Литовски студенти дадоха урок по реклама на световната туристическа индустрия

Литовски студенти дадоха урок по реклама на световната туристическа индустрия

Литовски студенти дадоха урок по реклама на световната туристическа индустрия
https://vilniusgspot.com/
С финансово семпла, но провокативна реклама на туризма в страната си литовски студенти постигнаха световно признание и грабнаха златния приз за най-добра реклама на Лондонската туристическа борса тези дни.
През януари 2018 г. литовската столица Вилнюс започва да се рекламира с плакат, поставящ знак на равенство между града и точката на удоволствието на жената, т. нар. G-spot. Плакатът изобразява горната част от главата на жена и ръката й, вкопчила се в картата на Европа. Пръстите са сключени върху мястото, на което е очертанието на балтийската държава. Слоганът гласи: "Никой не знае къде точно се намира, но когато я откриеш, чувството е страхотно". Следва пояснението: "Вилнюс - G-точката на Европа".
Рекламата започна да се разпространява по повод 625 години от основаването на днешната литовска столица, а първоначалните реакции в страната бяха противоречиви. Тогава от сайта Go Vilnius, който отговаря за популяризирането на града като туристическа дестинация, коментираха пред медиите, че са търсили нови свежи идеи сред студентите в рекламната школа. Идеята на Юргис Раманаускас и Скаисте Кауринайте е преценена като добра и градът заложи на нея, за да се рекламира на външните пазари. И това се оказа успешно.
Ако преди пускането на рекламата само 8% от целевата аудитория в Лондон и Берлин е знаела за съществуването на Вилнюс, но не и къде точно се намира градът, след пускането й 100 хил. души посещават сайта https://vilniusgspot.com/. Според кмета Ремиджиус Симасиус посланието на младите рекламисти е достигнало аудитория от 600 млн. души като в резултат броят на чуждите туристи се е увеличил с 12%. Според Си Ен Ен туристите от Германия се увеличават с 37.8%, а от Великобритания - с 20.5%.
Разбира се, идеята на студентите е само основата, развита в поредица клипове и уебсайт. Той предлага "карта на удоволствията" във Вилнюс - десетки идеи за развлечения, насочени предимно за младежката публика, между които "смели експерименти" с турове за среща с призраци, лабиринти и посещение на кораб на викингите или "искейп стая"; "наслаждения за езика" - в превод вкусна храна; "потапяне в дивото" с разходки сред природата. Туристът може да попълни и тест на сайта, който ще му подскаже подходящите конкретно за него местенца.
Си Ен Ен отбелязва, че кампанията е предизвикала недоволството на местната католическа църква особено след като провеждането й съвпадна с посещението на папа Франциск през август 2018 г. Епископът на Вилнюс дори предупредил, че тя позиционира Вилнюс като град за сексуален туризъм, а правителството настояло кампанията да се отложи за след посещението на папата. Градът отказал.
Британската служба за стандартизация на рекламата е отхвърлила жалба, приписваща сексистки характер на литовското начинание като е заключила, че тя не е унизителна за жените, информира американската медиа.