Дворецът, който отваря вратите си за публиката, защото му трябват пари

Приказният маршрут на Германия, установен през 70-те години на миналия век, минава през национални паркове, замъци и стари къщи, калдъръмени улици и гъсти гори, свързани с местата, през които са минали и живели братя Грим. Маршрутът свързва градовете и пейзажите, които са вдъхновили двамата в творчеството им.
По това трасе се намира и замъкът "Бюкебург", недалеч от град Хамелин. В него и до днес живеят наследниците на имота - принцовете Надя и Александър Шаумбург-Липе.
За разлика от стари времена, когато тук персоналът е наброявал 400 души, сега наетите са по-малко от 10, които се занимават с всичко на немалка площ, която включва и доста обширен парк. Единственото място, което не се почиства са тъкмо помещенията, където в годините на разцвета на замъка е бил обслужващият персонал. Сега етажите, където са струпани дивани, картини и вещи - скромно свидетелство за повече от 7 века история, се ползват за частни турове, приходите от които достигат 80 хил. евро годишно. Само измиването на прозорците обаче излиза 3 хил. евро, разказват служителите.
Тук все още живеят Надя и Александър, принцове на Шаумбург-Липе. В годините настоящият им дом е дострояван в съответните на епохата стилове, докато достигне до днешния си облик.

Недостигът на средства за поддръжка на немалкия имот води до това, че два пъти годишно - веднъж през юни и преди Коледа, в замъка се канят търговци и техните клиенти. Повечето зали и паркът наоколо са заети с щандове и тенти, където се предлагат от дрехи и обувки през посуда и декорация за дома до туршии и пресни биологично отгледани плодове и зеленчуци.
Събитието се радва на огромен интерес от публиката, макар цените да не са никак ниски дори и за стандарта на местните. На много места в парка има заведения с различни типове храна, на няколко сцени има концерти.
Това не е достатъчно за покриването на разходите, а притокът на туристи е по-скоро скромен, казват грижещите се за "Бюкебург". Затова преди време са обединили сили с още няколко в околността, за да предлагат съвместен туристически продукт, чрез който се надяват да привличат повече гости.