Как гостите избират хотел

Платформата за хотелски резервации "Експидия" (Expedia) и изследователската компания "Нортстар" (Northstar Research Partners) се допитаха до 18229 души в 23 държави, за да разберат кое е най-ценено и кое - най-отблъскващо за туристите, когато избират къде да отседнат. Целта на проучването е да покажат на мениджърите как да увеличат удовлетворението на гостите и как да им спестят негативните емоции.
Според резултатите, публикувани от traveldailynews.com, липсата на безплатен интернет демотивира най-голяма част от потенциалните клиенти да изберат конкретния хотел. Общо 93% от потребителите заявяват, че услугате е донякъде или много важна за тях. Сред американските туристи безплатният достъп до безжичен интернет е първото условие, на което хотелът трябва да отговаря, като за 76% от тях наличието му е "много важно".
Изненадващо, на второ място по важност туристите поставят наличието на хладилник в стаята. За 78% от туристите тази придобивка е от съществено значение. За също толкова е важно хотелът да предлага безплатни тоалетни принадлежности, с три процентни пункта по-малко очакват да получат "комплименти" под формата на храни, напитки и спа процедури.
Коя е основната движеща сила при избора? Нито безплатният интернет, нито кошницата с плодове или заредените с козметика за баня рафтове ще надделеят, ако цената на стаята се преценява от потребителя като прекалено висока. Цената е водеща при избора, но се допълва от местоположението - на второ място, а едва на трето идва безплатният безжичен интернет. Едновременно с това три четвърти от пътуващите следят броя на звездите в категорията, интересуват се какъв е изгледът през прозореца, проверяват има ли безплатен паркинг и прочитат мненията на бивши гости.
Ето и най-важните критерии, по които туристите избират хотел:
- Цена - 95%
Местоположение - 94%
Безплатен WiFi - 91% (най-важен критерий в САЩ)
Големина на стаята - 81%
"Звездна" категория: 75%
Стая с гледка: 74%
Безплатен паркинг: 73%
Мнението на бивши гости: 73%