Над 50% от българските туристи пътуват чрез агенция

Как съвременният българин организира своите пътувания, ползва ли услугите на традиционни и онлайн туристически агенции или резервира сам с помощта на различни доставчици на услуги? Отговори на тези въпроси дава маркетингово проучване на "Маркет линкс", цитирано от esky.bg.
То е представително за жени и мъже на възраст над 15 години, потребители на интернет, живеещи в България, пътували със самолет през последната година или планиращи такова в предстоящата.
72% от анкетираните казват, че през последните 3 години поне веднъж са ползвали услугите на туристическа агенция, като 38% са ползвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от анкетираните смятат, че агенциите спестяват средства.
Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).
От компаниите, предлагащи самолетни билети или екскурзии, с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air.
Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми.
В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са "Бохемия", "Астрал холидейз" и "Караджъ Турс".