Над 80% от четвъртокласниците са се справили със задачата за редактиране

На живо
Заседанието на Народното събрание

Над 80% от четвъртокласниците са се справили със задачата за редактиране

Над 80% от четвъртокласниците са се справили със задачата за редактиране
Средният резултат от националното външно оценяване по български език след 4-ти клас е 70.9 точки, а по математика - 69.7. За първа година една от задачите на четвъртокласниците бе за редактиране на текст с грешки вместо писане под диктовка, каквато се даваше години наред. Успеваемостта на тази задача е над 86%. Това сочат данните на Министерството на образованието и науката (МОН), представени днес.
По-рано министерството публикува резултатите от изпитите. Те могат да бъдат проверени в държавната информационна система за изпити и прием. Проверката става с входящ номер и идентификационен код.
Максималният брой точки от изпитите са 100. Миналата година четвъртокалсниците постигнаха малко по-високи резултати - средно 72.6 по български език и 70.53 по математика.
Евгения Костадинова, директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН, коментира, че все повече се сближават резултатите като стойности по двата предмета. По думите ѝ резултатите са съизмерими спрямо миналогодишните.
Допълни, че четвъртокласниците могат да четат текст с разбиране и да създават собствен текст. Справили са се успешно и с творческата задача. Тя изискваше учениците да създадат кратък текст по серия от две картини с помощта на опорни думи и въпроси.
Учениците могат да приложат правописните правила, изучавани от първи до четвърти клас. Трудностите са свързани с уменията за аргументиране, каза Костадинова.
Успеваемостта на задачата за редактиране на текст с правописни грешки е 86.45%. В текста учениците трябваше да открият 12 думи с правописни грешки и да ги напишат правилно в индивидуалната бланка за отговори. "Резултатите показват, че успевемостта е по-висока, отколкото на диктовките от предходните години", допълни Костадинова.
По математика учениците са се затруднили с геометричните задачи за изчисляване на лице, преобразуването на мерни единици, както и с текстовите задачи.