Фотогалерия: Швейцария открива най-големия жп тунел в света

House of Switzerland

Фотогалерия: Швейцария открива най-големия жп тунел в света

Швейцария открива на 1 юни Gotthard Base Tunnel, най-големият железопътен тунел в света. Тунелът ще свърже кантоните Ури и Тичино и Алпите ще могат да бъдат преминавани за 20 минути.

  • Швейцария открива на 1 юни Gotthard Base Tunnel, най-големият железопътен тунел в света. Тунелът ще свърже кантоните Ури и Тичино и Алпите ще могат да бъдат преминавани за 20 минути. Жп линията е дълга 57 километра. Първите планове са от 1947 година за тунел между Амстег и Бодио, идеята е на пътния инженер Карл Едуард Грюнер. Същинската работа по грандиозния проект започва през 1999 година. Преди това обаче има референдум, на който 64 процента от швейцарските граждани са "за" транзитния път през Алпите. От първоначалната идея до завършения тунел минават десетилетия. Резултатът е впечатляващ: истинско постижение на швейцарската инженерна мисъл и технически умения. Рабработено е и специално мобилно приложение: https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.sbb.gottardo
    Швейцария открива на 1 юни Gotthard Base Tunnel, най-големият железопътен тунел в света. Тунелът ще свърже кантоните Ури и Тичино и Алпите ще могат да бъдат преминавани за 20 минути. Жп линията е дълга 57 километра. Първите планове са от 1947 година за тунел между Амстег и Бодио, идеята е на пътния инженер Карл Едуард Грюнер. Същинската работа по грандиозния проект започва през 1999 година. Преди това обаче има референдум, на който 64 процента от швейцарските граждани са "за" транзитния път през Алпите. От първоначалната идея до завършения тунел минават десетилетия. Резултатът е впечатляващ: истинско постижение на швейцарската инженерна мисъл и технически умения. Рабработено е и специално мобилно приложение: https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.sbb.gottardo
  • На официалното откриване на Gotthard Base Tunnel се очакват цялото федерално правителство, държавни и правителствени високопоставени лица от съседните страни, както и министрите на транспорта на страните по коридора за железопътен товарен превоз Ротердам (Холандия) – Генуа (Италия). 1 100 гости и 300 журналисти ще присъстват на мястото на събитието, когато два влака – един от север и един от юг – ще открият тунела. Първите пътници по линията ще са хиляда жители на Швейцария. Официалното откриване ще бъде на две места, близо до двата входа на тунела: при Ерстфелд/Райнехт и Поледжио.
    На официалното откриване на Gotthard Base Tunnel се очакват цялото федерално правителство, държавни и правителствени високопоставени лица от съседните страни, както и министрите на транспорта на страните по коридора за железопътен товарен превоз Ротердам (Холандия) – Генуа (Италия). 1 100 гости и 300 журналисти ще присъстват на мястото на събитието, когато два влака – един от север и един от юг – ще открият тунела. Първите пътници по линията ще са хиляда жители на Швейцария. Официалното откриване ще бъде на две места, близо до двата входа на тунела: при Ерстфелд/Райнехт и Поледжио.
  • Годишно около 28 милиона тона товари биват превозвани по жп линиите през Алпите, 80 процента от тях са транзитен трафик. Проучванията сочат, че превозваните стоки и товари ще растат. Затова Швейцария се насочва към изграждането на Gotthard Base Tunnel – ефективен, екологичен, компактен, спестяващ време.
    Годишно около 28 милиона тона товари биват превозвани по жп линиите през Алпите, 80 процента от тях са транзитен трафик. Проучванията сочат, че превозваните стоки и товари ще растат. Затова Швейцария се насочва към изграждането на Gotthard Base Tunnel – ефективен, екологичен, компактен, спестяващ време.
  • В уикенда 4-5 юни ще има големи тържества на четири места при Ерстфелд/Райнехт и Поледжо/Биаска. Посетителите ще могат да пътуват по най-дългия жп тунел в света в специални влакове. Билети могат да се купят и онлайн.
    В уикенда 4-5 юни ще има големи тържества на четири места при Ерстфелд/Райнехт и Поледжо/Биаска. Посетителите ще могат да пътуват по най-дългия жп тунел в света в специални влакове. Билети могат да се купят и онлайн.
  • Жп маршрутът е един от най-атрактивните начини човек да се наслади на красивите Алпи и конкретно на района Готард.
    Жп маршрутът е един от най-атрактивните начини човек да се наслади на красивите Алпи и конкретно на района Готард.
  • Работниците са използвали специални пробивни машини, за да изкопаят близо 28 милиона тона скална маса.
    Работниците са използвали специални пробивни машини, за да изкопаят близо 28 милиона тона скална маса.
  • Тунелът е изграден от AlpTransit Gotthard SA, поделение на Швейцарските федерални железници (SBB). AlpTransit има 170 работници. От тях 53 са жени, което е също нещо изключително за сектора строителство на инфраструктура. Една от тях е Кристине Ебенхьог, инженер с германски произход. От 2003 тя живее със съпруга си в Персонико, Тичино, където е южният вход на тунела.
    Тунелът е изграден от AlpTransit Gotthard SA, поделение на Швейцарските федерални железници (SBB). AlpTransit има 170 работници. От тях 53 са жени, което е също нещо изключително за сектора строителство на инфраструктура. Една от тях е Кристине Ебенхьог, инженер с германски произход. От 2003 тя живее със съпруга си в Персонико, Тичино, където е южният вход на тунела.
  • Любопитен "дамски" факт е, че много от машините за пробиване, използвани при изграждането на тунела, носят женски имена – Хайди, Сиси, Габи, Габи -2. Но фактът, че една трета от състава на AlpTransit се състои от дами е достоен за уважение. Повечето от тях са работили по планирането и екологичната част на строителството.
    Любопитен "дамски" факт е, че много от машините за пробиване, използвани при изграждането на тунела, носят женски имена – Хайди, Сиси, Габи, Габи -2. Но фактът, че една трета от състава на AlpTransit се състои от дами е достоен за уважение. Повечето от тях са работили по планирането и екологичната част на строителството.
  • За тунела е изкопана скална маса, която е достатъчна за построяване пет пирамиди като Хеопсовата, изчисляват строителите.
    За тунела е изкопана скална маса, която е достатъчна за построяване пет пирамиди като Хеопсовата, изчисляват строителите.
  • Били са необходими 43 800 часа непрекъсната работа за полагане на траверсите. 125 работника са се трудили близо три години на три смени. 24 часа, седем дни в седмицата.
    Били са необходими 43 800 часа непрекъсната работа за полагане на траверсите. 125 работника са се трудили близо три години на три смени. 24 часа, седем дни в седмицата.
  • Тунелът е изграден по изключително щадящ дивата природа начин.
    Тунелът е изграден по изключително щадящ дивата природа начин.
  • В бъдеще през тунела ще преминават 325 влака всеки ден – 260 товарни и 65 пътнически. Товарните влакове ще достигат скорост от 160 км/ч., а пътническите - 200 км/ч.
    В бъдеще през тунела ще преминават 325 влака всеки ден – 260 товарни и 65 пътнически. Товарните влакове ще достигат скорост от 160 км/ч., а пътническите - 200 км/ч.
  • Някои от пътническите влакове, които ще преминават през Gotthard Base Tunnel, ще се движат със скорост от 250 км/ч. Това е възможно, тъй като тунелът е почти напълно прав по цялото си продължение. От пътуването през тунела ще се възползват близо 20 милиона души: от южна Германия до северна Италия.
    Някои от пътническите влакове, които ще преминават през Gotthard Base Tunnel, ще се движат със скорост от 250 км/ч. Това е възможно, тъй като тунелът е почти напълно прав по цялото си продължение. От пътуването през тунела ще се възползват близо 20 милиона души: от южна Германия до северна Италия.
  • Gotthard Base Tunnel е не само дългият жп тунел в света, но и най-дълбокият. На някои места е близо 2000 метра под скали.
    Gotthard Base Tunnel е не само дългият жп тунел в света, но и най-дълбокият. На някои места е близо 2000 метра под скали.
  • Ето какво спестява Gotthard Base Tunnel: през Средновековието пътуването на муле от Базел в северната част на Швейцария до Киасо на юг е отнемало най-малко шест дни. Гилдията на мулетарите е държала монопол върху превозването на стоки, а търговците са били облагани с такси, за да може пътят да бъде поддържан.
    Ето какво спестява Gotthard Base Tunnel: през Средновековието пътуването на муле от Базел в северната част на Швейцария до Киасо на юг е отнемало най-малко шест дни. Гилдията на мулетарите е държала монопол върху превозването на стоки, а търговците са били облагани с такси, за да може пътят да бъде поддържан.
  • В най-натовареният период на строителството на тунела по него са работили 2 400 работника. Екип, достоен за уважение.
    В най-натовареният период на строителството на тунела по него са работили 2 400 работника. Екип, достоен за уважение.