Просветното министерство обмисля да въведе часове по добродетели и религии

Министерството на образованието и науката (МОН) подготвя промени в учебните програми, като целта е те да имат възпитателен елемент. Заедно с това ведомството обмисля въвеждането на час по добродетели и религии. Това е заявил просветният министър Красимир Вълчев на среща с патриарха на Българската православна църква Даниил, за която съобщи пресцентърът на образователното министерство.
Откакто пое поста, патриархът настоява за въвеждането на предмета "Религия", като част от задължителната подготовка. И сега учениците имат право да изучават религия, но като избираем предмет.
Според Вълчев образователната система трябва да направи децата не само знаещи, но и добри хора. По думите му възпитанието е във всеки час, затова трябва да се акцентира върху него и във всяка учебна програма, по всеки предмет. "Заедно с това обсъждаме и въвеждане на час по добродетели и религии", е заявил още той.
Според просветното министерство подобни часове има и в повечето европейски държави, а честа практика е в тях да не се поставят оценки на учениците. "Ако този час влезе сред задължителните, ще има възможност за избор между различни програми. Тези, които не желаят да учат религия, ще могат да изберат час, в който в по-голяма степен ще се учи етика, добродетели, ценности", обяснява Вълчев. Според него това може да стане поетапно в различните класове.

Предозиране: И прокуратурата се изказа за уроци по религия и православие в училище
Патриархът е поздравил министъра за заявената воля и е изразил готовност експерти от Българската православна църква да се включат в обсъждането на бъдещи промени. Според патриарха, това не само ще подкрепи образователната система, но и ще предостави повече знания на децата, като същевременно ще им даде нравствена и морална перспектива, което ще допринесе за намаляване на агресията
По време на срещата е бил обсъден и натрупаният опит след влизането на избираем час по православно християнство в училищата и разработените учебници за него. Патриархът е подчертал, че това следва да бъде образователен предмет, чрез който да се изучават ценности, история и християнско изкуство, а само при желание тези знания да се надграждат.