Все повече деца имат специални образователни потребности

По данни на образователното министерство за последните 9 години децата със специални образователни потребности са се увеличили с над 5 хиляди. През учебната 2016/2017 г. те са 14 054, а през 2024/2025 г. са 19 371. Тези данни оповести депутатът от ГЕРБ Йорданка Фандъкова по време на кръгла маса, посветена на проблемите пред приобщаващото образование и добрите практики, организирана по нейна инициатива.
През 2016 г. децата с емоционални и поведенчески разстройства са 491, а през тази - 1907.
През настоящата учебна година учениците със специални образователни потребности в начален етап са 7769, от пети до седми клас са над 6 хиляди, а от осми до десети - 3350. За последните две години от гимназиалния етап не бяха представени данни.
Фандъкова е скептична, че официалните данни изчерпват реалния брой на децата, които имат нужда от допълнителна подкрепа.
