния от по няколко километра в града...! Но само мисълта, колко пушеци ще изгълтам и на какви олигофрени им дават книжки, ме отказват почти винаги...!
elevation04
Рейтинг: 274 ВеселоА има ли класация за градове с най много паркирани коли по тророари и градинки
mapuhcku
Рейтинг: 640 НеутралноВ България се налага американски тип на придвижване - събираш 1000 лв, купуваш си кола и вече си част от обществото. Ходиш да пазаруваш до магазина с кола, ходиш на работа с кола, оставяш децата в детската градина с кола, абе изобщо без кола си загинал. Помня преди 20 години, когато леля ми си купи колело със скорости и го караше всички в квартала й викаха "Тая лудата дето блъска с колелото, вместо мъжът й да я кара на работа с колата" - още от тогава си битуват тези порядки и начин на мислене.
DS
Рейтинг: 747 Неутрално[quote#4:"Додо"]Четейки такава статия, човек не може да не се попита, първо, къде е Българи[/quote]
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Средна надморска височина:
България- 472 м.
Холандия - 30 м.
Белгия 181 м.
Средна температура Януари
България - 0.6
Холандия +2.1
Белгия +1.6
Средна температура Август
България +19.6
Холандия +16.5
Белгия +16.4
После непалците не карали колелета ми карат ски, та така.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1911 Весело"може да е приятно упражнение, или борба за живот" - като странна граница на Ориента и Европа, в родината ни са странни и разбиранията за велосипедите, велосипедистите и защо за такива индивиди трябва да се правят някакви "екстри", правила и съображения. Повече от сигурно е, че разните права на нашумели с неспазването на БГ закони граждани, са къде, къде по-значими, по-съобразени с евро каноните, по-обгрижвани от комитети, асоциации, проекти. А, за КОЛЕЛОТО, това толкова велико, леко, лесно и евтино за всички хора, тепърва ще му се търси законови и всякакви напасвания с БГ манталитет. А, дано, ама и за дълго!
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Sabbath
Рейтинг: 594 ЛюбопитноНикак не съм съгласен с първото изречение-"В зависимост от града, в който се намирате, карането на колело може да е приятно упражнение, или борба за живот".
Градът в който живея,напоследък развива много добра колоездачна инфраструктура.Изградени вече са десетки километри велосипедни алеи и продължават със строежна още.Преди десетина дни,реших и аз,да се пробвам.Изколоездих към 5-6 км.и резултатът е,че и до днес ме боли задникът,а тестисите ми още са смачкани.Извод-дори пътуването със стар автомобил по разбито шосе е за предпочитане пред язденето на ново колело по гладка алея.Карал съм стари коли по 300-400 км.без почивка,след което съм слизал от автомобила с дирник и яйца като нови.Вярно,струва пари(бензин/нафта,масло,гуми,амортизация),но за удобство се плаща.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Затова ли колоездачите са повече, отколкото велоинфраструктурата може да поеме?
MyTwoCents
Рейтинг: 198 ЛюбопитноКога ще ги стигнем...
@)----,--'--buran
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#17] от "Sabbath":
А преди да пробваш, от колко години не се беше качвал на колело? Защото болките в задника, са нещо нормално, ако не си се качвал дълго време. Минава след 1-2 карания. От друга страна, това, че тестисите са ти смачкани (+ болките в задника) подсказват, че може да става въпрос за неподходяща или недобре настроена седалка (наклонена, изнесена напред/назад и т.н.) седалка.
MyTwoCents
Рейтинг: 198 НеутралноДо коментар [#15] от "Dimitar Stoyanov":
@)----,--'--Климатологичните фактори определено са от значение. От друга страна обаче зимите в София или Пловдив определено не са толкова люти колкото преди (дори и 20/30 години).
Има една голяма разлика с европейските вело-градове – чистотата им. При всичката кал, локви и мръсотия на градските улици, последното, което ще направиш в София, е да се качиш на колело.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#17] от "Sabbath":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗа 300км със сигурност, но ми е трудно да си представя как кола ще е по-удобна от колело в рамките на града. Изключвам сняг и дъжд..
niakoi_si
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#18] от "Darth Plagueis":
Колоездачите сме много, но Ганьовците са барем 100 пъти повече. Всекидневно се сблъсквам с идиотията им.
За това не храня особенни надежди, че нещо може да се промени. Мнозинството диктува правилата.
grand funk railroad
Рейтинг: 754 НеутралноВ цивилизацията е така.
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Colucheniakoi_si
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#22] от "Darth Plagueis":
Ами като трябва да си заведеш децата на детска градина например
С което не казвам, че не трябва да се кара колело при всяка удобна възможност де
hahohehi
Рейтинг: 443 НеутралноВ София карането на колело е нещо средно между "Сървайвър" и "Оцеляване на предела". Много има да се прави в тази насока, а дори и по новостроящи се булеварди тази подробност се забравя.
o1e
Рейтинг: 114 Неутрално[quote#6:"mihaela77"].как ще ги стигнем....как??!![/quote]
От седмици съм си набелязал един маршрут , но като го минах да го опозная първо с колата установих че трябва да мина покрай кланица, около която са насядали глутница кучета досами платното. От автомобил не прави особено впечатление , но ако знаете колко съм доволен че не тръгнах директно с велосипеда.
man_un
Рейтинг: 694 НеутралноТова е една от любимите теми на Дневник и дори се повтарят, ама и аз се връзвам и коментирам, защото и на мен ми е любима тема да кажа за кой ли път колко сме изостанали. Оня ден гледах един американски филм от 80-те, един от героите беше тинейджър с колело. Зазяпах се в колелото, на мен това ми е навик, не чета субтитри и пропускам разни сцени, но гледам автомобили, сгради, магазини и стоките им и си правя изводи за епохата ,която наблюдавам. Та хлапето караше колело досущ като тия, дето сега са задръстили пазара у нас. Чупеща рамка, Т образно кормило, скорости, дискови спирачки. През тоя период в БГ се продаваха най-долнопробните руски колела. Казвам така, защото руснаките имаха някои добри модели, но не ги внасяха у нас. Сега са дадени снимки на велопаркинги. Токова чудо не знам дали има у нас, помня, че БТВ правиха експеримент с едно вело да проверят дали през нощта някой ще го свие и сутринта намериха на кормилото бележка от крадеца да не се гъбаркат с него. Нямаме традиции в тая насока-велосипед-алея-паркинг-домуване-сервиз и т.н.
DS
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#27] от "o1e":
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Сложи си втори бидон с вода. Като минаваш през кучета пръсни ги, незнам кво им става ама бягат.
niakoi_si
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#12] от "tww09306483":
Мисълта ми беше по-друга. Боко/Фандъкова целта им е да печелят избори. За това им трябва електорат. Електората основно се вози на кола и не му дреме особенно за велоалеятата.
Когато по-голяма част от електората поиска да върти педали, условията ще се появят много бързо.
Не се сравнявайте с Холандия и Белгия, там карането на колело е религия. Хората ИСКАТ да карат колело, а не кола. Тук не е така.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 117 Неутралноами трудно ще ги стигнем датчаните и холандците - първо тр да се пуснат няколко атомни бомби на бг, за да стане равна като тепсия (т.е. като дания и като холандия) и тогава да правим велоалеи. хубаво е да се писка за велоалеи, но с хълмистия насечен терен на повечето бг градове това не е реално. все пак в градовете живеят не само здрави и прави хора на 25 години, ами и не толкова кръшни на 45, на 55, на 65 - тези жители по "върлото", особено през зимата - как ги виждате ? айде сравнявайте ябълки с ябълки
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28o1e
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#29] от "Dimitar Stoyanov":
Благодаря за съвета, но честно казано не искам да го пробвам там по простата причина че говорим за 15-20 парчета хранени с месо.Разбира се ще се възползвам от опита Ви при нужда и при по-малко кучета.
Гарван
Рейтинг: 762 Любопитно[quote#30:"niakoi_si"]Не се сравнявайте с Холандия и Белгия, там карането на колело е религия. Хората ИСКАТ да карат колело, а не кола.[/quote]
Точно, не трябва да има сравнение. Запитали ли сте се от какво е породена тази "религия"? При нас този начин за предвижване до работното место не е особенно подходящ също и поради климатичните особености. Ако карате няколко километра до офиса през лятото, какво ли ще кажат колегите, партньорите и клиентите за хигиената ви?
cop04316043
Рейтинг: 8 НеутралноВ България само Бургас прави някъкви реални усилия в насока велотранспорт. Жалко, че в София ни се падна най-некадърния герберски кмет. Фандъкова само симулира намерения да прави града по-екологичен и приятен за живеене, и то съвсем съзнателно...
cop04316043
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#30:"niakoi_si"]Не се сравнявайте с Холандия и Белгия, там карането на колело е религия. Хората ИСКАТ да карат колело, а не кола. Тук не е така.[/quote]
А тогава защо се сравняваме с тях по доходи и качество на живот? Няма как да искаме да ги достигнеме по тия показатели и в същото време да си останеме с балканския манталитет...
The.Teacher
Рейтинг: 274 Неутрално[quote#14:"mapuhcku"]В България се налага американски тип на придвижване - събираш 1000 лв, купуваш си кола и вече си част от обществото. Ходиш да пазаруваш до магазина с кола, ходиш на работа с кола, оставяш децата в детската градина с кола, абе изобщо без кола си загинал.[/quote]
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.Налага се да, но няма да хване дикиш в дългосрочен план, не само у нас но и в Европа като цяло. Просто начинът на живот и разстоянията в САЩ са едни а в Европа други, и не само това. Дълги години се опитват да присадят и тук този начин на живот но просто не става и няма да стане - то е като чуждо тяло.
БМЗ
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#12] от "tww09306483":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Въздушния филтър на колата не те спасява от вредните газове, а само от прахоляка и то при положение, че караш със затворени прозорци.
Jessika
Рейтинг: 1181 НеутралноДо коментар [#15] от "Dimitar Stoyanov":
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Мислиш ли, че на скандинавците им е по-топло и по-малко дъжд ги вали от българите?!
pesheff
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#1:"mahjongg"]Забравили са Пловдив. Има един булевард с велоалея и още 3 в строеж[/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.я се осведоми по-обстойно, и стига с този национал-нихилизъм. Пловдив дава много сериозна заявка за най-добрия град за колоездене в България. Строят се 60+ км велоалеи до почти всички квартали, и в центъра. А Бургас също не отстъпва на много от европейските градове, една Севиля да кажем не е нещо чак толкова особено.
pesheff
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#11:"Никола Георгиев"]Май тая България трябва да се обича от разстояние."[/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.ми че заминавай, ако още не си. Ходи си пиши на датските форуми, кЪв го дириш тук? Писне ми от такива пишман-емигранти, които само могат да критикуват и да се оплакват от България, като всъщност нищо не са направили освен това че са избягали....
pesheff
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#12:"tww09306483"]Дори и хората, които го искат, няма как да го направят, защото инфраструктурата е отвратителна и прахоляка е навсякъде! [/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Хорато които го искат го правят. Точка. Изглежда не сте забелязал/а че стават все повече колоездачите, дори и в София.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
historama
Рейтинг: 647 НеутралноДайте и класация в коя държава се крадат най-много велосипеди!
В България МВР и Прокуратурата не го считат за престъпление.
marker
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#5] от "morellina":
И Мюнстер и Оснабрюк са доста велосипедни градове, но при тях липсват специални инвестиции за велосипедистите, като велонадлези, многоетажни велопаркинги и т.н.