Един от най-атрактивните музеи за железопътен моделизъм се намира в Загреб. Името му е Mini train museum и всекидневно посреща малки и големи любители на електрическите влакчета.
Един от най-атрактивните музеи за железопътен моделизъм се намира в Загреб. Името му е Mini train museum и всекидневно посреща малки и големи любители на електрическите влакчета. На 70-е му кв.м е изграден макет на 8 нива, а релсовият път, който го обгражда, достига 1050 м. Върху него се движат 150 локомотива, като между тях са и историческите "Ориент-Експрес" и "Санта Фе". Това, което прави модела още по-атрактивен са 2500-е детайла, пресъздаващи живота на хора в миниатюрен град. В него се движат и автомобили на специално изградени пътища. В най-високата си точка макетът достига 280 м, което го нарежда на първо място сред най-големите конструкции от този вид в Югоизточна Европа. Но не размерът му го прави специален, а това, че са използвани много технически новости за задвижването на всички елементи. Всички превозни средства се управляват от компютърна система на световно ниво, предназначена специално за целта. Чрез видеонаблюдение на много монитори операторът контролира целия релсов път, включително и частите от него, които остават невидими за посетителите, като тунелите и основата на целия модел. Освен всичко останало макетът има изградено точно копие на ски пистата в курорта "Слиеме", намиращ се близо до хърватската столица. Върху нея има и миниатюрни скиори, които също се движат. Всичко започнало, когато Антон Урбич, по прякор Бако - един от създателите на макета и музея - бил дете. Тогава баща му му донесъл макет на влак от известна германска компания за производство на играчки. Впечатлило го това, че изглеждал като истински. Така се зародила любовта му към моделирането и железниците. Когато събрал достатъчно влакови релси и други основни компоненти, той започнал да сглобява първия модел, който с течение на времето заел цялото таванско помещение в къщата му. Така се появила и идеята моделът да бъде преместен в по-подходящо помещение извън дома му. Щом получил тази възможност, през 2011 г. Бако пренесъл макета на мястото, на което се намира и сега. Там, заедно с още двама негови приятели, започнали работа по днешня модел, станал най-големият в Югоизточна Европа.