"Ароматите на Малага" или как гастрономията възражда запуснатите квартали


Как безработни домакини могат да се окажат полезни за развитието на туризма в родния си град? Някои от възможностите чертаят проектът на фондация TUI Care - част от едноименния световен туристически гигант, и местните власти на Малага, информира компанията.

Южноиспанският град се слави освен със златистите плажове, музея на Пикасо и внушителната крепост "Алкасаба" и с прекрасната си кухня, включваща риба и морски дарове и арабски десерти. В кварталите "Тринидад" и "Перчел" от двата бряга на река Гуадалмедина, нивата на безработица са високи, а възможностите за достойно заплащане - ниски, особено сред жените.
Така се стига до идеята домакините да бъдат подкрепени да развиват гастрономически туризъм, с който Малага става все по-популярна. Проектът "Ароматите на Малага" цели именно това - да насърчи устойчивото икономическо развитие на общността, в която по-голямата част от домакинствата са с ниски доходи.
Сърцевината на проекта са т. нар. коралони - традиционни работнически жилища с двор по средата, който някога е бил място, където семействата са се събирали да споделят обща трапеза, да разговарят, да слушат музика и да се веселят след тежкия работен ден. Днес коралоните се отварят, за да посрещнат посетители от цял свят, любопитни да вкусят от местните ястия и от начина на живот в тях. Традиционната супа гаспачелос, например, някога е била храна за бедни рибари, а сега е тачена като гурме-удоволствие. Арабските десерти са наследени от седем века мюсюлманско управление, но менюто на местните хора включва още много вкусове.
С помощта на фондацията около 70 жени от двата квартала, подпомогнати от чуждестранни партньори, общината и студенти от местен университет, ще развиват различни аспекти на кулинарния туризъм - чрез заведения за хранене, готварски курсове, дегустации, разходки из местните пазари, обиколки на коралоните. Те ще бъдат подпомогнати с обучения, с финансови средства, с намирането на партньори, които да популяризират тяхната дейност и да привличат туристи в "Тринидад" и "Парчел".
